//
کدخبر: ۱۳۴۵۸ //

سورپرایزهای احتمالی لیست کی روش

تیم ملی ایران در فروردین ماه پیش رو دو بزای بی نهایت حساس را پیش رو دارد.

 سورپرایزهای احتمالی لیست کی روش
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم ملی فوتبال ایران روزهای حساسی را پیش رو دارد. روزهایی که می تواند به یک اتفاق تاریخی منجر شود؛ صعود به جام جهانی برای دومین بار پیاپی که بی سابقه بوده است. کی روش علی رغم همه فعل و انفعالات و پیشنهادهای آفریقایی ماندنی شد و گویا پرچم صلح، ولو موقت بین او و برانکو بالا هم آمده است. دغدغه عدم دعوت از پرسپولیسی ها هم حل شده و همه منتظرند تا سرمربی تیم ملی پس از پایان هفته بیست و چهارم لیست اولیه خود را اعلام کند.

همانطور که می دانید اولین اردوی تیم ملی روز بیست و ششم اسفند ماه آغاز می شود. نفرات دعوت شده اولیه خود را برای دیدار دوستانه با عراق در تاریخ 28 اسفندماه آماده می کنند. بازی دوستانه ای که پشت دربهای بسته به انجام می رسد و پس از آن ملی پوشان و نفرات باقی مانده در لیست کی روش عازم قطر می شوند.

گمانه زنی ها درباره لیست سرمربی تیم ملی آغاز شده اما به نظر می رسد با توجه به حساس بودن شرایط و نداشتن اردوی خاص در یکی دو ماه اخیر؛ حتی الامکان شاهد سورپرایز خاصی در لیست کی روش نباشیم.

لیست ابتدایی این سرمربی پرتغالی نفرات لژیونر را در دل خود ندارد و فقط به احتمال فراوان سه بازیکن شاغل در لیگ ستارگان قطر یعنی پورعلی گنجی، زهیوی و منتظری می توانند به دلیل تعطیلی لیگ قطر در آن حضور داشته باشند.

در ادامه، نفراتی که قطعا در اردوی اولیه هستند و احتمال عدم دعوتشان نزدیک به صفر است را به تفکیک تیم معرفی می کنیم(19نفر):

تراکتورسازی: محمد ایرانپوریان و محمد رضا اخباری

سایپا: مهدی ترابی و عزت الله پورقاز

ذوب آهن: احسان پهلوان و محمد رشید مظاهری

سپاهان: احسان حاج صفی

استقلال: امید ابراهیمی، وریا غفوری

پرسپولیس: رامین رضاییان، سروش رفیعی، سید جلال حسینی، علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی نیا، محمد انصاری، مهدی طارمی و وحید امیری

گسترش فولاد: داریوش شجاعیان

فولاد: ساسان انصاری

تیم ملی

حال نفراتی هم هستند که احتمال دعوت آنها وجود دارد و تعدادی از آنها به لیست قطعی اضافه می شوند تا در صورت به نمایش گذاشتن توانایی خود در لیست نهایی هم حضور داشته باشند(12نفر):

تراکتورسازی: سعید آقایی و فرزاد حاتمی

نفت: آندو تیموریان

ذوب آهن: مرتضی تبریزی

استقلال تهران: بهنام برزای، کاوه رضایی، فرشید اسماعیلی و خسرو حیدری

پرسپولیس: حسین ماهینی و محسن مسلمان

استقلال خوزستان: حسن بیت سعید

گسترش فولاد: مسعود ابراهیم زاده

برای دیدار با قطر و چین لیست تیم ملی باید نهایتا 23 نفر باشد. 12 لژیونر در حال حاضر در فوتبال ما هستند. بازیکنانی که قریب به یقین جملگی دعوت می شوند. اشکان دژاگه شاید به دلیل مصدومیت در بازی اول مقابل قطر نتواند به میدان برود اما قطعا در بازی دوم به مصاف چین می رود. بدین ترتیب او در لیست کی روش خواهد بود. رحیم زهیوی هم دیگر بازیکنی است که حضور مداومی در اردوهای تیم ملی نداشته اما شاید به دلیل حضورش در فوتبال خارج از ایران و آشنایی با فوتبال قطر کی روش را مجاب کند که از او دعوت به عمل بیاورد.

علی ای حال نام 12 بازیکن لژیونر این گونه است: سوشا مکانی، کریم انصاری فرد، مسعود شجاعی، سردارآزمون، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه، رحیم زهیوی، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی.

یک احتمال ضعیف هم من باب دعوت از رایان تفضلی وجود دارد. بازیکن دو رگه جدیدی که در لیگ دسته سوم فوتبال انگلیس در تیم پیتر برو بازی می کند و کی روش بازی اش را زیر نظر دارد.

با تمام تفاسیر به نظر لیست نهایی کی روش برای بازی با قطر به احتمال فراوان به شرح زیر خواهد بود.

دروازه بان: علیرضا بیرانوند – سوشا مکانی- محمدرضا اخباری

مدافعان: مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، عزت الله پورقاز، محمد انصاری، میلاد محمدی، رامین رضاییان، وریا غفوری، احسان حاج صفی، سید جلال حسینی

هافبک ها: سعید عزت اللهی، کمال کامیابی نیا، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، وحید امیری، مسعود شجاعی،

مهاجمان: سردار آزمون، رضا قوچان نژاد، ساسان انصاری، رحیم زهیوی، مهدی طارمی

*لیست بالا 24 نفره است و نام دژاگه هم در آن دیده می شود.

*از بین نفرات بالا جایگاه کمال کامیابی نیا، ساسان انصاری و رحیم زهیوی به شدت در خطر است.

*در لیست بالا تیم پرسپولیس 8 نماینده دارد و از این حیث نسبت به رقیب دیرینه خود شش نماینده بیشتر دارد. ما بقی تیمهای داخلی هم یک نماینده بیشتر ندارند.

در پایان باید گفت همه این ها گمانه زنی و بر اساس شناختی است که از کی روش وجود دارد. ممکن است لیست قطعی نفرات دعوت شده با چیزهایی که در اینجا درج شده به طور کل فرق داشته باشد و یا جملگی درست از آب دربیاید.

 

منبع: افکار
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان