//
کدخبر: ۱۳۹۲۸۱ //

خادم: اشتباهات پیش پاافتاده کشتی گیران دلیل دارد

رییس فدراسیون کشتی گفت: متاسفانه در رقابت های جهانی و آسیایی فرصتی برای اشتباه و اصلاح آن وجود ندارد.

خادم: اشتباهات پیش پاافتاده کشتی گیران دلیل دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

رسول خادم که همچنان در بوداپست حضور دارد و فرنگی کاران را در مسابقات جهانی همراهی می کند، امروز در نامه ای به رییس جمهور پیرامون عدم حمایت های مالی و ارزی گلایه کرد.

رییس فدراسیون کشتی درباره عملکرد کشتی گیران ایرانی در مسابقات جهانی که با انتقادهای زیادی همراه بود، اظهار داشت: میزان زحماتی که کشتی گیران و کادرفنی 2 تیم در چند ماه اخیر با وجود برخی مشکلات اقتصادی که در همه جای کشور وجود دارد و فعالیت های کشتی را هم تحت الشعاع خود قرار داده بود، خیلی بیشتر بود. در واقع نتایج با زحماتی که کشیده شده بود، متناسب نبود. در کشتی آزاد واقعا با وجود کسب 3 مدال برنز کشتی گیران ما استحقاق حداقل کسب یک مدال طلا را داشتند. شاید بیش از حد کشتی گیر کم تجربه در تیم داشتیم.

وی افزود: در کشتی فرنگی هم که مسابقات در حال برگزاری است و رقابت ها تا روز یکشنبه ادامه دارد. با این حال نکته ای که در ارزیابی کشتی گیران ایرانی در رشته های آزاد و فرنگی به چشم می خورد، این است که میزان اشتباهات فنی بیش از حد استاندارد و قابل پیش بینی است. این یک بحث کاملا جدی است. در واقع ما در رقابت با کشورهایی مثل روسیه،‌ آمریکا، گرجستان، ژاپن، اوکراین و کوبا نزدیک هستیم. متاسفانه به دلیل محدودیت های ارزی و در ادامه عدم حضور کشتی گیران ایرانی در رقابت های بین المللی، شاهد خیلی از اشتباهات پیش پا افتاده هستیم که باید مسابقات تدارکاتی صورت بگیرد؛ اما کشتی گیران آنها را همراه با خود به میدان بزرگی مثل مسابقات جهانی آورده اند.

رسول خادم در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: مسابقات جهانی امسال و سال آینده با توجه به پوست اندازی صورت گرفته در ترکیب تیم های آزاد و فرنگی، فرصتی است که ما ترکیب المپیکی خود را بشناسیم. آنقدر سقف ارز اختصاص یافته به ورزش کم است که اعلام شده به جز مسابقات آسیایی و جهانی در اختیار تیم ها قرار نمی گیرد. ما روز به روز این اشتباهات فنی را به سوی المپیک همراه خود خواهیم برد. این جوان هایی که در ترکیب تیم ملی هستند، نیاز دارند که باتجربه شوند و رقیبان آنها به خوبی این مسیر را طی می کنند. از سویی سطح انتظارات از قهرمانان ملی ایران در رشته هایی مثل تکواندو، کشتی و وزنه برداری بالاست. متاسفانه در رقابت های جهانی و آسیایی فرصتی برای اشتباه و اصلاح آن وجود ندارد.

وی در پایان گفت: شاهد تلاش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم بودم و انصافا ارز تخصیص یافته به آنها نیز محدود است. من هم به همین دلیل به رییس جمهور نامه نوشتم و این نگرانی را اعلام کردم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۲۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان