//
کدخبر: ۱۱۵۳۶۰ //

پورموسوی به دنبال شکست طلسم برانکو!

برانکو سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد:هدف‌مان این است که در تیم تعادل ایجاد کنیم. اینکه هم از منطقه وسط و هم از کناره‌ها حمله کنیم، کار ساده‌ای نیست.

پورموسوی به دنبال شکست طلسم برانکو!
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس و فولاد بعد از پیروزی جالب توجه و روحیه بخش در هفته اول لیگ برتر جدال هفته دوم را در استادیوم آزادی در شرایطی برگزار خواهد کرد که پورموسوی به دنبال شکست طلسم برانکو خواهد بود.

پرسپولیس که درهفته اول و در یک بازی سخت ودشوار، توانست پدیده را در مشهد شکست داده و با دستی پر به پایتخت برگردد؛ اکنون مهیای دیدار دشوار و حساس مقابل تیم قدرتمند ومدعی فولاد خوزستان است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که برای دومین بار ازپنجره نقل و انتقالات محروم است، با خروج بازیکنان مطرحی چون: صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و محسن مسلمان علیرغم جذب ستاره‌های تازه وارد ( سروش رفیعی، مهدی ترابی، مهدی شریفی و مهدی شیری) که نمی تواند در این مقطع از آنها سود ببرد و این اتفاقی است که کار آنها را در روزهای ابتدایی فصل سخت و دشوار خواهد کرد. اتفاقی که باعث شده تا برانکو برخلاف فصل اخیر از نیمکت قدرتمندی برخوردار نباشد و مجبور باشد تا کمی دست به عصا راه رود.

با این حال این دیدار برای پرسپولیس از جهات مختلف حساسیت ویژه‌ای خواهد داشت؛ سرخ‌های پایتخت با دشت سه امتیاز این دیدار کلیدی می‌توانند تا حدود زیادی امیدوارانه بازی‌های نیم فصل اول را ادامه دهند. نکته‌ای که برای برانکو حایز اهمیت است این است که بتواند به همراه شاگردانش در مقطع نیم فصل امتیازات لازم را برای تداوم صدرنشینی و دستیابی به عنوان در پایان فصل کسب کند.

برانکو در فصل جاری نیز همچنان‌ از مدل پایه ۴-۴-۲ استفاده می کند که در طول بازی نیز به ۱-۱-۴-۴و حتی ۱-۳-۲-۴ تغییر شکل می‌دهد. گادوین منشا مهاجم سیه‌چرده پرسپولیس یکی از بازیکنان پرامید این تیم که هر چند در هفته اول از روی نیمکت کار خود را آغاز کرد اما مطمئنا یکی از مهره‌های کارساز این تیم خواهد بود. با جدایی هر دو مهره سمت راست (صادق محرمی و فرشاد احمدزاده) فاز تهاجمی این تیم با مشکل بزرگی مواجه شده و به نظر می‌رسد به هماهنگی و زمان بیشتری برای بازگشت به روزهای اوج نیاز داشته باشد. امید عالیشاه نیز بعد از یک فصل و نیم دوری در بازی اول امیدوارکننده ظاهر نشد. از طرفی بشار رسن علیرغم برخورداری از سرعت پا به توپ و دوندگی زیاد برای دستیابی به عنوان پاسور برتر کار دشواری پیش رو خواهد داشت. با تمام این تفاسیر علیرغم خوش‌شانسی‌هایی هم که این تیم در مشهد و مقابل پدیده داشت، خط دفاعی سرخ‌ها همچنان صلابت خود را حفظ کرده است.

جدایی صادق محرمی و فرشاد احمدزاده در سمت راست و وحید امیری درسمت چپ و همچنین عدم هماهنگی عالیشاه و انصاری دراین منطقه، سبب شده که کمتر شاهد طراحی حملات پرسپولیس از کناره‌ها در بازی نخست باشیم. با این حال بعید به نظر می‌رسید این عدم هماهنگی در ادامه بازی‌‎ها هم وجود داشته باشد و دیگر تیم‌ها نیز با توجه به شروع دوباره لیگ و تغییرات فراوانی که داشته‌اند از این حیث روزهای ابتدایی لیگ را با مشکل آغاز کرده‌اند.

پرسپولیس در حالی روز جمعه به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت که چهره ویژه این بازی را می‌توان سروش رفیعی نامید. بازیکنی که شماره هفت پرسپولیس را برای خود رزرو شده می‌بیند و این بازی یک قدم دیگر او را به تهران و بازگشت به جمع شاگردان برانکو نزدیک می‌کند.

شاگردان پورموسوی در قالب تیم مدعی فولاد خوزستان قرار دارند که توانستد در گرمای طاقت فرسای اهواز پارس جنوبی جم را با شکست بدرقه کنند و اولین سه امتیاز این فصل خود را کسب کنند. فولاد برخلاف پرسپولیس با جذب چند بازیکن با کیفیت و برطرف کردن نقاط ضعف فصل گذشته به ویژه در خط حمله و خط میانی، به دنبال هدف حداقلی خود در این فصل یعنی سهمیه لیگ قهرمانان است. آنها در بازی مقابل پارس جنوبی، روی ضدحملات آسیب‌پذیر نشان دادند، اما پورموسوی با استفاده از مهاجمین زهرداری همانند لوسیانو، بیت سعید، حردانی و اضافه شدن رفیعی، زبیدی و تارتای برزیلی می‌تواند هر خط دفاعی را به چالش بکشد.

فولاد نیز در خط دفاعی به علت عدم تغییر در نفرات آن، همانند پرسپولیس از هماهنگی و انسجام خوبی برخوردار است. آنها شناخت خوبی از یکدیگر دارند و به درک تاکتیکی خوبی دست یافته‌اند. فولادی‌ها کمترین تغییر را نسبت به فصل گذشته داشته‌اند و از طرفی دست پورموسوی روی نیمکت باز است. برنامه پورموسوی در مقابل پرسپولیس کسب حداقل امتیاز با استفاده از دفاع فشرده و چندلایه و بکارگیری از ضدحملات و شروع مجددهاست. سرعت انتقال فولاد می‌تواند خط دفاعی پرسپولیس را به دردسر بیندازد، که سرعت بیت سعید، حردانی، زبیدی و‌ قدرت تمام کنندگی لوسیانو‌، درمتن آن قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس فوتبال
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۳۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان