//
کدخبر: ۱۴۵۲۶۷ //

زنگ خطر برای تیم های ایرانی؛ خیز جدی الهلال برای قهرمانی در آسیا

الهلال عربستان در حال تبدیل شدن به یکی از قدرتمند ترین تیم های قاره آسیا است.

زنگ خطر برای تیم های ایرانی؛ خیز جدی الهلال برای قهرمانی در آسیا
به گزارش فرتاک نیوز،

 الهلال عربستان از دیرباز تا به امروز ، هموار کابوسِ بزرگ باشگاه های غرب آسیا بوده است. این تیم که همیشه مورد توجه خاندان سلطنتی عربستان بوده با توجه به منابع غنی مالی خود، ستارگان بزرگی را به تیم خود کشانده است. در سال های اخیر آنها تقریبا در هر دوره با یک یا دو تیم ایرانی روبرو می شوند و با توجه به تنش های که میان این دو کشور وجود دارد پیروزی در این دیدار ها برای طرفین فراتر از بُعد ورزشی به حساب می آید.

اما پس از حذف دور از انتظار آبی های ریاض از  لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018، آنها ترکیب خود را به حدی تقویت کرده اند که در رسانه های عربی از این تیم به عنوان پاری سن ژرمن خاورمیانه یاد می شود. آنها با هدایت خورخه خسوس پرتغالی، هدف خود را ابتدا قهرمانی در آسیا و سپس حضور قدرتمند در جام جهانی باشگاه ها اعلام کردند. سرمربی سابق اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا یکی از هجومی ترین فوتبال ها را در سطح اروپا به نمایش می گذاشت و به طور میانگین 70% بازی ها را به سود خود خاتمه می داد فصل را نیز در عربستان عالی آغاز کرده و موفق به ثبت بهترین رکورد تاریخ لیگ این کشور با 9 پیروزی در 9 بازی خود شده است.

-229254

خسوس

از سوی دیگر حضور ستارگان بزرگ در این تیم نوید یک زنگ خطر جدی برای سایر تیم ها حاضر در غرب آسیا می دهد. آنها در دروازه از علی ال حبسی عمانی استفاده می کنند که سابقه بیش از 200 بازی در فوتبال انگلیس را دارد. در خط دفاعی بوتیا مدافع اسپانیایی سابق سویا و یاسر الشهرانی با تجربه حضور دارند و سلمان فرج، ادواردو (بازیکن سابق پورتو و سانتوس) به همراه عمر عبد الرحمان کمربند میانی این تیم را تشکیل می دهد. مدیران الهلال عمر خربین سوری را فروختند و بفتامی گومیس (مهاجم سابق المپیک لیون و سوانزی انگلیس) را جایگزین او کردند تا در کناره کاریو (مهاجم سابق بنفیکا) خط حمله این تیم را تشکیل دهد.

-140156

الهلال

خرید های آنها هنوز خاتمه نیافته و رسانه های عرب زبان، سباستین جوونیکو را هدف بعدی الهلال می دانند. ستاره سابق یوونتوس و فعلی تورنتو در حال مذاکره با سران این تیم است. او از سال 2015 تا به حال در 114 بازی برای تیمش 69 گل و 8 پاس گل به ثبت رسانده است و زمزمه های بازگشتش به تیم ملی ایتالیا نیز شنیده می شود.

-900083

جوونیکو

این میزان آمادگی را مقایسه کنید با نمایندگان ایران! استقلال هنوز به دنبال بازگرداندن تیام و جباروف 37 ساله است و پرسپولیس نیاز به چند خرید دارد تا لیست تیمش را به زور به 18 نفر برساند! بهتر است تیم های ایرانی هرچه زودتر برای تقویت ترکیب خود تدبیری بیاندیشند تا خیلی زود قافیه را به اعراب نبازند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان