//
کدخبر: ۱۵۰۸۱۷ //
خطر تعلیق والیبال ایران را تهدید می‌کند؟

وزیر صبر نکرد؛ ضیایی و فرجی بدون استعفا رفتند!

با وجود اینکه روسای فدراسیون کاراته و والیبال استعفا ندادند، وزیر ورزش برای این فدراسیون ها سرپرست تعیین کرد.

وزیر صبر نکرد؛ ضیایی و فرجی بدون استعفا رفتند!
به گزارش فرتاک نیوز،

 در نهایت بعد از کش و قوس فراوان ماههای اخیر در راستای اجرای قانون منع بکار گیری بازنشستگان، مصوب مجلس شورای اسلامی، امروز با حکم مسعود سلطانی فر خانم زهرا موسوی، مدیر کل امور زنان، به عنوان سرپرست معاونت اموربانوان وزارت ورزش و جوانان و آقایان محسن آشوری و افشین داوری به ترتیب به عنوان سرپرستان فدراسیون‌های کاراته و والیبال، تا زمان برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون‌ها منصوب شدند.

این در حالی است که روز گذشته که به عنوان آخرین مهلت برای کناره گیری مدیران بازنشسته در نظر گرفته شده بود، احمد ضیایی و محمدصادق فرجی حاضر به استعفا نشدند. 

این 2 مدیر در پی گرفتن نامه بازگشت به کار و استفاده از ظرفیت های قانونی بودند؛ اما با توجه به اینکه مهلت کنار رفتن بازنشسته ها به اتمام رسیده بود، وزارت ورزش حتی بدون دریافت استعفا هم تصمیم به انتخاب و معرفی سرپرست گرفت. 

احمد ضیایی سال گذشته در انتخابات فدراسیون والیبال به عنوان جانشین داورزنی انتخاب شد و در حالی که یک سال هم از حضورش در این فدراسیون نمی گذرد، حالا باید جای خود را به افشین داوری بدهد. داوری پیش از این، سابقه ریاست در فدراسیون دوومیدانی و سرپرستی چند فدراسیون دیگر را در کارنامه دارد. احتمالا به زودی انتخابات فدراسیون والیبال کلید می خورد و باید دید چه کاندیداهایی برای جانشینی ضیایی وارد می شوند.

پیش از این رییس فدراسیون والیبال اعلام کرده بود ممکن است در صورت برکناری اش، فدراسیون جهانی به خاطر اساسنامه موجود و دخالت های سیاسی، والیبال ایران را تعلیق کند.

از سوی دیگر محمدصادق فرجی هم که در سال های اخیر موفقیت های خوبی را برای کاراته ایران رقم زده بود، جای خود را موقتا به دبیر این فدراسیون، محسن آشوری داد. او نیز نتوانست مجوزی برای بازگشت به کار فراهم کند و 2 سال بعد از ریاستش، از این فدراسیون کنار رفت. 

انتصاب دیگر وزیر ورزش در حوزه معاونت های وزارت ورزش است. فریبا محمدیان که از ابتدای حضور سلطانی فر در وزارتخانه، به عنوان معاونت بانوان فعالیت می کرد، به دلیل بازنشستگی، جای خود را به زهرا موسوی داد. 

با این وضعیت، به جز فدراسیون فوتبال که هنوز شائبه های زیادی درباره بازنشستگانش وجود دارد، در تمامی فدراسیون ها مدیران بازنشسته کنار رفتند و جای خود را به سرپرست های جدید دادند. احتمالا در ماه‌های آینده شاهد برگزاری مجامع انتخاباتی متعدد خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان