تاریخ انتشار: 1397/09/01 22:27
اختصاصی فرتاک ورزشی|
کد خبر: 120716

سپیدرود- نفت مسجدسلیمان؛ جدال نفسگیر قعرنشینان شمال و جنوب/ تلاش برای فرار از انتهای جدول

تیم فوتبال سپیدرود رشت در چارچوب رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال میزبان نفت مسجد سلیمان خواهد بود
سپیدرود- نفت مسجدسلیمان؛ جدال نفسگیر قعرنشینان شمال و جنوب/ تلاش برای فرار از انتهای جدول

 دوتیم شمالی و جنوبی کشورمان در شرایطی در هفته سیردهم لیگ برتر فورتبال کشور به مصاف یکدیگر می‌روند که سپیدرود رشت با کسب 9 امتیاز و با یک امتیاز بیشتر از نفت مسجد سلیمان در جایگاه چهاردهم و یک پله بالاتر از حریف خود در جدول قرار دارد.

سپیدرود با پیروزی در این بازی می‌تواند به امتیاز 12 دست یافته و حتی در اثر اتفاقات جدولی می تواند در پایان این هتفه در جایگاه نهم قرار بگیرد اگر چه در هر حال کسب سه امتیاز برای شاگردان علی کریمی، می تواند تا حدودی برای آنها حاشیه امن ایجاد نماید.

در آن سوی میدان نیز مسجد سلیمانی‌ها می دانند بازی در رشت و برابر سپیدرود و هوادارت پرشورش سختی های خاص خود را دارد ولی امیدوارند با حداقل امتیاز در این میدان، امیدوار به روزهای آینده باشند.

البته ناگفته پیداست که هر ۲ تیم می‌دانند مساوی در این بازی به درد هیچکدام شان نمی‌خورد از این رو انتظار می‌رود هر ۲ تیم یک بازی تهاجمی از خود ارائه داده و فقط به فکر پیروزی در این بازی باشند چرا که شرایط جدولی و قرار گرفتن در رده های چهاردهم و پانزدهم  جدول یعنی پشت سرگذاشتن روزهای پر اضطراب که هیچ کدام از مربیان دوست ندارند این روند هم چنان ادامه داشته باشد و در این راستا سپیدرود به دلیل کیزبانی از انگیزه های بیشتری برای پیروزی برخوردار خواهد بود. 

سپیدرودی‌ها که از ابتدای لیگ هجدهم با مشکلات مالی و مالکیتی دست و پنجه نرم می‌کردند فصل را با هدایت خداداد عزیزی آغاز کردند. عزیزی بعد از شکست مقابل سایپا و یک باخت سنگین ۶ بر یک مقابل سپاهان در ۲ بازی ابتدایی لیگ با هواداران سپیدرود به مشکل خورد و به شکل توافقی از این تیم جدا شد تا دوباره علی کریمی هدایت این تیم رشتی را برعهده بگیرد.

سپیدرود با علی کریمی تا هفته دهم با ۳ تساوی و ۵ باخت تنها ۳ امتیاز توانستند بدست آورند، اما در ادامه و در هفته‌های ۱۱ و ۱۲ با کسب ۲ پیروزی ارزشمند مقابل تیم‌های پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان  خود را از انتهای جدول جدا نمودند.

بدون شک ۲ پیروزی پیاپی برای قرمز‌پوشان رشت،  نشان می‌دهد این تیم توانسته چالش‌های ابتدای فصل را پشت سر بگذارد و علی کریمی بعد از چند هفته تیمش را به ثبات قابل قبولی برساند. آن‌ها برای سومین هفته پیاپی مقابل یک تیم از جنوب کشور قرار خواهند گرفت و به دنبال هت تریک مقابل تیم‌های جنوبی هستند.

قرمزپوشان رشتی در آمار وضعیت خوبی ندارند و با ۵ گل زده و ۱۸ گل خورده عنوان ضعیف‌ترین خط حمله و خط دفاع لیگ را در اختیار دارند. آن‌ها در ۳ بازی اخیر ۶ امتیاز بدست آورده اند که بهترین عملکردشان تا اینجای فصل بوده است.

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان نیز فصل را با عبدالله ویسی آغاز کرد، اما همکاری او با نفت چندان طولانی نشد و به علت مشکلات مالی که باشگاه با آن درگیر بود، ویسی این تیم را ترک کرد. از هفته پنجم این فصل علیرضا مرزبان که سابقه مربیگری در تیم‌های پدیده مشهد، پیکان تهران و خونه به خونه بابل را در کارنامه اش دارد هدایت تیم نفت مسجد سلیمان را برای ادامه لیگ هجدهم بر عهده گرفت.

زرد پوشان مسجد سلیمانی تا به اینجای لیگ بعد از برگزاری ۱۲ بازی با یک پیروزی، ۵ مساوی و ۶ باخت توانسته اند ۸ امتیاز بدست آورند و در رده پانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر کشورمان قرار گرفته اند.

این باشگاه جنوبی با اینکه بعد از حضور علیرضا مرزبان توانسته است ساختار تیمی خود را منسجم‌تر کند، اما در خط حمله با زدن ۶ گل بعد از سپیدرود رشت ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. آن‌ها در ۳ بازی آخرشان توانسته اند با یک پیروزی، یک تساوی و یک باخت ۴ امتیاز کسب کنند.

کوبل داوری:

شاهو اصلانی - جواد مداح - ایوب غلام‌زاده - سعید رحیمی مقدم - ناظر: حسین خانبان

این دیدار روز جمعه ۲ آذر ماه از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه سردار جنگل رشت به میزبانی تیم سپیدرود برگزار خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pdgnl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتراض سپیدرود به داور بازی با نفت مسجدسلیمان
اختصاصی| داور بازی را محروم کنید!؛

نبرد دشوار؛ یکی برای مسجل کردن صعود و دیگری برای فرار از سقوط
اختصاصی| پیش بازی نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رشت؛