//
کدخبر: ۱۱۶۹۵۷ //
توضیح رئیس هیات فوتبال استان یزد درباره مرگ ۳ نوجوان در گرجستان

مدرسه فوتبال یزدی مجوز داشت/ پیکر ۳ نوجوان فوت شده به ایران برگردانده شد

رییس هیات فوتبال استان یزد درباره حادثه گرجستان توضیحاتی ارائه کرد.

مدرسه فوتبال یزدی مجوز داشت/ پیکر ۳ نوجوان فوت شده به ایران برگردانده شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مدرسه فوتبالی در یزد اقدام به برگزاری یک اردو در کشور گرجستان کرد و مبلغی را هم از ورزشکاران به عنوان هزینه دریافت کرد و نوجوانان را به کشور گرجستان برد. در جریان این سفر دو ورزشکار نوجوان یزدی در رودخانه غرق شدند و یک نوجوان دیگر هم در بیمارستان درگذشت.

عبدالرضا دستا، رئیس هیات فوتبال استان یزد، درباره حادثه‌ای که برای چند دانش‌آموز در گرجستان رخ داده است گفت: مدرسه فوتبالی که این دانش‌آموزان را به این اردو برده، مجوز فعالیت داشته است البته مجوز فعالیت آن‌ها به نام فردی که این اردو را هماهنگ کرده و بچه‌ها را به اردو برده نبوده اما در کل این مدرسه با مجوز فعالیت می‌کرده است.

وی افزود: وقتی قرار باشد مدرسه فوتبالی تاسیس شود و فعالیت کند، باید استانداردهای لازم را داشته باشد. ما هم به عنوان هیات فوتبال بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا آن‌ها استانداردهای لازم را دارند یا نه تا مجوز فعالیت بدهیم.

او در ادامه درباره این که آیا اردویی که توسط این مدرسه فوتبال برگزار شده و منجر به کشته شدن سه نوجوان شده است با مجوز هیات فوتبال برگزار شده یا خیر گفت: اصولا هیات فوتبال حق صدور مجوز برای برگزاری اردوها را ندارد. شیوه برگزاری اردوها این است که کسی که بخواهد اردوی خارجی برگزار کند، به وزارت ورزش و جوانان درخواست می‌دهد و توسط ستاد برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، مجوز برای برگزاری اردو صادر می‌شود نه این که ما بخواهیم مجوز بدهیم. البته تا جایی که من می‌دانم این مدرسه فوتبال که این اردوی خارجی را برگزار کرده، مجوزی برای آن اخذ نکرده بود. این را هم باید بگویم طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم این اردو در قالب اردوی تفریحی برگزار شده است.

دستا در بخش دیگری از صحبت‌هایش اضافه کرد: خانواده‌ها خودشان هم به طور کامل در جریان بودند چرا که وقتی نوجوانی بخواهد گذرنامه تهیه کند، باید اجازه محضری خانواده‌اش را داشته باشد. من حتی می‌دانم تعدادی از این خانواده‌ها خودشان شخصا فرزندانشان را به تهران و فرودگاه امام خمینی آوردند تا به این اردو بروند.

او در پایان خاطرنشان کرد: در این اردو سه نفر جان باختند که پیکرهای آن‌ها وارد ایران شده است. سایر بچه‌ها هم قرار است طی یکی دو روز آینده به تهران برگردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۹۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان