//
کدخبر: ۱۵۶۳۹۷ //

اشارۀ جالب رویترز به اختلاف کی‌روش و سرمربی پرسپولیس

خبرگزاری رویترز بر این باور است که با وجود مشکلات، هیچ چیز جز قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برای کی‌روش موفقیت تلقی نمی‌شود.

اشارۀ جالب رویترز به اختلاف کی‌روش و سرمربی پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری «رویترز»، آشفتگی و عدم اطمینان برای تیم ملی فوتبال ایران همراهی ثابت شده است، اما کارلوس کی‌روش به دنبال این خواهد بود تا مواردی را که ممکن است باعث حواس‌پرتی شاگردانش شود را کنار بزند و به حسرت 43 ساله ایران در کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌ها در تورنمت ماه آینده - ژانویه - پایان دهد.   

ایران مهمترین جام قهرمانی در فوتبال آسیا را در سال 1976 در خاک خود کسب کرد، زمانی که برای سومین دوره متوالی به قهرمانی در این رقابت‌ها رسیدند تا ایران یکی از موفق‌ترین کشورها در تاریخ این رقابت‌ها لقب بگیرد، اما آنها بعد از تمامی دستاوردهایی که داشتند - سه قهرمانی در جام ملت‌ها و پنج دوره حضور در جام جهانی - اکنون به دنبال ثابت کردن خود و کسب جام هستند.   

تیم ملی ایران به عنوان یک مدعی راهی امارات می‌شود، اگرچه کارلوس کی‌روش از وجود سعید عزت‌اللهی، بازیکن ردینگ و تأثیرگذار در قلب تیم ملی به دلیل مصدومیت بی‌بهره است. غیبت این بازیکن 22 ساله تازه‌ترین سلسله موانع در مسیر آماده‌سازی تیم ملی است، این در حالی است که خود آینده کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی پس از جام جهانی 2018 نیز اصلی‌ترین سردرگمی بوده است.

پس از اینکه ایران با اختلاف ناچیزی از رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی 2018 روسیه بازماند، کی‌روش خواهان قراردادی چهار ساله برای ادامه همکاری‌اش شد، اما مورد موافقت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران قرار نگرفت و بدون شک او تا پایان مسابقات جام ملت‌های آسیا در تیم ملی ایران خواهد ماند.

در کنار اینها وقتی سردار 24 ساله آزمون در پاسخ به انتقاداتی که پس از جام جهانی 2018 دریافت کرد، اعلام بازنشستگی کرد. مشکلات وقتی بیشتر شد که در ماه دسامبر فدراسیون فوتبال ایران به دلیل دخالت دولت در امور فدراسیون در خطر محرومیت از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قرار گرفت.

تیم ملی همچنین دچار مشکلات بودجه‌ای شده، این در حالی است که تحریم‌های ایالت متحده آمریکا علیه ایران کار را برای کارلوس کی‌روش پرتغالی به منظور آماده‌سازی ویژه تیمش برای این تورنمنت سخت کرده است.

اختلاف طولانی مدت کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین تیم ملی ایران که حالا هدایت پرطرفدارترین تیم باشگاهی ایرانی یعنی پرسپولیس را برعهده دارد نیز در پس‌زمینه جوش و خروش می‌کند و یکی از مستعدترین تیم‌های آسیا با این شرایط باید در ماه ژانویه پا به مسابقات جام ملت‌ها بگذارد.

سردار آزمون هم که پس از متقاعد شدنش برای بازگشت از بازنشستگی نامش جزو 18 بازیکنان تیم ملی در جام جهانی بود که در لیست 23 نفره نهایی تیم ملی برای جام ملت‌ها آسیا قرار گرفت.

کی‌روش که تیمش در مرحله گروهی جام ملت‌ها باید با تیم‌های عراق، یمن و ویتنام رقابت کند، یکبار دیگر به دنبال تاریخ‌سازی خواهد بود و هیچ چیز به غیر از پیروزی در فینال این رقابت‌ها در ابوظبی موفقیت تلقی نمی‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۳۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان