//
کدخبر: ۱۴۰۰۱۱ //
حکمی در کار نبود؛ بیانیه ای صادر نشد!

وقتی درباره «ژن خوب» همه سرکار بودیم! در کمیته کت تن کیست؟!

داستان ژن خوب به ورزش هم کشیده شد تا این بار پسر عارف سوژه رسانه ها شود.

وقتی درباره «ژن خوب» همه سرکار بودیم! در کمیته کت تن کیست؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

داستان ژن خوب و خود ستایی هایش را که به یاد دارید؟ گفته می شد حمیدرضا عارف، پسرِ ارشد محمدرضا عارف، معاون اول سیدمحمد خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری وی، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در دوره دهم و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جدیدترین آقازاده‌ای است که به ورزش ورود کرده و حتی حکمِ مدیریت گرفته است تا به این طریق حضور و فعالیت آقازاده‌ها در ورزش که طی سال های گذشته شاهد آن بودیم، همچنان رونق داشته باشد.

حدود 3 هفته چیش رسانه های ورزشی به این موضوع پرداخته و این گونه نوشتند که این حکم از سوی سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و برای حمیدرضا عارف زده شده است. به موجب این حکم، عارف به عنوان مشاور رئیس و مسئول کمیسیون صلح و ورزش در کمیته ملی المپیک منصوب شده است.

حمیدرضا عارف در حالی گفته می شد در کمیته ملی المپیک مسئولیت گرفته که سال گذشته بحث «ژن خوب» را مطرح و با تاکید بر توانایی‌هایش گفت که این توانایی ها از دو ژن خوب از طرف پدر و مادرش رسیده است. این موضوعی بود که در شبکه های اجتماعی سروصدای زیادی ایجاد کرد و تا ماه ها با هشتک ژن خوب، پیگیری می شد و به همین واسطه گویا خالق رویداد ژن خوب به عنوان مسئول کمیسیون صلح و ورزش، وارد مدیریت ورزش شده بود!

ژن خوب: از 5 سالگی ورزش حرفه ای می کنم!

بعد از اینکه گفته شد حمیدرضا عارف این حکم را گرفته است، حالا نوبت به خودش رسید تا این حکم را در بوق و کرنا کرده و در خصوصش صحبت کند. وی با تایید خبر انتخابش به عنوان مسئول کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک گفت: من دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل هستم و در حوزه روابط بین‌الملل هم مشاور رییس کمیته ملی المپیک هستم. اکنون هم می‌خواهم در کمیسیون صلح و ورزش کمک کرده و از تخصصم به نفع ورزش بهره بگیرم. من آدم غیر ورزشی نیستم و از ورزش شناخت دارم. از ۵ سالگی ورزش را حرفه‌ای دنبال کرده‌ام. عضو تیم شنا و بسکتبال دانشگاه شریف بوده‌ام و این طور نیست که با فضای ورزش ناآشنا باشم.

وی همچنین درباره‌ انتقاد از اینکه یک "آقازاده در کمیته ملی المپیک پست گرفته است، تصریح کرد: مهم کارکرد افراد است. وقتی یک نفر تخصصی دارد و می‌تواند موثر واقع شود، چرا نباید از این تخصص استفاده کند؟ آقازاده بودن به این معنی نیست که خودش تخصصی ندارد. وقتی کسی توانمندی دارد و می‌تواند از توانمندی‌اش استفاده کند حتما باید برای مملکت و سربلندی آن این کار را بکند.

*حکمی بی ربط برای عارف!

طبق گفته شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک، شخصی باید مسئول کمیسیون صلح و ورزش شود که سابقه میدانی در این مورد داشته باشد. کسی که سابقا وزیر امور خارجه بوده و ارتباط های خوبی با سران کشورهای دیگر دارد یا اینکه پیش از این رئیس کمیته ملی المپیک بوده و دستی بر آتش داشته است، اما عارف در هیچکدام از این گزینه ها فعالیتی نداشته است، البته که خود او ادعای ورزشی بودن دارد.

سوابق حضور عارف در ورزش به 5 سالگی او از می گردد. سابقه ای که شخص او این مورد را تنها ارتباطش با ورزش اعلام کرده است. البته که وی پس از آن در صحبتی دیگر اعلام کرده در دانشگاه شریف بسکتبال و شنا را نیز امتحان کرده اما به نظر نمی رسد این روزمه ای منطقی به نظر بیاید. به عنوان مثال هرشخصی در کودکی به توپ ضربه زده و می تواند با این روزمه به پست مهم دولتی و ورزشی برسد! حال این موضوع بماند که پیش از این وی حضورش در ورزش را به دوران دبیرستان ارتباط داده بود که عضو تیم مدرسه شان بوده! حال وی پس از گرفتن این پست چگونه در دانشگاه شریف و از بسکتبال و شنا سر در آورده آن نیز در خود جای تامل دارد.

*بیانیه ای که هرگز صادر نشد!

حدود 3 هفته پیش نیز رضا صالحی امیری در حاشیه مراسم ترحیم والده برادران اسماعیلی و در جمع خبرنگاران درباره انتصاب حمیدرضا عارف پسر محمدرضا عارف به عنوان یکی از معاونین این کمیته گفته بود به زودی بیانیه‌ای در این باره صادر خواهیم کرد. نکته قابل توجه اینکه بعد از 3 هفته هنوز در این خصوص بیانیه ای صادر نشده و مشخص نیست در کمیته ملی المپیک چه خبر است که در خصوص موضوع به این مهمی آقایان دست روی دست گذاشته و خبری از این بیانیه نیست!

*چرایی تشکیل کمیسیون صلح

کمیسیون صلح و ورزش یکی از ۱۵ کمیسیون کمیته ملی المپیک و جزو کمیسیون های تازه شکل گرفته در این کمیته است و در واقع حمیدرضا عارف اگر چنین حکمی گرفته بود، اولین مسئول برای این کمیسیونِ نوپا به حساب می آمد!

قرار است این کمیسیون با ترکیبی ۱۰ نفره متشکل از چهره های ورزشی و هنری و به نوعی قهرمانان و سلبریتی ها آغاز به کار کند.

بررسی هایی برای انتخاب ارکان ورزشی و هنری کمیسیون صلح و ورزش انجام شده اما هنوز نهایی نشده است. این کمیسیون در زمینه همایش های ملی و بین المللی صلح و ورزش و همچنین فعالیت و رایزنی برای معرفی سفیران صلحِ ایرانی فعالیت خواهد داشت.

همه سرکاریم! حکمی در کار نیست!

در همین خصوص پیگیری های خبرنگار فرهیختگان نشان می دهد که اصولاً چنین حکمی از ابتدا هم در کار نبوده و ژن خوب مشخص نیست به چه دلیلی این موضوع را رسانه ای و مطرح کرده است!

البته داستان از آنجا آب می خورد که گویا در این خصوص صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک را از بالا تحت فشار قرار داده و قرار بوده چنین حکمی برای این آقازاده صادر شود. حمیدرضا عارف نیز با اطلاع از اینکه به زودی چنین حکمی صادر می شود، پیشدستی کرده و آن را رسانه ای کرده است.

در همین خصوص شنیده می شود که حکمی از سوی صالحی امیری برای عارف صادر نشده و جالب اینکه حتی هیچ فردی در کمیته این حکم را ندیده تا بر روی آن صحه بگذارد. البته گویا همه این داستان ها به یک ابلاغ مربوط می شود که آن هم بعد از رسانه ای شدن ماجرا و بازخوردهای منفی که برای کمیته ملی المپیک به ارمغان می آورد، این ابلاغ هم بعد از دو سه روز پس گرفته شده و عملاً عارف امروز بدون هیچ حکمی و فقط به واسطه مصاحبه اش در رسانه ها عنوان ریاست کمیسیون صلح و ورزش در کمیته ملی المپیک را برعهده دارد.

حال باید منتظر بیانیه کمیته ملی المپیک باشیم تا مشخص شود واقعا در این کمیته چه خبر است و کت تن کیست؟! آیا واقعا چنین حکمی برای فردی که از حقوق بین الملل چیزی سر در نمی آورد صادر شده است یا خیر، چون اساساً برای این سمت باید فردی تعیین شود که علاوه بر اینکه روابط بین الملل خوبی با سران و مسئولان ورزشی کشورها دارد، حقوق بین الملل هم بداند اما این آقازاده گویا ...

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: روزنامه فرهیختگان ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۰۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان