تاریخ انتشار: 1397/08/04 20:58
کد خبر: 124577

ایلی استان: زمانیکه کادرفنی قبل از تیم رفت، من هم باید می‌رفتم

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، گفت: من جادوگر نیستم که بتوانم در یک لحظه همه چیز را تغییر دهم.
ایلی استان: زمانیکه کادرفنی قبل از تیم رفت، من هم باید می‌رفتم

 ایلی استان در نشست خبری بعد از تساوی بدون گل مقابل استقلال خوزستان، گفت: متاسفانه 3 امتیازی که حق‌مان بود را نگرفتیم. بازیکنان ما امروز جنگیدند و دویدند اما نتیجه نگرفتیم. اگر در همان نیمه اول یک گل زده بودیم استقلال خوزستان از حالت بسته باز می‌شد و شانس بیشتری برای اجرای اهدافمان داشتیم. شنیدم چند نفری علیه مدیریت شعار دادند که این جای تاسف دارد. هواداران باید بدانند وقتی یک مجموعه دچار تغییرات است باید صبور باشند و فوتبال این نیست که شما یک تعداد بازیکن را در محوطه 18 قدم بگذارید و دفاع کنید. هر چند که من می‌دانم بازیکنان هم مثل ما اعضای کادرفنی از عدم پیروزی در مسابقه امروز ناراحت هستند و انگیزه آنها برای بازی بعدی بیشتر خواهد شد. از هواداران می‌خواهم به تیم بیشتر نزدیک شوند. اعتقاد دارم با کار بیشتر و مسئولیت پذیری بیشتر نتایج بهتری خواهیم گرفت. 

وی افزود: در بازی امروز سعی کردیم از جناحین حمله کنیم چرا که استقلال خوزستان بسته بازی می‌کرد و به دنبال ضد حمله بود. در کل با همه این بدشانسی‌ها بازی صفر بر صفر شد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در مورد اینکه ا هواداران فولاد  عادت به بازی زیبا دارند که چند سالی هست از این تیم مشاهده نمی‌شود و اعتراض هواداران به خاطر این است که باشگاه قصد جذب بازیکن بزرگی ندارد، خاطرنشان کرد: هواداران عزیز باید بدانند فعلا تا نیم فصل نمی‌توانیم بازیکن جدید جذب کنیم. دیروز در مورد پرسپولیس یک مثال زدم. 6-7 سال قبل باشگاه فولاد از همه لحاظ از پرسپولیس بهتر بود. آنها آمدند یک مربی خوب با برنامه ریزی درست گرفتند و بازیکنان خوبی جذب کردند. در نهایت هم به شرایط مناسبی رسیدند. پرسپولیس وارد یک مسیری شد که همیشه در لیگ و آسیا مدعی قهرمانی است.

وی افزود: چند روز قبل در بازی با السد 100 هزار نفر به ورزشگاه آمدند و 30 هزار نفر هم پشت در ماندند. زمانیکه کادرفنی قبل از تیم رفت، من هم باید می‌رفتم چرا که بنده با دعوت سید سیروس پورموسوی به تیم آمدم. بدون شک مسئولان جدید می‌دانستند یک سال و نیم در باشگاه فولاد بودم و تنها مربی بودم که از شرایط تیم شناخت داشتم. در صحبت با مسئولان باشگاه گفتم با توجه به شرایط فعلی اولین قدم تغییر در استراتژی تیمی است. در همان شروع کار ما سه بازی خارج از خانه با تیم‌های خوب پدیده( جام حذفی و لیگ) و سپاهان داشتیم. بازیکنان جوان ما خواستار کسب پیروزی هستند. ما می‌خواستیم با توجه به داشتن 24 نفر در لیستمان در هر مسابقه تغییراتی به وجود بیاوریم و به 11 بازیکن اصلی مدنظر برسیم. با توجه به نحوه بازی و اینکه چه تاکتیکی مدنظر داریم باید کار را پیش ببریم. نیاز به زمان داریم. باز هم می‌گویم به هواداران حق می‌دهیم اما آنها مشکلات ما را نمی‌دانند. اگر امروز یک توپ ما گل می‌شد دیگر این صحبت‌ها را نمی‌شنیدیم.

سرمربی فولاد در ادامه تأکید کرد:  مربی هستم که در کنار کادرفنی خیلی کار می‌کنیم و حتی گاهی نمی‌خوابیم. اگر مدیریت به من تا نیم فصل وقت کافی بدهد و بتوانیم با تغییراتی تیم قوی بسازیم خواهید دید که فولاد چه شرایط پیدا می‌کند. مربی نیستم که به دنبال بهانه جویی باشم. قصد داریم بهترین عملکرد را داشته باشیم. من و همکارانم می‌دانیم که باید چه کاری کنیم. نیاز به حمایت و صبوری هواداران داریم. از هیأت مدیره هم این انتظار را داریم. امیدواریم از زمانیکه بازی‌ها به ورزشگاه‌ها اختصاصی فولاد منتقل می‌شود شرایط ما بهتر شود. قطعا مالکیت ما در 90 دقیقه بیشتر خواهد شد. چطور ممکن است در زمین خودمان بازی کنیم و ارتفاع چمن بلند باشد. قطعا ما را در زمین خودمان هم خواهید دید. شاهد خواهید بود که چطور خواهیم بود و حتی اگر یک گل بخوریم 4-5 گل به ثمر می‌رسانیم. تا نیم فصل همه تحت تست و آزمون هستند. اگر باشگاه به من اعتماد کند این مسئله را می‌بینید. ان‌شاءالله که هواداران صبور باشند.

وی در مورد اینکه آیا از عملکرد بازیکنان خارجی رضایت دارد، یادآور‌ شد:‌ در نیم فصل مشخص می‌شود که ما راضی بودیم یا نه؟ کار ما این است که این بازیکنان به کمک کردن به تیم تشویق کنیم. البته در مورد بازیکنان خارجی باید بگویم، وقتی آنها به اینجا می‌آیند هدفشان این است که پول بیشتری نسبت به سایر بازیکنان بگیرند و دلیل جذب آنها این است که به زبان عامیانه یک سر و گردن از بازیکنان داخلی بالاتر باشند. فکر می‌کنم با این 2 جمله همه چیز را در مورد بازیکنان خارجی گفتم.

استان در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد خودش راضی است، اظهار داشت: با این شرایط قطعا جواب من بله است.

وی در پاسخ به این سوال که تغییری در شرایط فولاد احساس نشده است، گفت: در چه چیزی تغییر احساس نکرده‌اید؟ من نه تیم را ساختم و نه بازیکنان را انتخاب کردم؟ اگر از ابتدای فصل تیم را من می‌بستم می‌توانستم پاسخگو باشم. اینطور هم درست نیست اول فصل کسی بیاید بگوید ما تیم را برای قهرمانی بسته‌ایم. با چه نفراتی؟ فوتبال یک امر پیچیده است و نیاز به آموزش، تمرین و ... برای تغیییرات دارد. من جادوگر نیستم که در یک لحظه همه چیز را تغییر دهم. ان‌شاءالله جواب شما را در 2-3 ماه آینده در یک نشست خبری خواهم داد که به شکلی این تغییرات را ایجاد کردیم البته اگر به من شانس بدهند. 

سرمربی فولاد در ادامه خاطرنشان کرد، گفت: این سبک صحبت کردن من است. هواداران نقش بسیار مهمی در حمایت از تیم خود دارند هر چند که تیم آنها با نواقصی رو به رو باشد. پرسپولیس در شرایطی که 14 بازیکن داشت با السد بازی کرد. هواداران این تیم خیلی صبور بودند و زمانیکه عقب بودند هم تیم خود را تشویق کردند این مسئله باعث شد تعصب بازیکنان بیشتر شود و با تلاش بیشتر گل تساوی را هم بزنند. هواداران باید در سختی از تیم حمایت کنند. وقتی بازی‌های ما به ورزشگاه فولاد آره‌نا منتقل شود شرایط تیم را خواهید دید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2al6ak

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی فولاد:فردا شانس ما 50 - 50 است