//
کدخبر: ۱۲۲۵۱۴ //

ارزش مالی پایین ستارگان ایران در اروپا؛ آنها فوتبال ایران را قبول ندارند؟!

علیرضا جهانبخش با انتقالش به باشگاه برایتون رکورد تاریخ نقل و انتقالات را با عدد 23 میلیون یورو درهم شکست تا این رقم ناچیز برای اولین بار به عنوان بیشترین رقم نقل و انتقالاتی فوتبال ایران به ثبت برسد.

ارزش مالی پایین ستارگان ایران در اروپا؛ آنها فوتبال ایران را قبول ندارند؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

 در فوتبال اروپا و سطح اول آن هرگز ستارگان ایرانی از رقم های نجومی برخوردار نبوده اند، این واقعیت تلخ سال هاست که بدنه فوتبالمان را می آزارد، چرا که این بدان منظور است که اروپایی ها و غول هایی اروپا یا میلی به جذب ستارگان ایرانی ندارند یا در صورت تمایل به جذب، از رقم بسیار ناچیزی سخن می گویند.

بخشی از فوتبال حرفه ای دستمزد ها و رقم نقل و انتقالات است، هر فوتبالیستی چه ایرانی و یا چه آفریقایی و اروپایی زندگی حرفه ای اش به دو بخش تقسیم می شود، پیشرفت جایگاهی و پیشرفت مالی! آیا آنها می توانند برای سال های طولانی با ناچیز ترین دستمزد ها در میادین بدوند و در قمار روزهایشان به دنبال اتفاقی نادر باشند؟

به طور میانگین بازیکنان ایرانی در سن 25 تا 27 سال به خارج از کشور لژیونر می شوند، همانگونه که می دانید هیچ باشگاه اروپایی ریسک خرید بازیکنان 28 سال به بالا را نمی کند! حتی اگر او یک استعداد باشد! این مسئله البته فقط در قابل بازیکنان آسیایی و آفریقایی صدق می کند و برای اروپایی ها چندان قابل استناد نیست! پس فرصت یک ستاره ایرانی چون کاوه رضایی برای تلاش کردن در سن 26 سالگی و رسیدن به باشگاهی بزرگ با دستمزدی ایده آل چند سال است؟ نهایتا 1 سال! او چگونه می تواند تا سنین بیشتر در همان قمار سن به سر ببرد تا اینکه شاید روزی به او پیشنهادی ایده آل برسد؟ پس بدین ترتیب است که آنها روی به انتخاب هایی از بیرون بد می آورند!

چرا سروش رفیعی به الخور پیوست؟ چرا او به لاتزیو منتقل نشد؟! جواب مشخص است، اروپایی ها هرگز شیوه رشد و مراحل به بلوغ رسیدن بازیکنان ایرانی را نمی پسندند، چرا که آنها به طور کل با سیستم حاکم بر فضای آکادمیک فوتبال کشور دچار مشکل هستند؛ آنها چندان بیراهه هم نمی گویند! زیرا در فوتبال ایران ستاره ها به صورت خودرو رشد می کنند و بعضا بسیاری از مسائل پیش پا افتاده را در میادین بزرگ می آموزند؛ بنابراین هرگز بازیکنی چون سروش رفیعی که در داخل ستاره و استعداد می نامیم اش از نگاه اروپایی ها یک ستاره ها نخواهد بود و میلی به جذب او نخواهند داشت! می ماند کشور های حوزه خلیج فارس که عاشق دریبل و یک پا دو پاهای ایرانی ها هستند! آنها با پیشنهادی ایده آل افرادی چون رفیعی را می خرند و از تماشای استعداد هایشان لذت می برند!

حالا هم رقم 5 میلیون یورویی کاوه رضایی در کلوب بروخه حسابی سر و صدا کرده است و آن را یک رقم جنجالی می دانند! باید به پاسخ رضایی استناد کرد که تمامی حرف ها در آن است! "وقتی نقل و انتقالات 200 میلیون یورویی رقم می خورد 5 میلیون یورو حق من نمی تواند باشد؟!"

این ما هستیم که این اعداد برایمان شگفت آور است! غافل از اینکه ستاره های آفریقایی که سابقه حضور در جام جهانی را دارند حداقل ارزش مالی شان 20 میلیون به بالا خواهد بود! فکر می کنید سردار آزمون نهایت ارزش مالی اش چقدر است؟ 9 میلیون یورو! علیرضا بیرانوند 2 میلیون یورو، کریم انصاری فرد 4 میلیون یورو، مهدی طارمی 1.5 میلیون یورو و الی آخر ..؛ آیا این اعداد در فوتبال اروپا اعداد درشتی محسوب می شوند؟ این اعداد بیشتر چیزی شبیه به یک شوخی در فوتبال اروپا است!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۵۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان