//
کدخبر: ۱۱۹۰۳۱ //

دروازه بان ثابت سرخپوشان در این‌فصل

آرسن ونگر پس از چندین سال حضور در آرسنال سرانجام جای خود را به اونای امری داد که این موضوع تغییر بزرگی برای لیگ جزیره و هواداران فوتبال بود.

دروازه بان ثابت سرخپوشان در این‌فصل
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از اولین تصمیماتی که امری به عنوان سرمربی آرسنال با آن مواجه است مسئله انتخاب دروازه بان است. وی باید تصمیم بگیرد که از برند لنوی تازه وارد استفاده کند یا همچنان از تجربه ی سنگربان کهنه کار این تیم یعنی پیتر چک استفاده کند. این انتخاب دو راهی بزرگی پیش روی امری خواهد بود.

هر دو دروازه بان قابلیت های ویژه ای دارند که این امر انتخاب را برای امری دشوارتر و هیجان را برای هواداران این تیم بیشتر خواهد کرد.

برند لنو، دروازه بان تازه وارد توپچی ها در انتقال تابستانه از بایر لورکوزن به این تیم پیوست. دروازه بانی که از سال ۲۰۱۱ در بایرلورکوزن حضور داشت و ۲۰۰ بازی نیز برای این تیم انجام داده بود. این بازیکن با داشتن ۲۶ سال سن به عنوان دروازه بان هنوز جوان است و جای پیشرفت دارد.

در طرف دیگر پیتر چک با تجربه در برابر لنوی جوان و تکنیکی قراردارد. این بازیکن کهنه کار هم اکنون ۳۶ ساله است. اگرچه چک در فصل اخیر مورد انتقادات فراوانی واقع شد اما همیشه جزو دروازه بانان قابل اطمینان بوده است و تجربه ای دارد که او را نسبت به لنو شایسته تر می کند.

پیوستن لنو به ورزشگاه امارات سبب ایجاد امید در دل هواداران آرسنال برای داشتن یک دروازه بان ثابت شد. چراکه در چند سال اخیر چک و دیوید اسپینا در امر دروازه بانی با یکدیگر همکاری داشتند و هیچکدام به طور کاملا ثابت برای آرسنال به میدان نمی رفتند.

دروازه بان اسبق بایرلورکوزن در کنترل توپ مهارت بالایی دارد و با معیارهای اونای امری مطابقت دارد. قدرت تکنیکی او و قابلیت بالا در مالکیت توپ سبب می شود نسبت به پیتر چک که اخیرا چندان راضی کننده عمل نکرده است در جایگاه مطمئن تری قرار گیرد. البته باید گفت که ضعف چک در عملکرد خود با پا را می توان با ضعف لنو در عملکرد با دست ها را برابر دانست که این موضوع بار دیگر کار را برای انتخاب از میان یکی از آنان دشوارتر می کند.

با این اوصاف اونای امری به تمام دروازه بانان خود شانسی برای درخشش در دیدارهای پیش از فصل داد. برای مثال با وجود انتقادات فصل گذشته، در دیدار پیش از فصل آرسنال در برابر چلسی پیتر چک بلند قامت با فرصتی که از جانب امری یافته بود خوش درخشید و در چندین مورد از دیدارهای پیش از فصل بازوبند کاپیتانی آرسنال را نیز به بازو بست.

تجربه ی بالای چک این جرات را به امری داد تا در اولین دیدار لیگ جزیره نیز از وی استفاده کند که البته چک در این دیدار دو گل دریافت کرد و توپچی ها در نهایت با نتیجه ی ۲ بر ۰ مغلوب سیتی شود. در دیدار سیتی برابر آرسنال با توجه به جو بازی توپچی ها به یک دروازه بان دقیق و دارای اعتماد به نفس نیاز داشت که متاسفانه چک این فاکتورها را در اختیار نداشت. این موضوع سبب شد بسیاری از هواداران آرسنال از اینکه با وجود حضور لنو در تیم چرا از چک استفاده شده است تعجب کنند.

شاید یکی از دلایل امری برای استفاده نکردن از لنو که یک دهه از پیتر چک جوان تر است آن باشد که این مربی می خواهد به دروازه بان تازه وارد خود فرصت دهد تا کمی با فوتبال انگلیس خو بگیرد و برای همین او را به یک باره وارد میدان نکرده است.

در پایان باید گفت هر اتفاقی که بیفتد سرانجام لنو برای درخشش فرصتی خواهد یافت. با توجه به اینکه هم اکنون در ابتدای فصل قرار داریم لنو فرصت هایی برای حضور در دروازه دست کم به عنوان انتخاب دوم اِمری خواهد یافت. زمانی که وی در دروازه قرار بگیرد به احتمال بالا امنیت دروازه در مقایسه با حضور پیتر چک افزایش خواهد یافت. پس بهتر است منتظر بمانیم تا گذر زمان تکلیف دروازه بان آرسنال را روشن کند و امری و هواداران فوتبال را از این دو راهی بزرگ نجات دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان