//
کدخبر: ۱۴۵۸۷۷ //
دعوای مجلس و فدراسیون به اوج رسید

پشت پرده انتشار ویدئوی عادل - اینفانتینو

دقایقی پیش انتشار بخش هایی از ویدئوی گفت و گوی عادل فردوسی پوربا جیانی اینفانتینو در فضای مجازی هواداران فوتبال ایران حیرت زده کرد.

پشت پرده انتشار ویدئوی عادل - اینفانتینو
به گزارش فرتاک نیوز،

 در شرایطی که این گفت وگو با برچسب غیرقابل پخش هفته گذشته مجوز انتشار از برنامه نود را نگرفته بود، در فضای اینستاگرام سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی بارگذاری شده و به سرعت بین علاقه مندان به فوتبال دست به دست شد.

نکته مهم در انتشار این گفت و گو شرحی بود که این نماینده که از طراحان قانون بازنشستگی به شمار می رود بر این ویدئو انگاشته است.

در شرحی که بر ویدئوی نوشته این گفت وگو را تلاش مافیای فوتبال برای ماندن در پست خود دانسته و البته تاکید کرده مجامع بین المللی مثل فیفا به قوانین داخلی کشورها احترام می گذارند. اگرچه جیانی اینفانتینو در گفت و گویش با عادل فردوسی پور تاکید کرده اجرایی کردن قانون بازنشستگی در فدراسیون فوتبال منجر به تعلیق فعالیت های فوتبال ایران خواهد شد.

این دست فرمان آشنا که مشابه آن را در گذشته و در مجادله بین فدراسیون فوتبال دادکان و دولت محمود احمدی نژاد تجربه کرده ایم یکبار منجر به تعلیق فوتبال ایران شده اما این نماینده جوان عقیده دارد اینبار مجلس باید با مذاکره با فیفا و تفهیم موضوع داخلی بودن این قانون، مانع از مستثنی شدن فدراسیون فوتبال از قانون بازنشستگی شود. او حتی پارا فراتر گذاشته و تاج را بخشی از خود مشکل دانسته است. به گفته او از این مصاحبه مشخص است که رییس فدراسیون فوتبال ایران علاقه ای به حل مساله ندارد.

اما نکته جالب تر و قابل بحث خود بحث انتشار این گفت و گو است. مصاحبه ای که پس از پخش نشدن در برنامه نود هفته گذشته با وجود تلاش مهدی تاج برای دریافت فایل به وی تحویل داده نشد. این گفت و گو برای ملاحظه در اختیار مجلس و وزارت ورزش قرار گرفته و ظاهرا در آنجا تصمیم بر آن شده که انتشار آن می تواند به اجرای قانون بازنشستگی در فدراسیون فوتبال کمک کند.

در یک هفته گذشته مهم ترین بحث فدراسیون فوتبال جنگ پنهانی بین مهدی تاج با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک برای اشتغال یا جدایی بود. از اینکه تاج از اهرم فیفا برای حضور در پست خود استفاده می کند و از طرف دیگر وزارت ورزش تمام راه ها را برای شکستن مقاومت او امتحان کرده و البته با توجه به حضور فیفا و احتمال تعلیق با حداقل ماجراجویی این کار را انجام می دهد.

اما آنچه قاضی زاده در صفحه اینستاگرام خود گذاشته و شرحی که بر آن نوشته است، مشخص می کند که سیاست ها علیه تاج تندتر خواهد شد. چراکه برداشت اولیه از انتشار گفت و گوی اینفانتینو و شرح نوشته شده جا انداختن موضوع دخالت در قوانین داخلی کشور است.

روز گذشته در فدراسیون فوتبال جلسه ای بین اعضای هیات رییسه برگزار شده که برخلاف انتظار هنوز جمع بندی پایانی آن به انتشار نرسیده اما ظاهرا تصمیم اعضای هیات رییسه اتخاذ کرده اند، استعفای دسته جمعی در صورت افزایش فشارها بوده که همین مساله نیز قطعا برای ادامه فعالیت های فوتبال ایران در صحنه بین المللی بحران زا خواهد بود.

البته ممکن است با توجه به سیاسی شدن موضوع(به خصوص بعد از انتشار گفت و گوی اینفانتینو) مساله در مجرای دیگری بیفتد. این که کشمکش تاج و دولت و مجلس تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد مهم ترین سوال فوتبال ایران است. سوالی که اولین تاثیر پاسخ آن در جام ملت های پیش رو بر تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود.

01355752

قاضی زاده نوشته است: «مافیای فوتبال برای حفظ پست دست به چنین مصاحبه سفارشی با عادل فردوسی پور می زندو اینگونه قانون کشورشان رامورد تعرض قرار می دهند. از وزیر ورزش انتظار می رود تبیین نماید که براساس قوانین بین الملل تمامی قوانین داخلی کشورها محترم اند کمااینکه قوانین زیادی اینگونه اند. نمایندگان مجلس آمادگی مذاکره بامقامات فیفا جهت حل مشکل رادارند زیرا آقای تاج نشان داد ایشان راه حل مشکل نیست بلکه خود،جزئی ازمشکل است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۸۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان