تاریخ انتشار: 1397/08/07 16:16
کد خبر: 124131

خریدهای وینفرد شفر برای استقلال در حد فاجعه

بیژن طاهری مربی استقلال در آخرین مصاحبه خود عنوان کرده که دیگر قرار نیست کسی در این باشگاه از نبود ستارگان فصل قبل گلایه کند.
خریدهای وینفرد شفر برای استقلال در حد فاجعه

 شاید در فوتبال حرف زدن از گذشته کار درستی نباشد اما این‌که با گفتن همین یک جمله استقلالی‌ها بخواهند عملکرد خود در نقل‌و انتقالات را به دست فراموشی بسپارند، به هیچ‌عنوان درست و حرفه‌ای نیست. مسلما‌ هواداران استقلال با دیدن بازی‌های این فصل، خاطره گل‌های تیام، پاس‌های جپاروف و جولان امید ابراهیمی در میانه میدان را در ذهن خود زنده می‌کنند و حسرت می‌خورند. فصل گذشته زمانی که استقلال با حضور شفر جان تازه‌ای گرفت، همه سایت‌ها و کانال‌های خبری پر بود از تعریف و تمجید از پیرمرد آلمانی و خریدهای خوبش و هنر بازی گرفتن از بازیکنان. حالا هم طبیعی است که با توجه به نمایش‌های استقلال نقد و انتقاد جای این تعریف و تمجیدها را بگیرد.

چطور می‌شود از خریدی مثل مارکوس نویمایر دفاع کرد؟! بازیکنی که با 182‌روز خانه‌نشینی و کلکسیونی از مصدومیت‌ها به استقلال آمد و مسئولان و کادر فنی آبی‌ها چشم خود را به روی هشدارها در‌خصوص این خرید آلمانی بستند تا او با امضای قرارداد به یکی دیگر از خارجی‌های بی‌کیفیت تاریخ استقلال اضافه شود. در مورد الحاجی گرو هم همین اتفاق رخ داد و بازیکنی به استقلال آمد که در 122 بازی رسمی به عنوان مهاجم فقط 16 گل زده و با همین آمار قرار بود جای تیام را پر کند! شفر برای جذب چنین مهاجمی، علی قربانی جنگنده را از دست داده و حالا شماره 9 سابق آبی‌ها در تیم جدیدش می‌درخشد و در این‌جا‌ هواداران استقلال با گذشت‌10‌هفته هنوز چشم انتظار مانده‌اند تا یک شوت در چارچوب از گرو ببینند!

در این شرایط مسئولان استقلال با فراموش کردن ستاره‌های جدا شده و عملکرد خریدهای جدید خود قصد دارند صورت مسئله را حل کنند و دقیقا به همین‌خاطر در کنفرانس‌های خبری محمدحسین زرندی به عنوان مدیر رسانه‌ای و مترجم شفر حتی حاضر به ترجمه سوالات در‌خصوص نویمایر و گرو نمی‌شود، چرا‌که به خوبی می‌داند وینفرد شفر هیچ پاسخ منطقی و قانع‌کننده‌ای برای خریدهای خود ندارد؛ خریدهایی که کیفیت آن‌ها بی‌شک با نتایج اخیر استقلال بی‌ارتباط نیست و مسلما اگر شفر بخواهد مثل فصل قبل تحولی در استقلال ایجاد کند، باید روی بازیکنان جوانی همچون آذری، صیادمنش و قائدی حساب باز کند، نه نویمایر و گرو!

استقلالی‌ها نه می‌توانند اشتباهات خود در خریدهای تابستانی را فراموش کنند و نه ستارگانی را که از دست داده‌اند. درخشش خیره‌کننده امید ابراهیمی در بازی شنبه یک پیغام واضح برای استقلالی‌ها داشت و یکبار دیگر ثابت کرد که استقلال چه مهره تاثیرگذاری را از دست داده است. نگاهی به آمار و ارقام ابراهیمی و مقایسه آن با دیگر بازیکنان استقلال در لیگ هفدهم نشان می‌دهد که با پیوستن امید به الاهلی، وینفرد شفر فرمانده خود را از دست داده است. با جدایی ابراهیمی از استقلال علی کریمی به عنوان جانشین این بازیکن به استقلال آمد.

مقایسه آمار این ۲ بازیکن در لیگ هفدهم نشان می‌داد که کریمی برای پر کردن جای خالی امید آبی‌ها کار سختی خواهد داشت. در لیگ هفدهم امید 2 برابر کریمی گل زده‌ و پاس‌گل داده بود، تعداد پاس‌های کلیدی‌اش بیشتر بود و بیشتر از کریمی از حریف توپ گرفته بود. در واقع تنها برتری علی کریمی نسبت به امید، توانایی‌اش روی توپ‌های هوایی بود. همه این‌ها باعث شده بود تا‌ هواداران به استقلال بدون امید خوش‌بین نباشند و حالا با گذشت‌۱۰ هفته از لیگ مشخص شده که این نگرانی‌ها بی‌دلیل نبوده و شفر بدون فرمانده خود و با کلی خرید به درد نخور با مشکلات زیادی مواجه شده و در واقع امضای این مربی آلمانی پای دستور خریدهای تابستانی باعث شده تا استقلال یکبار دیگر به عقب برگردد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dzprj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش زکی پور به خبر درگیری‌اش با الحاجی گرو