//
کدخبر: ۱۳۰۴۰۱ //
پیچیدگی ادامه کار با برند مشهور آلمانی

چرا فدراسیون فوتبال آدیداس را کنار نمی گذارد؟

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار دوستانه خود مقابل ازبکستان باز هم با پیراهن آدیداس به میدان رفت.

چرا فدراسیون فوتبال آدیداس را کنار نمی گذارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این اتفاق در شرایطی رقم خورد که فدراسیون فوتبال قراردادی با این شرکت آلمانی ندارد و از البسه ای که قبلا و به طور باورنکردنی از این کمپانی خریداری کرده استفاده می کند. لازم به ذکر است که تقریبا در تمام دنیا و بلااستثنا فدراسیون فوتبال و تیم های ملی با برندها تولید و تهیه لباس قرارداد می بندند تا از خدمات مالی آنها بهره مند شود اما ایران تنها کشور حاضر در جام جهانی بود که البسه خود را برای حضور در این مسابقات را خریداری کرده بود.

مشکلات آدیداس برای حمایت مالی از تیم ملی البته شامل نکاتی مثل مصوبه وزارت صنایع در منع واردات و همچنین مسائل مربوط به تحریم و البته عدم تمایل خود شرکت آلمانی می شد. اما بهرحال جام جهانی با البسه آدیداس که جز لباس های تمرینی و عمومی این کمپانی هستند گذشت تا تیم ملی برای دومین بار در جام جهانی از تولیدات این برند استفاده کند. با این تفاوت آدیداس در مرتبه قبلی در سال 1978 مبلغ 200 هزار مارک به فدراسیون ایران پرداخت کرده بود و همچنین مقادیر زیادی توپ و وسائل دیگر در اختیار فوتبال ایران گذاشته بود.

اما در شرایطی که وعده های فدراسیون فوتبال در خصوص فروش پیراهن و سودآوری چند میلیون دلاری از ماجرای استفاده از پیراهن آدیداس هرگز به سرانجام نرسید، این فدراسیون همچنان به طرز عجیبی از البسه خریداری شده این کمپانی استفاده می کند. استفاده ای که هیچ سودی برای تیم ملی فوتبال ایران و فدراسیون ندارد و تنها به دلیل علاقه شخص کی روش در دستور کار فدراسیون قرار گرفته است.

اما در آستانه جام ملت های آسیا کمپانی ‌های مختلفی علاقمند به همکاری با فدراسیون های فوتبال هستند و حتی یکی از آنها با فدراسیون فوتبال بر سر تامین البسه با قراردادی چند صد هزار دلاری به توافق رسیده بود که ظاهرا دخالت سرمربی تیم ملی فعلا مانع از اجرای این قرارداد شده است. این در شرایطی است که فوتبال ایران به دلیل تحریم های آمریکا احتمالا نخواهد توانست از البسه کمپانی آدیداس در مسابقات جام ملت های آسیا که یک تورنمنت بین المللی استفاده کند، البته هنوز کمپانی آدیداس موضع رسمی خود را در اینباره اعلام نکرده است اما اگر اینطور هم نباشد نکته سوال برانگیز این است که چرا فدراسیون فوتبال ایران سودآوری و عقد قرارداد با دیگر کمپانی های دیگر را که عواید مالی خاص خود را به همراه خواهد داشت را به پوشیدن پیراهن های خریداری شده ترجیح نمی دهد.

تازه این در شرایطی است که البسه آدیداس از طراحی مخصوص فوتبال ایران نیز برخوردار نیستند و پوشاکی که ایران از آن در جام جهانی سود برده، لباس های عمومی و طراحی نشده این کمپانی است که در انبار های مختلف آن در سراسر جهان وجود داشته است.

با توجه به فاصله نه چندان زیاد تا مسابقات جام ملت های آسیا انتظار می رود، کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در این زمینه اقدامی عملی را در دستور کار قرار دهد تا حداقل چرخه تولید، فروش و سودآوری برند جدید لباس ایران به نتیجه برسد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۴۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان