//
کدخبر: ۱۱۴۷۶۹ //

واکنش رئیس فدراسیون والیبال به بازنشستگی‌اش

رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به بازنشستگی خود گفت: همه باید از قانون تمکین کنند و اگر نتوانم به عنوان رئیس باشم، به عنوان خدمتگزار در کنار والیبال خواهم بود.

واکنش رئیس فدراسیون والیبال به بازنشستگی‌اش
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد ضیایی  درباره موضوع منع به‌کارگیری بازنشستگان و قرارگیری نامش در فهرست روسایی که باید بعد از ابلاغ این مصوبه، پست خود را تحویل دهند، گفت: در گذشته نیز قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان وجود داشت، منتهی با این تفاوت که تبصره ایثارگران در آن موجود بود و من نیز به دلیل سابقه ایثارگری خود، مشغول به کار شدم.

وی در ادامه افزود: دو ایراد وجود دارد، نخست اینکه ابتدا این قانون مراحل خود را طی کند، یعنی پس از مصوبه مجلس، شورای نگهبان نیز آن را تائید که در غیر این صورت دیگر نیازی به تصمیم‌گیری شخصی به نام من و دیگران  نیست و آن زمان همه باید از قانون تمکین کنند. ایراد دوم اینکه فدراسیون جهانی از قوانین دولت‌ها تبعیت نمی‌کند، نباید این نکته را فراموش کنیم که در گذشته در رشته‌های مختلفی این تصمیم گرفته شد و فدراسیون‌هایی مانند فوتبال و قایقرانی تعلیق شدند و مجبور شدن از این قانون برگردیم.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: در این موضوع ما نیز باید مراقب این نکته باشیم تا چنین محرومیت‌هایی دوباره تکرار نشود. من در بدو ورودم به فدراسیون والیبال خوشبختانه ریالی حقوق و مزایا دریافت نکردم. از طرفی دیگر به نظر شخصی من  در تمام فدراسیون‌های ورزشی دنیا به پست ریاست به عنوان یک شغل نگاه نمی‌کنند.

ضیایی اظهار داشت: اگر رئیس فدراسیون به دنبال ۵ هزار حقوق از فدراسیون باشد، این نگاه درستی نیست، چرا که یک رئیس باید خود به دنبال تأمین منابع مالی باشد و نباید به شغل ریاست به عنوان یک منبع درآمد نگاه کند، چرا که یک نگاه غلط است. البته من بعید می‌دانم که سایر همکارانم در سایر فدراسیون های ورزشی نیز چنین نگاهی داشته باشند. به همین دلیل معمولا در دنیا از افرادی که توانایی خوبی برای برقراری ارتباط دارند تا فدرسایون ها تعیین مالی کنند استفاده می کنند نه اینکه از روز نخست دست به دامن دو لت مرکزی برای تامین خودش باشد و برای رفع نیازهای شخصی دنبال شغل باشد.

وی در ادامه گفت: از ۱۰ سال پیش که به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون والیبال مشغول شدم تا به امروز ریالی را دریافت نکرده‌ام لذا نگرانی از این باب ندارم  و اگر این قانون اجرایی شود و نتوانم به عنوان رئیس فدراسیون والیبال باشم ، ما نیز از آن تبعیت خواهیم کرد و در ادامه من به عنوان خدمتگزار در کنار والیبال همچون گذشته که بوده‌ام، هستم و خواهم بود.

رئیس فدراسیون والیبال درباره نتایج کسب شده تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا افزود: من در بحرین یکی از صحنه‌های نادر را در والیبال شاهد بودم. بحث اخلاق‌مداری در بین بازیکنان و کادر فنی تیم و همچنین بحث همدلی و اقتدار آنها مثال‌زدنی بود که جای تحسین دارد. با توجه به فضای سیاسی بحرین، بازیکنان ما با اقتدار قهرمان آسیا شدند و اگر یک ست را مقابل تایلند (که البته آن را نیز به دلیل دستِ کم گرفتن بچه‌ها از دست رفت) از دست نمی دادیم تیم می‌توانست بدون حتی یک ست باخته قهرمانی را به دست آورد.

ضیایی در ادامه درباره پیش‌بینی خود از نتایج تیم جوانان در مسابقات AVC CUP تصریح کرد: درست است که می‌گویند در ورزش نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد، اما تیم ما به قدری قوی است که من اعتقاد دارم آنها در رقابت‌های AVC CUP نیز می‌توانند قهرمان شوند.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به نگران های والیبال نیز گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و به دوستانی که نگران والیبال هستند، چند نکته را یادآوری می‌کنم؛ عده‌ای در والیبال نگران هستند، اما این نگرانی از روی حُب و بغض است. برخی می‌گویند نسل طلایی والیبال را آنها ساخته‌اند و باید به آنها بگویم نسل طلایی به دست شما ساخته نشده است. این بازیکنان جوان همانطور که در لیگ ملت‌ها نشان دادند که هیچ جای نگرانی وجود ندارد  و خدا را شکر تولیدات والیبال کشور در سایه هیأت‌های استانی و مربیان داخلی به وجود آمدند.

وی افزود: پشتوانه‌سازی آنقدر خوب به سرانجام رسیده است که به هیچ عنوان نباید نگران آینده بود. بازیکنان باتجربه تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها نشان دادند که همیشه حامی برادران کوچک‌تر خود بوده‌اند و در ادامه نیز از آنها حمایت خواهند کرد و امیدوارم این روند  ادامه‌دار باشد.

ضیایی  در پایان خاطرنشان کرد: به دوستانی که نگران هستند  می گویم  که با دعای خیر و نگاه مثبت شما جای نگرانی وجود ندارد ولی  آن دسته از دوستانی که متاسفانه غرض و مرض در کارشان است و نگران والیبال هستند را به خدا واگذار می‌کنم وان شالله که جواب خود را از خدا خواهند گرفت. جوانان ما در مسابقات ثابت کردند که شایستگی قهرمانی در سایر رده‌های سنی در جهان را دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۷۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان