//
کدخبر: ۱۱۳۴۱ //
قهرمان فوق سنگین لیگ برتر وزنه برداری:

سلیمی در مسیر درمان است

وزنه بردار فوق سنگین تیم ملی حفاری گفت: بهداد سلیمی همچنان با مصدومیت دست وپنجه نرم می کند و در شرایط ایده ال نیست.

سلیمی در مسیر درمان است

 همایون تیموری قهرمان دسته فوق سنگین لیگ برتر وزنه برداری گفت: هم اکنون 2 ماه است که در اردوی تیم ملی هستم و خود را برای مسابقات آسیایی و بازی های کشورهای اسلامی آماده می کنم.

او افزود: بعد از گذشت 3 سال دوری از وزنه برداری در اردوی تیم ملی به 90 درصد‌ آمادگی رسیدم و با همین آمادگی در رقابت های لیگ برتر وزنه برداری شرکت کردم و توانستم در دسته فوق سنگین به عنوان قهرمانی در هفته پنجم لیگ برتر وزنه برداری برسم.

تیموری افزود: در این دسته باید با بهداد سلیمی قهرمان المپیک و وزنه بردار تیم ذوب آهن رقابت می کردم. با توجه به اینکه او از نظر بدنی در شرایط ایده ال نیست و هنوز با مصدومیت زانو دست و پنجه نرم می کند با صد در صد آمادگی در این رقابت ها شرکت نکرد و فقط برای کسب امتیاز تیمی در مسابقات هفته پنجم حاضر شد.

وی گفت: بعد از آسیب دیدگی بسیار سنگینی که قبل از بازی های المپیک برای این وزنه بردار ایجاد شد او با فشردگی بسیار زیادی فعالیت خود را از سر گرفت تا بتواند تحت هر شرایطی که هست به این مسابقات برسد. به همین علت هم اکنون او دچار ضرب دیدگی و تورم است و به بهبودی کامل نرسیده است.

تیموری افزود: اگر بهداد سلیمی در شرایط صد در صد بود بطورحتم با شرایط بسیار متفاوتی در این رقابت ها حضور می یافت. به هرحال او قهرمان جهان و رکوردار یک ضرب جهان است و مدال المپیک را در کارنامه دارد.

وی گفت: برنامه های تمرینی ام را در اردوی تیم ملی دنبال می کنم و امیدوار هستم که به صد در صد توانایی برسم و بتوانم در رقابت های آسیایی برای ایران نماینده بسیار خوبی باشم و به روی سکو روم.

وزنه بردار تیم ملی حفاری درباره شرایط لیگ برتر در سال جاری افزود: در مقایسه با سال قبل شرایط لیگ برتر امسال خیلی بهتر از سال قبل بود. بحث گرفتن آزمایش دوپینگ از وزنه برداران باعث شد تا شرایط یکسانی برای وزنه برداران همه تیم ها فراهم شود.

وی گفت: بحث گرفتن آزمایش دوپینگ و پاکی وزنه برداران باعث شد تا شاهد افزایش رقابت در همه دسته ها باشیم. همین موضوع به ارتقا سطح فنی لیگ برتر انجامید و شرایط را برای رسیدن به قهرمانی برای تیم های مدعی سخت تر کرد. در این دوره از مسابقات لیگ شاهد عملکرد بسیار خوب وزنه برداران دسته های مختلف بودند.

تیموری افزود: به عنوان مثال ایوب موسوی در دسته 94 کیلوگرم بسیار خوب عمل کرد. سهراب مرادی دارنده مدال طلای المپیک هم نمایش بسیار خوب و خارق العاده ای داشت و ثابت کرد که به همان اندازه ای که در دسته 94 کیلوگرم موفق است در دسته 105 کیلوگرم هم توانمند است و می تواند بر روی تخته بی نظیر عمل کند.

وی گفت: تیم ملی حفاری در این دوره از بازی های لیگ برتر با همه توان ظاهر شد ولی در هفته پنجم با بدشانسی در رده چهارم قرار گرفت. ما چند وزنه بردار آسیب دیده داشتیم که اگر در رقابت های لیگ برتر حضور می یافتند شرایط برای ملی حفاری تفاوت می کرد. در این دوره از رقابت های لیگ برتر تیم رعد پدافند عملکرد قابل توجهی داشت.

تیموری افزود: با توجه به اینکه تیم های نظامی با توجه به اینکه پول خوبی در لیگ نمی دهند و وزنه برداران برای گذراندن دوره سربازی به این تیم ها می روند همیشه یک درجه پائین تر از تیم های مدعی هستند. اما امسال تیم رعد پدافند با در اختیار داشتن چند وزنه بردار ملی پوش در حد یک تیم مدعی ظاهر شد و توانست به عنوان نایب قهرمانی دست یابد.

در هفته پنجم از رقابت های لیگ برتر وزنه برداری همایون تیموری وزنه بردار دسته فوق سنگین تیم ملی حفاری در رقابت با 9 وزنه بردار حاضر در این دسته با ثبت 192 کیلوگرم در حرکت یک ضرت و 227 کیلوگرم در حرکت دوضرب 227 و ثبت مجموع 419 کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسید.

 

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان