//
کدخبر: ۱۵۰۶۳۰ //

خودزنی به سبک شفر ؛ شفر به خاطر کی‌روش ترکیبش را عوض می کند؟!

پیش از بازی استقلال – سپیدرود زمزمه شده به خاطر اینکه سید حسین حسینی در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام ملت ها قرار بگیرد شفر بر خلاف میل باطنی مهدی رحمتی را نیمکت نشین می کند و در این بازی به حسین حسینی بازی می دهد

خودزنی به سبک شفر ؛ شفر به خاطر کی‌روش ترکیبش را عوض می کند؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی رحمتی در بازی گذشته مقابل صنعت نفت نمایش خوبی در درون دروازه استقلال داشت و طبیعتا هر مربی دیگری هم به جای شفر بود در بازی پیش رو به مهدی رحمتی بازی می داد اما صحبت از این است در این بازی حسین حسینی بازی خواهد کرد تا همراه تیم ملی به جام ملت ها برود. صد البته تنها مهدی رحمتی دروازه بان خوب استقلال نیست. استقلال به جز مهدی رحمتی یک دروازه بان خوب دیگر هم دارد. حسین حسینی که قطعا در آتی باز هم دروازه بانی های خوب از او خواهیم داد و حتی این توانمندی را دارد که روزی به مرد شماره یک تیم ملی هم تبدیل شود. اما اینروزها و با توجه به شرایط بازی ها و هم چنین عملکردها مهدی رحمتی مرد شماره یک استقلال است.

به نظر می رسد دغدغه شفر و استقلالی ها در مورد حسین حسینی و تیم ملی بی دلیل باشد. به یاد داریم کی روش مهرداد پولادی، بازیکنی که به وی علاقه خاصی داشت را در روزهای بدون تیم هم به تیم ملی دعوت می کرد. در برهه ای مهرداد پولادی با مس کرمان به مشکل خورده بود و حتی در اردوی تیم هم حاضر نمی شد و در یک کلام تیم نداشت اما باز هم در جمع شاگردان کی روش حاضر می شد. نمونه دیگر رامین رضاییان. رامین بعد از جام جهانی بدون تیم بود تا چند هفته پیش اما در همه اردوهای تیم ملی بعد از جام جهانی حاضر بود. حتی در اردویی که نامش در جمع دعوت شده ها نبود.

بنابراین کی روش در صورت اعتماد به حسین حسینی در صورت بازی نکردن در برابر سپیدرود هم باید او را به اردوی تیم ملی دعوت کند! حتی خط زدن وریا به بهانه اینکه در استقلال در خط هافبک بازی می کند بهانه منطقی نیست. بازیکنی در سطح وریا که سال ها در لیگ برتر بازی می کند و در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته و بارها به اردوی تیم ملی دعوت شده بازی در پست مدافع راست یا بال راست تفاوتی ندارد و حتی او اگر ۱۰۰ بازی در پست بال راست به میدان برود و در بازی ۱۰۱ از او بخواهیم مدافع راست باشد به خوبی این کار را انجام می دهد چون بازیکنی در این سطح شعاع و وظایف بازیکن دراین پست ها را به خوبی می داند. به خصوص که در فوتبال روز دنیا بال راست حضورش در خط دفاعی پر رنگ است و در برابر تیم های قوی باید خط را به جای مدافع راست پوشش دهد تا تیم حریف مدافع راست را در موقعیت دو به یک قرار ندهد و در چنین وضعیتی مدافع راست به سمت داخل شیفت می شود تا بال راست خط را بگیرد.

شاید نیت شفر قلبا این باشد که در بازی با سپیدرود دوباره به حسین حسینی بازی دهد که این تصمیم بدون اشکال است اما ارنج تیم برای جلب رضایت کی روش و منافع بازیکنان ضربه به خویش و استقلال است. حتی طبیعی است شفر، پژمان منتظری را دوباره به ترکیب برگرداند چون او بازیکن ثابت تیم بوده اما اگر بازیکن جایگزین بهتر از او کار کرده بکارگیری دوباره از پژمان به خاطر تیم ملی جفایی است که شفر در حق خود می کند.

کی روش نگاهی که به فوتبال می کند متفاوت با نگاه شفر و خیلی از مربیان است. این طبیعی است. برخی از بازیکنانی که کی روش به اردوی تیم ملی دعوت می کند در برهه ای جایگاهی در تیم باشگاهی خود نداشتند. این هم ایراد نیست. همان طور که کی روش راه خود را می رود مربیان باشگاهی هم مسیر خود را دنبال می کنند. هر چند نقطه اشتراکات در تصمیم گیری ها زیاد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس فوتبال
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۶۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان