//
کدخبر: ۱۱۳۴۴۹ //
"سایپا در نقل و انتقالات زیاد خوب کار نکرد"

دایی: تیم امید بازیکنان‌مان را به زور گرفت/ امیدوارم تیم خداداد ببازد

سرمربی تیم فوتبال سایپا ابراز امیدواری کرد که تیمش در نخستین بازی فصل هجدهم پیروز شود.

دایی: تیم امید بازیکنان‌مان را به زور گرفت/ امیدوارم تیم خداداد ببازد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با سپیدرود اظهار کرد: امیدوارم امسال لیگ قوی‌تر و سالم‌تری داشته باشیم. همیشه بازی‌های اول خیلی سخت است و می‌تواند این بازی‌ها به تیم‌ها کمک کند و در نتیجه‌گیری‌های آینده باعث روند خوب تیم شود. تیم سپیدرود سال قبل نتوانستیم مقابل‌شان نتایج خوبی بگیریم اما امسال سعی می‌کنیم جبران کنیم. آن‌ها تیم قابل احترامی هستند. خداداد عزیزی دوست چندین و چند ساله من است و هدایت این تیم را بر عهده دارد. از این همین طریق برای خداداد عزیزی هم آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم او بتواند توانایی‌ها و لیاقتش را نشان دهد. ان‌شاءالله فردا به ما ببازند و بعد از آن نتایج خوبی بگیرند (با خنده).

وی افزود: ما با تمام کمبودهایی که داشتیم که از جمله آن‌ها روند یارگیری بود، با این حال طی هفته‌های گذشته تمرین‌های خوبی انجام دادیم و توانستیم به یک هماهنگی مناسب برسیم. تیم ما روز به روز بهتر می‌شود. فردا روز سختی است اما سه امتیاز بازی بسیار برایمان اهمیت دارد. ما چند بازیکن‌مان را به دلیل مصدومیت در این بازی در اختیار نخواهیم داشت اما با این حال سعی می‌کنیم فردا بازی خوبی انجام دهیم.

وی درباره روند نقل و انتقالات تیمش هم گفت: ما در نقل و انتقالات زیاد خوب کار نکردیم آن هم به دلیل مشکلات مالی که باشگاه با آن روبه‌رو است و نتوانستیم به خاطر این مسائل خیلی از بازیکنانی که می‌خواهیم را جذب کنیم اما با این حال بازیکنان خوبی هم به تیم ما اضافه شدند و من مطمئنم این نفرات در هفته‌های آینده می‌توانند به ما کمک کنند. ما تیم تقریبا جوانی داریم که سعی می‌کنیم آن‌ها را هماهنگ کنیم چرا که کمی الان هماهنگ نیستند و کمی از لیگ بگذرد هماهنگ‌تر خواهند شد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره نوسانات قیمت ارز و همین طور تاثیر آن بر روی جذب بازیکنان خارجی هم گفت: این اتفاقات برای ما هم مشکل ایجاد کرده است. ببینید سال قبل دلار چه قیمتی داشت و الان چه قیمتی دارد. ما قصد داشتیم دفاع وسط تیم ملی فوتبال سنگال که در جام جهانی بازی کرد را جذب کنیم  که به خاطر قیمت دلار نتوانستیم این کار را انجام دهیم. او ۵۰۰ هزار دلار می‌خواست که با این ارقام دلار باید یک سوم بودجه باشگاه را به او اختصاص می‌دادیم. نوسانات ارز باعث شده در کار فوتبالی ما هم تاثیراتی ایجاد شود اما با این حال زیاد به این مسائل توجه نمی‌کنیم. ما سال قبل یک بازیکن خارجی داشتیم که امسال هم او را حفظ کردیم.

دایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش باید در فوتبال ایران بماند یا خیر گفت: در زمان محدودی که داریم تنها کسی که از همه ما بهتر می‌تواند تیم ملی را هدایت کند کارلوس کی‌روش است. با توجه به آشنایی که با تیم ملی دارد و همین طور استخوان‌بندی تیم ملی را طی سال‌های اخیر شکل داده است او شایسته‌ترین و لایق‌ترین فردی است که می‌تواند تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا هدایت کند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره الزام فدراسیون مبنی بر این که هر باشگاه باید دو بازیکن به تیم ملی امید بدهد تصریح کرد: این دیگر همکاری نیست یک جبر است. تیم ملی امید برای بازی دوستانه که در عراق دارد بازیکنان ما را به زور گرفته است. من برای بازی فردا هافبک دفاعی ندارم و  بازیکنی را که با او تمرین و کار کرده‌ام باید در اختیار تیم ملی قرار دهم. فدراسیون قانونی تصویب کرده که اگر بازیکنت را در اختیار تیم ملی قرار ندهی محروم می‌شوی. کجای دنیا چنین کاری می‌کنند؟ مگر باید به زور بازیکن به تیم ملی امید بدهم؟ من روی بازیکنم کار می‌کنم و زحمت می‌کشم و او را به اردو می‌برم تا آماده مسابقه‌ها شود اما باید او را در اختیار تیم ملی امید قرار دهم. این دیگر اسمش همکاری نیست، جبر است. باشگاه هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند. از فدراسیون به ما اعلام کردند که باید بازیکنانتان را در اختیار تیم ملی امید قرار دهید. مگر زور است که ما این کار را بکنیم؟ باشگاه سرمایه‌گذاری کرده که نتیجه بگیرد. آن‌ها باید برنامه‌ریزی‌شان را بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ انجام دهند نه این که حالا که لیگ آغاز می‌شود بازی دوستانه بگذارند. چرا زمانی که بازی‌های لیگ نبود، بازی دوستانه نمی‌گذاشتند؟ تیم‌هایی مثل تیم من اکثر بازیکنانشان جوان هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مهدی ترابی و جدایی‌اش از سایپا گفت: من بازیکنی را به زور نگه نمی‌دارم. من دوست داشتم ترابی به اروپا برود و در آنجا بازی کند اما شرایط طوری رقم خورد که ترابی نیم فصل دوم به پرسپولیس برود. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. اصلا دوست نداشتیم مهدی ترابی را از دست بدهیم اما بازیکنی را هم به زور نگه نمی‌داریم. مطمئنا با بازیکنانی که گرفتم و همین طور مهدی، نیم فصل اول را به اتمام می‌رسانیم و در نیم فصل دوم به فوتبالمان ادامه می‌دهیم.

علی دایی همچنین درباره پیوستن احتمالی جهانبخش به برایتون و این که آیا جام جهانی در این زمینه تاثیری گذاشته است یا خیر گفت: جام جهانی ویترینی است که بازیکنان خودشان را نشان بدهند اما این که جهانبخش به برایتون می‌رود بخش اعظمی از آن به خاطر عملکردش در تیم سابقش است نه به خاطر عملکردش در جام جهانی و جام جهانی تاثیرگذار نبود. این را باید به حساب عملکردش در تیم هلندی جهانبخش بگذاریم. او در آنجا واقعا عملکرد خوبی داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۴۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان