//
کدخبر: ۱۲۱۸۹۵ //
امام جمعه مراغه:

چالش دوباره سرمربیگری ماشین سازی

باشگاه ماشین سازی تبریز با اخراج زودهنگام و غیر منتظره فیروز کریمی از سرمربیگری، خیلی زود وارد چالشی خودساخته برای تعیین سرمربی جدید شد و اعلام سه گزینه برای سکانداری تیم از سوی مدیرعامل بر حساسیت موضوع افزود.

چالش دوباره سرمربیگری ماشین سازی
به گزارش فرتاک نیوز،

 در حالیکه تنها پنج هفته از آغاز لیگ برتر سپری شده است، مدیرعامل باشگاه ماشین سازی در اقدامی تلافی جویانه و فوری که ریشه های آن به اختلاف بین او و سرمربی بر می گردد، برکناری کریمی از سرمربیگری ماشین سازان را اعلام کرد تا مذاکرات با رسول خطیبی، رضا مهاجری و هومن افاضلی طی روزهای اخیر کلید بخورد.
اینکه مصاحبه بعد از بازی فیروز کریمی مقابل ذوب آهن و انتقاد آشکار وی از مدیریت باشگاه چه میزان در برکناری این مربی کارکشته اما ناموفق تاثیر داشته است، روزهای آینده مشخص می شود؛ آیا اختلافات شخصی بهانه ای برای برکناری سرمربی در آغاز لیگ برتر روشی درست و منطقی است؟ آیا کسب تنها یک باخت آن هم مقابل یکی از تیم های قدر لیگ برتر می تواند دلیل اخراج سرمربی باشد؟
هرچند توانایی های فنی و مشکلات بدنی بازیکنان از جمله عوامل مهم در کسب نتایج ضعیف ماشین سازی به شمار می رود، مقصر اصلی در این زمینه سرمربی تلقی می شود و نمی توان نسبت به عملکرد فنی تیم دفاع منطقی ارایه داد، اما لازم بود مدیریت باشگاه تصمیمی منطقی و به دور از هر گونه احساسات و تنفرات شخصی می گرفت.
هواداران اصیل و قدیمی ماشین سازی انتظار دارند مدیران باشگاه در انتخاب سرمربی نهایت دقت عمل و حساسیت را داشته باشند تا مبادا تصمیم زودهنگام آنها در ادامه لیگ برتر منجر به پشیمانی شده و گرهی از مشکلات فنی تیم باز نکند.
با وجود اعلام رسمی مدیرعامل باشگاه ماشین سازی مبنی بر مذاکره با خطیبی، مهاجری و افاضلی برای قبول سرمربیگری این تیم قدیمی و پرهوادار، به نظر می رسد مدیران این باشگاه با گزینه های بهتر، با تجربه تر و موثرتری نیز می توانستند وارد مذاکره شوند که در این میان بهره مندی از یک سرمربی کاربلد و کارنامه دار خارجی می توانست به گزینه های موجود افزوده شود.
نگاهی گذرا به کارنامه سه گزینه فوق نشان می دهد که به جز خطیبی که تنها در برهه ای از لیگ برتر و همراه با تراکتورسازی عملکردی موفق داشت و آن نیز با چند شکست پی در پی منجر به اخراجش شد، سایر گزینه ها، کارنامه ای قابل دفاع برای قبول سرمربیگری تیم بزرگ ماشن سازی ندارند.
حضور چندین ساله مهاجری در تیم های مشهدی و ایجاد فرصت های چندین ساله مدیران دو باشگاه پدیده و سیاه جامگان برای وی، هیچ گاه باعث نشد این دو تیم جزو مدعیان و حتی تیم های بالانشین لیگ برتر قرار بگیرند و همواره تیم های تحت مدیریت فنی مهاجری خطر سقوط را احساس کردند.
افاضلی نیز در تنها تجربه مربیگری در لیگ برتر که فصل گذشتنه اتفاق افتاد، توانایی حفظ نفت تهران در لیگ برتر را نداشت و با وجود وعده و وعیدهای مختلف این تیم مدعی سال های گذشته به دسته پایین تر سقوط کرد.
به نطر می رسد مدیران ماشین سازی نخواستند و یا نتوانستند به خود زحمت بیشتری داده و با گزینه های به مراتب موفق تر داخلی و خارجی وارد مذاکره شوند و خیلی زود به گزینه های دم دست رفتند که شاید برای انتخاب هر یک از آنها زحمت مذاکره نیز وجود نداشته باشد و هرآن منتظر پیشنهادی هستند که جواب مثبت و فوری به آن بدهند.
تیم فوتبال ماشین سازی در هفته پنجم لیگ برتر در تبریز مقابل ذوب آهن با نتیجه 2 بر 1 مغلوب شد تا زمینه های برکناری کریمی فراهم تر شود.
این تیم در هفته ششم لیگ برتر در دربی شهر تبریز به مصاف تراکتورسازی اوج گرفته می رود.
 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان