//
کدخبر: ۱۳۰۷۳۱ //
از آزادی تهران تا آزادی بندرعباس

فقط چهار ورزشگاه میزبان دربی تهران!

با رجوع به تاریخچه دربی به این نکته می‌رسیم که ورزشگاه امجدیه برای استقلالی‌ها و ورزشگاه آزادی برای پرسپولیسی‌ها خوش یمن بوده است.

فقط چهار ورزشگاه میزبان دربی تهران!
به گزارش فرتاک نیوز،

دو تیم استقلال پرسپولیس با این که هر دو از پرسابقه ترین باشگاه‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوند اما تا به الان استادیوم اختصاصی برای انجام مسابقات خود نداشتند و در ورزشگاه آزادی دیدارهای خانگی خود را برگزار می‌کنند. حال سعی داریم استادیوم‌هایی که دربی در آن برگزار شده است را مورد بررسی قرار دهیم.

1- ورزشگاه شیرودی (امجدیه سابق):

ورزشگاه 30 نفری شیروی که در حال حاضر بلا استفاده مانده قبل از ساخت استادیوم آزادی لقب مدرن ترین ورزشگاه ایران را یدک می‌کشیده است. امجدیه از سال 1321 میزبان افتتاح شد و میزبان مسابقات داخلی و بین المللی شد که شهرآورد تهران یکی از آن‌هاست. در این مدت 16 دربی در امجدیه برگزار شد که 9 برد برای تاج و 2 برد برای پرسپولیس به دست آمد و 5 دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسید تا این استادیوم برای استقلالی‌ها بسیار خوش یمن باشد.

1- ورزشگاه آزادی بندرعباس:

دربی 39 و مسابقه نیمه نهایی لیگ آزادگان با حکم فدراسیون فوتبال در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی بندرعباس برگزار شد. جایی که در بازی رفت به علت هجوم طرفداران پرسپولیس به داخل زمین، این تیم با حکم کمیته انضباطی و نتیجه 3-0 بازنده دربی شد و در مسابقه برگشت هم نتوانست هیچ گلی را وارد دروازه استقلال کند و به این ترتیب حذف تلخی را پشت سر بگذارد.

3: ورزشگاه یادگار امام تبریز:

دربی شماره 53 تهران در تبریز برگزار شد. سال 1381 ورزشگاه آزادی در دست تعمیر قرار گرفت و به همین علت برگزاری دربی تهران به ورزشگاه یادگار امام تبریز کشیده شد. یکی از خاطرات شیرین استقلالی‌ها در تاریخ دربی‌ها در این ورزشگاه رقم خورد. جایی که 30 ثانیه بعد از سوت شروع بازی علی سامره با استفاده از اشتباه یحیی گل محمدی گل اول را وارد دروازه قرمزپوشان کرد. اما در نهایت این دیدار با نتیجه 1-1 به پایان رسید.

4: ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی:

مجموعه ورزشی آزادی که در سال 1353 برای برگزاری مسابقات آسیایی افتتاح شد، تا به اینجا میزبان 68 دربی جذاب بوده است. برخلاف استادیوم امجدیه که یادآور خاطرات خوب برای استقلالی‌ها بود، ورزشگاه آزادی آوردگاه اصلی شادی برای پرسپولیسی‌ها در چند سال اخیر بوده است. به طوریکه قرمزپوشان در سال 1356 توانستند با نتیجه 6-0 استقلال را در هم کوبیده و درخشان ترین نتیجه خود در تاریخ دربی را رقم بزنند. از خاطرات دیگر ورزشگاه آزادی می‌توان به چهار برد پیاپی استقلال و کامبک پرسپولیسی‌ها با سه گل ایمون زاید هم اشاره کرد. البته ذکر این نکته لازم است که دربی 87 قرار بود در قالب سوپرجام برگزار شود که با انصراف استقلالی‌ها و با رای کمیته انضباطی، پرسپولیس برنده این دیدار شد و حالا باید یک برد دیگر به تاریخ پیروزی‌های قرمزپوشان در ورزشگاه آزدی اضافه کرد و با این اوصاف در این 69 دیدار 21 برد سهم پرسپولیس و 17 برد هم سهم استقلال بوده است. هم‌چنین در این مدت 31 مسابقه هم با نتیجه تساوی اتمام یافت.

بعد از ظهر فردا دربی شماره 88 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و باید دید در آخر چه نتیجه‌ای به دست می‌آید و آمار کدام تیم بهبود پیدا می‌کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۷۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان