//
کدخبر: ۱۱۳۹۳۲ //

من از گفتن ” استقلالی بودنم ” هیچ وقت ترسی نداشته و ندارم

مهاجم و پدیده فوتبال ایران شرایط فوتبال ایران را مساعد نمی داند و می گوید ترجیح می دهد به جای ایران در کشور دیگری فوتبالش را ادامه دهد.

من از گفتن ” استقلالی بودنم ” هیچ وقت ترسی نداشته و ندارم
به گزارش فرتاک نیوز،

ارسلان مطهری مهاجم فصل گذشته تراکتور که مدتی است سکوت اختیار کرده است و حرفی از حضورش در هیچ یک از تیم های لیگ برتری نیست در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد علت این موضوع می گوید و در همین اثنا به انتقاد از فوتبال ایران می پردازد. او همیشه استقلالی بودنش را اعلام کرده و در این گفت و گو باز هم به این موضوع اشاره می کند.

گفت و گویی با مطهری را در زیر بخوانید:

در حال حاضر مشغول چه کاری هستی و چرا هنوز هیچ تیمی را انتخاب نکرده ای؟

ارسلان مطهری :

    ۳، ۴ پیشنهاد خارجی و داخلی به دستم رسیده بود که مشغول بررسی آنها بودم و چون اولویتم رفتن بود از همین رو بیشتر تمرکزم را روی این موضوع گذاشته بودم و به پیشنهادهای داخلی و حضور در تیم های ایرانی به آن صورت فکر نکردم و ان شاالله به زودی پاسخ مثبتی به یکی از آن چند پیشنهاد خواهم داد.

فکر نمی کنی با شروع لیگ برتر برای انتخاب تیم دیگر دیر شده است؟

ارسلان مطهری :

    همانطور که گفتم مشغول بررسی پیشنهاداتم بودم و نمی خواستم با عجله انتخابی داشته باشم که بعدها بابت آن خودم را ملامت کنم. شاید دیر شده باشد اما من هنوز وقت برای انتخاب تیم دارم ضمن آنکه همانطور که گفتم ترجیح می دهم انتخاب فصل جدیدم یک تیم خارج از کشور باشد.

آیا اگر تیمی تو را بخواهد از آمادگی کافی برای حضور در آن تیم برخوردار هستی؟

ارسلان مطهری :

    بله، صددرصد. از لحاظ بدنی آماده هستم و طبق برنامه پیش رفتم ضمن آنکه با سخت گیری که همیشه داشتم تمرینات فوتبالی خوبی داشته ام و خودم را همه جوره آماده می بینم.

سال هاست که اعلام می کنی استقلال هستی و با پایان یافتن فصل و شروع دوباره این موضوع به ذهن ها می آید که امسال به استقلال خواهی رفت آیا امسال از این تیم پیشنهاد نداشتی؟

ارسلان مطهری :

    بله، دقیقا همین طور است و من از گفتن استقلالی بودنم هیچ وقت ترسی نداشته و ندارم. اما نه من از آنها پیشنهادی به دستم نرسیده است و امیدوارم امسال استقلال نتیجه خوبی در لیگ برتر بگیرد. شرایط این تیم امسال سخت شده است اما من آرزوی موفقیت برای این تیم دارم. ضمنا باید از هواداران پرشور آبی تشکر کنم که همیشه به من لطف داشته و دارند اما این را هم باید به آنها بگویم که هنوز باشگاه استقلال هیچ پیشنهادی به من نداده است که او را نپذیرفته باشم.

چرا در تراکتور نماندی؟

ارسلان مطهری :

    خیلی ها گفتند در لیست مازاد تراکتور حضور داری اما من قراردادم را یکطرفه فسخ کردم چون شرایط را مناسب ندیدم. با خود گفتم اگر مالک و مدیریت جدید بیاید حتما باید قرارداد جدیدی امضا کنم و چون ما مالک و مدیران قبلی قرارداد بسته بودیم شرایط بالطبع تغییر می کرد و از همین رو تصمیم گرفتم که قراردادم را یکطرفه فسخ کنم ضمن آنکه پیشنهاداتی هم به دستم رسیده بود و می خواستم شانسم را در جای دیگری امتحان کنم.

باتوجه به هفته اول مسابقات لیگ برتر به نظرت شرایط لیگ هجدهم را چطور ارزیابی می کنی؟

ارسلان مطهری :

    من درگیر پیشنهادات خودم بودم و خیلی اخبار نقل و انتقالات فوتبال ایران و تغییر و تحولات را پیگیری نکردم و دقیقا نمی دانم فوتبال ایران چه تغییراتی داشته است اما حرف من این است که تا زمانی که باشگاه های ما حرفه ای نشوند و حرفه ای رفتار نکنند، فکر نمی کنم پیشرفتی داشته باشیم. در سال هایی که در نفت، پارس و تراکتور حضور داشتم همه اش با اعتصاب کردن کار پیش رفته است که این خیلی بد باشگاه ها به قول هایشان عمل نمی کنند. این موضوع علاوه بر آنکه به فوتبالیست آسیب می رساند به فوتبال هم لطمه وارد می کند. در این مدت هیچ چیز تغییر نکرده است و مدیران سال به سال دروغ هایشان را تکرار می کنند و بقیه را ساده می بینند در حالی که اینطور نیست. آنها چیزهایی که باید ببینند و به آن توجه کنند را نمی بینند.

به نظر تو چه چیزی به فوتبال ایران ضربه می زند؟

ارسلان مطهری :

    آنها نمی دانند که باید پول بازیکنان را به موقع پرداخت کنند و به تیم هایشان شخصیت بدهند تا زمانی که این اتفاق رخ نیفتد تیم نمی تواند خودش را تنها با کار فنی جمع و جور کند. به طور مثال تیمی مثل تراکتور که یک تیم بزرگ است نتوانست فصل گذشته از پس مشکلات بربیاید و به همین دلیل هم بود که من یکطرفه فسخ کردم. چون می دیدم که تیم دارد ضربه می خورد و هوادار از تیم نتیجه می خواهد و همه کاسه و کوزه ها سر بازیکن شکسته می شود. به نظرم مدیران باید کمی فوتبال را جمع و جور کنند اگر این کار را انجام ندهند فوتبال به کلی به هم خواهد ریخت. خیلی از بازیکنانی که رفتند مطمئنا این شرایط را دیدند و به همین منظور رفتند وگرنه کسی بدش نمی آید برای فوتبال مملکتش بازی کند و انرژی بگذارد. وقتی فوتبال کشورت به تو ظلم می کند پس تو مجاب به رفتن می شوی.

باتجربه کسی که پدیده شده است آیا تو هم نظرت مثل بقیه است و فکر می کنی که علی قلی زاده باتجربه بازی در لیگ برتر نباید پدیده می شد؟

ارسلان مطهری :

    علی یکی از دوستان خوب و بازیکنان خوبی است که من نمی توانم در این خصوص درباره انتخابش نظر بدهم چون اصلا درست نیست که در این مورد نظر بدهم. امیدوارم هر اتفاقی که برای او افتاده به نفعش باشد و او خیلی خوب بتواند ازاین فرصت استفاده کند. البته من سالی که پدیده فوتبال شدم با نفت قرارداد داشتم و مجبور شدم در این تیم بمانم جالب اینجاست نفت در آن سال پیشنهاداتی که داشتم را به من نگفت و رضایت من را هم برای آنکه به تیم دیگری بروم را هم ندادند البته پول هم نمی داد. اوضاع خیلی به هم ریخته بود و ما فقط در زمین بودیم و نمی توانستیم به آن صورت تمرکز کنیم.

با توجه به حضورت در تیم نفت شرایطی که این تیم دچارش شد و سقوط به لیگ یک، آیا فکر می کنی اتفاقی که برای راه آهن و صبا رخ داده نیز برای این تیم رقم بخورد؟

ارسلان مطهری :

    صددرصد همین است، تیم هایی که بالا می آیند پس از بالا آمدن آدم های زیادی دور و بر خود می بیند که همان آدم ها باعث افت می شوند چون دیگر آدم های گذشته تصمیم گیرنده نیستند و این نفرات جدید هستند که نظراتشان را می خواهند به آن تیم دیکته کنند و این باعث افت آن تیم می شود. نمی دانم چطور است که یک تیم وقتی به جایی می رسد ناگهان پول در آن تیم کم می شود؛ پارس جنوبی، نفت تهران، پاس تهران و چند تیم دیگر همه این اتفاقات را تجربه کردند که دیگر اثری از هیچ یک از آنها نیست. نمی دانم چرا تیمی مثل نفت به جای روند صعودی باید روند نزولی را در پیش بگیرد؛ تیمی که جز بهترین تیم ها بود، بهترین بازیکنان در آن حضور داشت ولی اکنون شرایط تیم داری را مناسب ندارد.

با تمام تفاسیر و توضیحاتی که از فوتبال ایران داشتی و پیشنهادات خارجی باز هم در ایران بازی خواهی کرد یا تصمیم به لژیونر شدن داری؟

ارسلان مطهری :

    همانطور که ابتدای صحبت هایم هم گفتم ترجیح می دهم از ایران بروم. متاسفانه با توجه به آنچه در سال های حضورم در لیگ برتر تجربه کرده ام و پیش از قرارداد وعده ها و حرف ها طور دیگری است و با شروع بازی ها چیز دیگری پیش می آید ترجیح می دهم که نباشم. این چیزی که می گویم فقط برای من اتفاق نیفتاده است بلکه برای ۷۰ تا ۸۰درصد بازیکن ها رقم خورده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۹۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان