تاریخ انتشار: 1397/06/10 15:59
کد خبر: 132099

اختصاصی/ آنالیز روز؛ معمای ترکیب استقلال / قائدی یا اسماعیلی؟ مسئله این است!

تمرینات استقلال از روز گذشته با حضور حداکثری بازیکنان برگزار شد و حالا شفر باید تیمش را به لحاظ روحی و روانی آماده ادامه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کند.
اختصاصی/ آنالیز روز؛ معمای ترکیب استقلال / قائدی یا اسماعیلی؟ مسئله این است!

پس از شکست سنگین و خانگی استقلال برابر السد، بسیاری از هواداران و پیشکسوتان استقلال به انتقاد از نحوه مربیگری شفر پرداختند و روزهای درخشانی که استقلال با شفر پشت سر گذاشته بود را فراموش کردند؛ شفر روز گذشته با پیامی اینستاگرامی از دوباره ساختن گفت و به نظر می رسد این شعار شفر با تغییراتی در ترکیب تحقق خواهد یافت. استقلالی ها باید ابتدا در مسجدسلیمان به مصاف نفت بحران زده روند و سپس در قطر، عملیات غیرممکن خود را ممکن کنند و به نیمه نهایی آسیا برسند؛ کامبک زدن برای شفر تنها یک شعار نیست، او در دوران حضور در کارلسروهه توانسته بود شکست سنگین دور رفت برابر والنسیا را با هفت گل در بازی برگشت پاسخ دهد و تیمش را راهی مرحله بعدی لیگ اروپا کند. پس بیراه نیست اگر بگوییم پیرمرد آلمانی تجربه روزهای سخت از این را هم در کارنامه کاری خود دارد و می تواند با تغییراتی دوباره استقلال را به ریل موفقیت بازگرداند.

تمرینات استقلال از روی گذشته برگزار شد و یکی از کامل ترین تمرینات شفر در فصل جاری بود زیرا مهدی قائدی که در اردوی تیم ملی امید به سر می برد استقلالی ها را در این تمرین همراهی می کرد و از سوی دیگر، علی کریمی و میثم تیموری دو مصدوم استقلال هم در تمرین روز گذشته آبی ها حضور داشتند تا شفر در چالش تغییرات تاکتیکی خود چندین بازیکن جدید را هم زیر نظر بگیرد. براساس اخبار مواصله به "فرتاک ورزشی" به نظر می رسد شفر قصد دارد تنها بخشی از ترکیب اصلی دیدار برگشت خود مقابل السد را برابر نفت بیازماید و گویا تغییر سیستم در دستور کار پیرمرد آلمانی قرار دارد. براساس شنیده ها شفر برای دیدار برابر نفت، از حسینی یا نوراللهی در درون دروازه استفاده خواهد کرد تا رحمتی آماده دیدار برگشت برابر السد شود؛ چشمی و منتظری زوج دفاع میانی آبی ها را شکل خواهند داد و غفوری و زکی پور مدافع راست و چپ تیم استقلال خواهند بود. شفر برای آزمودن سیستم جدید، تنها فرشید باقری را در پست هافبک دفاعی قرار خواهد داد و به نظر می رسد برخلاف اظهارنظر علی کریمی به دیدار برگشت برابر السد نخواهد رسید و این خود می تواند به تغییر سیستم شفر کمک کند و مهدی قائدی و طارق همام وینگرهای سرعتی و راست و چپ تیم پرطرفدار پایتخت را شکل خواهند داد و شفر از مارکوس نیومایر آلمانی برای اولین بار در پست هافبک بازیساز استفاده خواهد کرد و باقری و گرو خط آتش آبی های پایتخت را تکمیل می کنند تا تغییر فرمول شفر برای بازی، یک تغییر تاکتیکی باشد.

حضور قائدی برابر نفت به صورت آزمایشی است تا شفر از میان او و اسماعیلی گزینه مدنظر خود را انتخاب کند؛ در صورت انتخاب قائدی، همام در جناح چپ خط تهاجم آبی ها فعالیت می کند و اگر قائدی نتواند انتظارات شفر را برآورده کند، اسماعیلی برابر السد در جناح چپ به میدان می رود تا همام وینگر راست آبی ها شود؛ از دیگر تغییرات احتمالی ترکیب استقلال از بازی نفت تا السد، بازگشت کاپیتان رحمتی به درون دروازه آبی هاست. فرمول شفر برای عدم رونمایی از ترکیب اصلی خود برابر نفت سبب شده است تا تمرینات استقلال در بالاترین حد ممکن پیش رود؛ یکی از دیگر از آزمایشات شفر در بازی نفت، بازگشت روح الله باقری به خط آتش آبی هاست که شفر می خواهد با این ترفند به تبریزی اثبات کند که جایگاه هیچ بازیکنی در این تیم تضمین شده نیست و بعید نیست نمایش درخشان باقری در برابر نفت، او را در برابر السد نیز فیکس کند.

همه این آمار ها و احتمالات بستگی به نظر نهایی شفر و کادرفنی اش دارد؛ کادرفنی که هنوز تکمیل نشده و از فرهاد مجیدی به عنوان گزینه مکمل کادرفنی آبی ها یاد می شود که می تواند یک اتفاق فوق العاده در استقلال با بازگشت فرهاد مجیدی محبوب رقم بخورد. شفر و شاگردانش تا دیدار برابر نفت 12 روز دیگر فرصت دارند و می بایست منتظر ماند و دید که در طول دوازده روز چه تغییراتی ترکیب احتمالی بررسی شده به خود خواهد دید و سرانجام چه ترکیبی برای دیدار برابر نفت و سپس السد، نهایی اعلام خواهد شد؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48bzrl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهدی قائدی مصدوم شد