تاریخ انتشار: 1397/08/03 15:00
کد خبر: 124778

استقلال- سپاهان؛ شیر سفید در اندیشه شکست مجدد ژنرال

دیدار تیم های استقلال و سپاهان که به ال کلاسیکو ایران معروف است فردا جمعه برگزار می شود.
استقلال- سپاهان؛ شیر سفید در اندیشه شکست مجدد ژنرال

زهره فلاح زاده؛ بدون شک حساس ترین بازی هفته دهم لیگ برتر بین دو تیم استقلال و سپاهان برگزار می شود. تا جایی که این بازی را دربی ایران نامیده‌اند. البته حضور امیر قلعه نوعی، مربی و بازیکن اسبق استقلال رو نیمکت سپاهان هم به جذابیت های این بازی افزوده است.

استقلالی ها بعد از آن که شرایط جالبی در هفته های ابتدایی نداشتند و امتیازات مهمی را در لیگ از دست دادند، توانستند در سه بازی پیایی در لیگ و جام حذفی پیروز شوند و شرایط بد تیمی خود را کمی سروسامان دهند.

استقلال در آخرین بازی خود در هفته نهم در زمین ناهموار تختی تهران به مصاف سایپای علی دایی رفت. آبی ها در این بازی خیلی زود و در دقیقه ۶ دروازه خود را باز شده دیدند اما با حملات پردامنه خود با گل دقیقه ۲۳ محمد دانشگر بازی را به تساوی کشاندند و در دقیقه ۸۱ هم با پنالتی وریا غفوری، سه امتیاز بازی را از آن خود کردند.

اما از آن سو، قلعه نوعی پس از ‌فصل موفقیت آمیزی که با تیم ذوب آهن اصفهان داشت و این تیم را نائب قهرمان لیگ هفدهم کرد، بار دیگر به تیم سپاهان بازگشت.

سپاهانِ تحت هدایت قلعه نوعی روزهای پرفروغی را در لیگ هجدهم سپری می کند. این تیم در سه بازی قبلی خود سه برد به دست آورده که البته بازی قبلی این تیم مقابل نساجی پر از حواشی هم بوده است.

سپاهان در حالی در  بازی با نساجی با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز زمین شد که نساجیِ نکونام ابتدا در دقیقه ۱۰ توسط سجاد آشوری از میزبان پیش افتاد و پس از ۵ دقیقه از به ثمر رسیدن این گل کی روش استنلی گل تساوی را برای سپاهان زد و بازی تا دقیقه ۸۳ با همین نتیجه تساوی ۱-۱ ادامه داشت تا اینکه سجاد شهباززاده گل دوم را برای سپاهان به ثمر رساند. نساجی ها که قصد نداشتند این بازی را با شکست پشت سر بگذارند در وقت اضافه (دقیقه ۹۲) توسط فرشاد فرجی گل تساوی را زدند اما این پایان کار نبود و داور مسابقه در واپسین لحظات بازی پنالتی بحث برانگیزی را به نفع سپاهان اعلام کرد و این تیم با پنالتی کی روش استنلی در دقیقه ۹۶ به یک پیروزی ارزشمند دست یافت

آخرین تقابل دو تیم:

آخرین تقابل دو تیم استقلال و سپاهان به هفتم اردیبهشت ماه برمیگردد. درجایی که استقلال با تک گل مامه تیام، مهاجم گلزن فصل پیش خود توانست در آخرین بازی لیگ هفدهم به پیروز برسد و به جایگاه سومی تکیه بزند.

آخرین تقابل قلعه نوعی با وینفرد شفر هم به بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برمی گردد که شفر و یارانش با شکست ۳ بر ۱ تیم قلعه نوعی توانستند به نیمه نهایی این جام برسند.

جایگاه دو تیم:

سپاهان از ۹ بازی در لیگ، ۵ برد و ۴ تساوی کسب کرده است. این تیم با ۱۹ امتیاز در رده دوم جدول لیک قرار دارد

استقلال با همین تعداد بازی ۳ برد، ۵ مساوی و ۱ باخت را در کارنامه خود دارند. این تیم با ۱۴ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد

آمار و ارقام:

سپاهان در لیگ هنوز شکستی را متحمل نشده است

وینفردشفر، سرمربی آبی ها مقابل سپاهان شکستی نداشته و از ۲ بازی ۲ برد کسب کرده است.

این دو تیم تا به حال ۷۱ بازی انجام داده اند که ۲۶ برد برای استقلال و ۲۶ برد برای سپاهان و ۱۹ بازی این دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است

در تقابل دو تیم ۱۸۰ گل زده شده است که ۹۴ گل سهم استقلال و ۸۶ گل سهم سپاهان بوده است

کوبل داوری:

رضا کرمانشاهی با کمک‌های سجاد طوری، یعقوب سخندان و رضا مهدوی دیدار استقلال و سپاهان را قضاوت خواهند کرد

نا کفته نماند این بازی روز جمعه، ۴ آبان از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bq7ke

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور شاهین ایزدیار در استادیوم آزادی +عکس