//
کدخبر: ۱۲۰۷۶۱ //
او مدیریت کرد و نه مربیگری

ابراهیمی: کی‌روش عالی است اما ایرانی‌ها را قبول ندارد

مربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس معتقد است تیم ملی با هدایت کی‌روش و یا هر کس دیگری در جام ملت‌های آسیا موفق نمی‌شود و پتانسیل قهرمانی در این مسابقات را ندارد.

ابراهیمی: کی‌روش عالی است اما ایرانی‌ها را قبول ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در خصوص شرایط این روزهای خود به خبرنگار ما گفت: والا الان شمال ایران هستم. قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و به خصوص در زمان جنگ ما جز ورزشکاران خبرساز بودیم. من 12 سال سرمربی تیم ملی بودم و همراه با پرسپولیس قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی شدم و سومی آسیا را به دست آوردم اما الان همه پیشکسوتان را فراموش کرده و به دنبال آن‌ها نیستند. من دو سال پیش به خوشه طلایی ساوه رفتم و آن‌ها را از لیگ دسته سوم به لیگ دسته دوم آوردم اما حالا محسن عاشوری آن جا حضور دارد و من مشاور مدیرعامل هستم و حضور کمرنگی دارم. به قول معروف اگر می‌خواستم به عنوان مدیر فنی حضور داشته باشم یا باید کلا بر روی کار مربی نظارت کنم و یا باید مثل یک سرپرست فقط روی نیمکت حضور داشته باشم و یا به قول علی پروین مدیرفنی یعنی کشک!

 

وی در ادامه عنوان کرد:  ما نسل سوخته هستیم. بازیکنان دهه 50 و 60 و حتی 70 نسل سوخته فوتبال ایران هستند و به خاطر علاقه و عشق خود فوتبال را دنبال می‌کردند و پول برای آن‌ها در اولویت قرار نداشت. 

 

مربی سابق تیم پرسپولیس در خصوص شرایط این تیم در لیگ هجدم تصریح کرد: تیم‌های رقیب پرسپولیس به خوبی تقویت شده و به دنبال رسیدن به ما هستند. شما به باخت استقلال مقابل پارس اصلا توجه نکنید و آن را بگذارید جز اتفاقات فوتبالی. استقلالی‌ها تیم بسیار خوبی را جمع کرده و مدعی هستند. هفت یا هشت بازی دیگر معلوم می‌شود کدام تیم‌ها مدعی اصلی قهرمانی خواهند بود. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن، پیکان و سایپا جز تیم‌های خوب امسال هستند و برای کسب رتبه اول تا ششم رقابت می‌کنند و باقی تیم‌ها برای به دست آوردن رتبه میانی جدول و عدم سقوط به لیگ یک تلاش می‌کنند. با وجود اینکه سپاهان با امیر قلعه‌نویی به دنبال کسب رتبه‌های بالا است و استقلال هم بسیار تیم خوبی دارد، اما پرسپولیس باز هم پتانسیل کسب قهرمانی دوباره را دارد. 

 

ناصر ابراهیمی که 12 سال به عنوان مربی در تیم ملی حضور داشته است، درباره شرایط این روزهای تیم ملی و عدم تمدید قرارداد با کی‌روش گفت:  به نظرم آقای کی‌روش جز 10 مربی بزرگ دنیاست اما ایرانی‌ها را قبول ندارد. به بازیکنان تیم ملی می‌گوید به لیگ‌های خارجی و حتی قطر بروید تا در تیم ملی جا داشته باشید. در این مدت هفت ساله این مربی هیچگاه به مربیان ایرانی احترام نگذاشته و حتی یک جلسه با آن‌ها برگزار نکرده است و اصلا به ایرانیان اهمیت نمی‌دهد. متاسفانه همه کاره فوتبال ما در حال حاضر کی‌روش است. اما مردم ایران باید بدانند این مربی شاهکار نکرده است. ما برابر آرژانتین هم همین گونه دفاعی بازی کردیم که برابر اسپانیا بازی کردیم. مگر زمانی که برانکو بود یا آمریکا را با نتیجه 2-1 شکست دادیم بد بازی کرده بودیم؟ مگر تیم ملی در جام جهانی آرژانتین بد بوده است؟ از همان زمان تا به الان ایران نتوانسته از گروه خود صعود کند و کی‎روش شاهکار نکرده است. تنها تفاوت این است که در آن زمان به علت وجود مشکلات مختلف تبلیغ فراوانی نمی‌شد اما الان همه چی فرق دارد و بسیار مانور داده می‌شود و مردم فکر می‌کنند که کی‌روش شاهکار کرده است. ما از قبل نسل طلایی داشتیم و هیچ وقت صعود نکردیم.

 

وی ادامه داد:  من نمی‌دانم که چرا این مربی برای فدراسیون فوتبال بازی درمی‌آورد؛ اما کی‌روش کاری برای فوتبال ایران نکرده است. فقط برای فوتبال ما مدیریت کرده که آن هم به خاطر ضعف فدراسیون فوتبال است. اگر مراکش گل به خودی نمی‌زد ما باز هم در گروه چهارم می‌شدیم. با این وضعیت ما نباید انتظار داشته باشیم چه با کی‌روش و چه بدون آن در جام ملت‌ها موفق شویم و به قهرمانی برسیم. چون پتانسیلی نداریم و تمام تاکتیک ما دفاع و استفاده از ضد حملات است که در حال حاضر تمام تیم‌ها از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه تمام رسانه‌ها از کی‌روش حمایت کرده و انتقاداتی نسبت به او وارد نمی‌کنند. اما اگر مربی ایرانی بود هر روز آن را می‌کوبیدند. اما ما باید این را در نظر بگیریم که اسپانیا و پرتغال در این دوره خیلی ضعیف بودند و میانگین سنی آن‌ها بالا بود و ایران مقابل آن‌ها نتوانست کاری کند.  مردم ایران بدانند با این وضعیت تیم ملی در جام ملت‌ها هیچ دستاوردی نخواهد داشت!

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان