//
کدخبر: ۱۴۵۰۳۵ //

آنالیز دقیق علیرضا جهانبخش توسط AFC

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی، به عملکرد علیرضا جهانبخش پرداخت و او را یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا نام برد.

آنالیز دقیق علیرضا جهانبخش توسط AFC
به گزارش فرتاک نیوز،

 سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی، به علیرضا جهانبخش، بال تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و از او تمجید کرد. در این گزارش آمده است:

با حضور بلندمدت کارلوس کی‌روش، تیم ملی ایران بدون شک بیشتر به عنوان یک تیم بررسی می‌شود تا اینکه بازیکنان آن به صورت فردی ارزیابی شوند، اما با حضور علیرضا جهانبخش در این تیم، آنها ستاره‌ای دارند که پتانسیل درخشش در جام ملت‌های آسیا را دارد.

در سال‌های اخیر، سردار آزمون که در لیگ روسیه توپ می‌زند، در مرکز توجهات قرار داشت، اما این رویه در فصل 18-2017 و با آقای گلی علیرضا جهانبخش، هافبک راست تیم ملی ایران در لیگ اردویژه هلند با تیم AZ آلکمار  تغییر کرده است. این بازیکن اهل شهر قزوین مدت زیادی است که مورد علاقه کی‌روش است. این مربی، جهانبخشی را که در سال 2014 تنها 20 سال داشت،  به جام جهانی برزیل برد. جهانبخش هم در هر سه بازی مرحله گروهی، به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد.

یک سال بعد و در استرالیا، او عضو تیمی بود که به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا رسید. جایی که جهانبخش در ضربات پنالتی در روز شکست ایران مقابل همسایه خود، یعنی عراق گلزنی کرد. دیداری که به عنوان یکی از بازی‌های تاریخی مسابقات از آن یاد می‌شود. تا مشخص شدن تیم‌های صعودکننده به جام جهانی 2018، جهانبخش یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی ایران بود و به این تیم در راه صعود به جام جهانی با ثبت عملکردی چشم‌گیر و شکست‌ناپذیر کمک کرد.

جهانبخش معمولاً در سمت راست زمین به میدان می‌رود و همانند بسیاری از هم‌تیمی‌های خود، بسیار سخت‌کوش است. چیزی که در دیدارهای تیم ملی ایران مقابل پرتغال و اسپانیا برای جهانیان نمایان شد و این دو تیم را به وحشت انداخت. جهانبخش که سال 2013 و در سنین نوجوانی به فوتبال هلند رفت، سال به سال گل‌های بیشتری به ثمر رساند. او در 21 سالگی و در فصل 18-2017 آقای گل لیگ اردویژه هلند شد و در زمینه پاس گل هم مقام سوم را کسب کرد.

با گل‌ها، پاس‌های گل و سخت‌کوشی جهانبخش، توجه لیگ‌های بزرگتر اروپایی به او عجیب نبود. این برایتون انگلیس بود که با مبلغی که رکورد تاریخ این باشگاه محسوب می‌شد، او را جذب کرد. مطابق گزارش‌ها، جهانبخش در جام جهانی کمی مصدوم بود، اما عملکرد خوبی در ترکیب ایران داشت. با این وجود ایران تنها در اواخر دیدار پایانی مرحله گروهی مقابل پرتغال، کیفیت تهاجمی خود را نشان داد. با حضور آزمون، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی و البته جهانبخش، تیم ملی ایران با گنجینه‌ای از استعداد به پیش می‌رود و به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی، خیلی‌ها امیدوارند که این تیم در جام ملت‌های آسیا روی به حمله بیاورد.

جهانبخش هنوز نتوانسته گل‌های خود را در رده باشگاهی در رده ملی هم به ثمر برساند، اما همه نگاه‌ها به او در ترکیب تیم ملی مقابل یمن در ابوظبی خواهد بود. هواداران ایران انتظار دارند جهانبخش و آزمون، پتانسیل خود را در این تورنمنت قاره‌ای نشان دهند. 42 سال از آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌گذرد که این برای یکی از تیم‌های بزرگ آسیا، بسیار طولانی است. اگر این طلسم شکسته شود، هافبک ایران باید در بهترین شرایط خود باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان