تاریخ انتشار: 1397/08/27 11:19
کد خبر: 121374

رئیس فیفا فوتبال جهان را می‌فروشد!

فوتبال جهان - رسانه‌های آلمانی اطمینان دارند که جانی اینفانتینو جهان فوتبال را خواهد فروخت.
 رئیس فیفا فوتبال جهان را می‌فروشد!

و به نقل از اسپورت اکسپرس، جانی اینفانتینو، رئیس فیفا دوباره مورد حمله رسانه‌های آلمانی از جمله Zeitung و WDR قرار گرفته است. در هفته‌های اخیر نام جانی اینفانتینو در رسانه‌های غربی با رسوایی‌های دوران مدیریتی‌اش در یوفا گره خورده است. او پس از مطرح‌کردن افزایش تیم‌های جام جهانی 2022 قطر به 48 تیم مورد تندترین انتقادها قرار گرفت. بیشترین مخالفان این ایده رئیس فیفا همان‌هایی بودند که پیش از این طرح او برای فرمت جدید جام باشگاه‌ها و لیگ ملت‌های جهان را رد کردند.

اینفانتینو به خاطر عدم افشای جزئیات این طرح و بانیان اصلی آن متهم به توطئه و پیشبرد مخفیانه اهدافش شد. رئیس کنونی فیفا مدتی قبل نیز با انتشار اطلاعات محرمانه سایت ویکی‌فوتبال مواجه شد که در آن او متهم به حمایت از 2 باشگاه مطرح اروپایی شامل پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی در زمان دبیرکلی یوفا در ماجرای پرونده قوانین مالی جوانمردانه بود. او در آن‌زمان با استفاده از اختیاراتش اجازه داد تا این 2 باشگاه قوانین یوفا را مخفیانه نقض کنند. هر چند جانی اینفانتینو این اتهام را رد کرد و شاید فکر می‌کند با توجه به پست خود در یوفا کار خوبی انجام داد. این یک راز تاریخی است که چرا رئیس فیفا باشگاه‌های برجسته اروپایی را همراهی می‌کند؟ دلایل شاید متعدد باشند اما یکی از آنها انتخابات است. انتخابات ریاست فیفا.

بر اساس این گزارش، فیفا 11 ژوئن سال جاری میلادی به صورت رسمی از آغاز دوره انتخاباتی ریاست این نهاد خبر داد. این دوره تا 5 ماه ژوئن 2019 میلادی ادامه خواهد داشت. فیفا تا روز 5 ماه می سال 2019 با بررسی درخواست‌ها اسامی نامزدهای رسمی را اعلام می‌کند. نباید این مسئله را رد کنیم که خیلی‌ها در فیفا و حتی خارج از دنیای فوتبال از اقدام‌های صورت‌گرفته توسط جانی اینفانتینو رضایت ندارند. مبارزه برای حفظ حاکمیت فوتبال جهان و پول منتفی نشده است. حسادت، آز و تمایل به حاکمیت در فیفا وجود دارد.

مدتی قبل یک کارگردان مشهور گفته بود که این ویروس کشنده و جذاب به فوتبال مدرن امروز نیز سرایت یافته است. حتی نمی‌شود درباره پول‌هایی که در فوتبال در چرخش هستند صحبتی کرد. فقط یکی از پیشنهادهای ارائه‌شده به فیفا 25 میلیارد دلار است که جانی اینفانتینو  را تحت‌ فشار گذاشت. این پروژه دارای مخالفان زیادی است که اگر رئیس فیفا نخواهد به استدلال‌ها گوش فرا دهد، ممکن است رسانه‌ها از در سازش خارج شوند و بسیاری چیزها بیان شوند. در تابلوی یوفا در شهر نیون سوئیس آمده است: «فوتبال برای فروش نیست» اما پیشنهاد 25 میلیارد دلاری به فیفا بسیار جدی است.

در ادامه این مطلب آمده است: طبق گزارش رسانه‌های آلمانی ارا‌ئه‌دهندگان پیشنهاد 25 میلیارد دلاری به فیفا خواهان سازماندهی و در اختیار گرفتن لیگ ملت‌ها و باشگاه‌های جهان برای مدت‌زمان 12 سال هستند. سرمایه‌گذاران تمامی اختیارات لازم فیفا از جمله حق پخش، تبلیغات، سازماندهی رقابت‌ها و ... را به دست خواهند آورد. این بدان معناست که اینفانتینو آماده است تا فوتبال جهان را بفروشد. تمام فوتبال جهان را به قیمت 25 میلیارد دلار می‌فروشد اما معلوم نیست به چه کسانی! رسانه‌های سوئیسی بارها این طرح را تبلیغ و اعلام کردند اینفانتینو به خاطر تعهد قانونی نمی‌تواند ماهیت ارائه‌دهندگان پیشنهاد 25 میلیارد دلاری را افشا کند، البته طرح اینفانتینو از سوی شورای فیفا مورد پذیرش قرار نگرفت و یوفا نیز به شدت با آن مخالفت کرد. در این بین اینفانتینو وارد بحران نشد و او گروهی را برای بررسی 2 طرح پیشنهادی فرا خواند.

درباره سرمایه‌گذاران 25 میلیارد دلاری نیز شایعه‌هایی مبنی بر مشارکت اعراب و یک بانک ژاپنی وجود دارند. در صورتی که شورای فیفا بخواهد با پیشنهاد رئیس خود موافقت کند این نهاد به یک سازمان ساختگی بدون محتوای تجاری تبدیل خواهد شد و تمامی مدیریت مالی و سازمانی‌اش به سرمایه‌گذاران جدید انتقال خواهد یافت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27kn8g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


غیبت خارجی های استقلالی ادامه دار شد/خبری در راه است؟