//
کدخبر: ۱۱۳۶۵۴ //

خبر بد برای استقلالی ها در آستانه لیگ ؛ دو ناکامی بزرگ تیم شفر

نیازی نیست چشمانت از حدقه بیرون بزند یا انگشت بهت و حیرت به دهان بگیری، آنقدر طی این چند وقت اخیر خبرهای بد از باشگاه استقلال شنیده‌ای که شنیدن حکم کمیته انضباطی در خصوص سوپرجام خیلی باعث شوک تو نمی‌شود.

خبر بد برای استقلالی ها در آستانه لیگ ؛ دو ناکامی بزرگ تیم شفر
به گزارش فرتاک نیوز،

کمیته انضباطی حکم خود را درباره بازی سوپرجام صادر کرد و در نهایت این بازی با نتیجه سه بر صفر به نفع پرسپولیس اعلام شد. حکمی که از سوی کمیته انضباطی اعلام شد آخرین تیر ترکشی بود که بر پیکر بی جان استقلال فرود آمد و این تیم قرار است با همین ترکش‌های گاه و بی‌گاه روانه بازی‌های لیگ شود. بازی که به گفته خود شفر سخت خواهد بود. استقلالی‌ها باید برای ناکامی در هفته‌های ابتدایی لیگ خود را آماده کنند و این می‌تواند شروعی باشد برای همان نگرانی‌های هر ساله این تیم.

دوشنبه شب در برج میلاد خبرهایی بود، باز هم مثل سال‌های گذشته سالن برگزاری این جشن پر بود از اتفاقاتی که به دلیل برنامه‌ریزی‌های غلط مسوولان سازمان لیگ دلخوری‌هایی را به وجود آورد و حتی بعضی از انتخاب‌ها هم مورد انتقاد منتقدانی قرار گرفت که معتقد بودند مصلحت‌اندیشی به عدالت ترجیح داده شده است اما لابه لای تمام این اتفاقات و حتی انتقاداتی که شد یک حقیقت در خصوص تیم پرطرفدار استقلال بدجور توی ذوق می‌زد و آن هم جای خالی بازیکنان این تیم در بهترین عناوین بود.

تقریبا باشگاه پرسپولیس تمام عنوان‌ها را درو کرد. از عنوان بهترین سرمربی گرفته تا دروازه‌بان و گلزن لیگ. در این میان سهم استقلال یک جایزه تکراری بود برای امید ابراهیمی که به نظر می‌رسد در لیگ هجدهم چون در استقلال بازی نمی‌کند این جایزه تکراری هم برای همیشه بایگانی شود. البته جباروف هم امسال در کنار امید ابراهیمی جزو بهترین‌ها قرار گرفت. جباروف بهترین پاسور لیگ شد که با توجه به حضور محسن مسلمان و درخشش او طی فصل‌های گذشته این جایزه نیز زیر سوال رفت. در توانایی جباروف شکی نیست، اگر این بازیکن فصل پیش خوب کار نکرده بود این روزها مسوولان استقلال به دنبال او نبودند تا با ارقام بالا رضایتش را برای تمدید قرارداد بگیرند اما این بازیکن وقتی انتخاب بدون حرف و حدیثی داشت که در جای خودش انتخاب می‌شد و عنوان بهترین پاسور لیگ را نمی‌گرفت.

در روزهایی که حال استقلالی‌ها اصلا خوش نیست و کام آنها با خبرهای بد دائما تلخ می‌شود، به فاصله کمتر از نصف روز (از مراسم بهترین‌ها تا رای کمیته انضباطی ) هوادار استقلال در شوک دیگری فرو رفت. کمیته انضباطی نتیجه بازی سوپرجام را سه بر صفر به نفع پرسپولیس اعلام کرد تا استقلالی‌ها نه تنها در مراسم بهترین‌ها بلکه حتی در برنامه‌ریزی‌های سطحی نیز نتیجه را به رقیب خود واگذار کنند و با این پیشینه وارد لیگ هجدهم شوند. قطعا با چنین اتفاقی که برای استقلال افتاد نباید انتظار داشت که روزهای خوبی در ابتدای فصل داشته باشد. مگر می‌شود با بازیکنان کلیدی قرارداد نبندی، بازیکنان جدیدی که خریدی مصدوم از آب درآیند و با کلی غایب تمرین کنی و در نهایت توقع داشته باشی که با تیم‌هایی که روی اصول پیش رفتند جدالی برابر داشته باشی.

عادت‌های غلط تکرار می‌شود، از اتفاقات گذشته درس نمی‌گیریم و دوباره وقتی شروع می‌کنیم آنقدر بد کار می‌کنیم که انگار هیچ وقت در این مسیر قرار نگرفتیم.

روز جمعه برای استقلال شروع دیگری خواهد بود شاید ماندن شفر تنها اتفاق خوشی بود که در فاصله پایان لیگ هفدهم تا شروع لیگ هجدهم رخ داد و سایر مسائل آنقدر بد پیش رفت که نباید توقع بالایی از تیم داشت. اینکه هر روز گفته می‌شود تیام و جباروف می‌آیند یکی از همان اتفاقاتی است که کارنامه کاری مدیران استقلال را سیاه می‌کند. خیلی جالب نیست که علی قربانی نیمکت‌نشین نقطه امید مربی می‌شود که در این چند وقت اخیر هیچ کار مثبتی را از استقلالی‌ها ندیده است.

علیرضا فغانی از قول یکی از بزرگان داوری حرف خوبی می‌زد. فغانی می‌گفت دیگر به جام جهانی و قضاوت‌هایم در این جام فکر نمی‌کنم چون پرونده این جام بسته شد و من نگاهم به آینده است. درست هم همین است که پرونده‌های قبلی کاری خود را ببندی و برای آینده برنامه‌ریزی کنی. پرونده لیگ هفدهم استقلال بسته شد همان پرونده‌ای که هیچ عنوان بهترینی نداشت، مدیرانی در باشگاه عوض شدند که در فصل نقل و انتقالات بدترین بودند اما غرق شدن در تمام این ماجراها می‌تواند همان تصمیمات درست را نیز از مدیران این باشگاه بگیرد، باید برای شروع بی‌نقص یا کم‌نقص برنامه‌ای درست داشت، تجربه نشان داده توجیه اتفاقات تلخ نه تنها راهگشا نیست بلکه شکل ماجرا را تلخ‌تر می‌کند. مسوولان استقلال باید بپذیرند اشتباهات گذشته را برای آنچه در پیش دارند برنامه‌ریزی کنند شاید در فصل هجدهم راه برای رقیب آنقدر باز نباشد که تمام جوایز را از آن خود کند. محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات فرصت ایده آلی بود تا استقلال بتواند از رقیب خود سبقت گرفته و بار خود را برای یک لیگ موفق ببندد اما از آنجا که استقلالی‌ها طی چند سال اخیر استاد وقت‌کشی هستند نتوانستند از این فرصت طلایی استفاده کند و شرایطشان به مراتب بدتر از پرسپولیس محروم است.

ماراتن نفسگیر و پر التهاب به زودی شروع می‌شود و از همین حالا باید منتظر سوت‌ها و فریادهای شفر کنار زمین باشیم. سرمربی که هنوز خودش را برای شروع این ماراتن سخت تنها می‌بیند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس فوتبال
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان