//
کدخبر: ۱۱۱۶۵۴ //

لو رفت ! پشت پرده علنی شدن استعفای افتخاری؛ گره نقل‌و انتقالاتی استقلال کورتر از قبل شد !

سیدرضا افتخاری به خاطر شکست در مذاکره با تیام و جپارفو استعفا داد.

لو رفت ! پشت پرده علنی شدن استعفای افتخاری؛ گره نقل‌و انتقالاتی استقلال کورتر از قبل شد !
به گزارش فرتاک نیوز،

افتخاری با شنیدن ۲ پیشنهاد تیام و جپاروف در آغاز مذاکرات امیدی به تمدید قرارداد با ۲ ستاره آبی‌پوش نداشته و می‌دانسته که ناتمام ماندن این ۲ ماموریت موج اعتراضات را بلندتر می‌کند و در این شرایط بهترین و شاید تنها راه حل باقی ‌مانده را استعفا می‌بیند؛

مدت‌ها بود که زمزمه جدایی سیدرضا افتخاری ، مدیرعامل باشگاه استقلال به گوش می‌رسید. اتفاقی که در‌نهایت قطعی شده و مدیرعامل استقلال تصمیم به جدایی از این باشگاه گرفت. صبح دیروز سیدرضا افتخاری استعفای خود را از مدیریت باشگاه استقلال برای مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش‌و جوانان ارسال کرد. مدیرعامل استقلال در متن استعفانامه خود اعلام کرده با اشاره به مشکلات شخصی و بیماری نیاز به ادامه درمان دارد و از همین‌رو نمی‌تواند به حضور در باشگاه استقلال ادامه دهد و از سمت مدیریت باشگاه استقلال استعفا می‌دهد. با توجه به مشکلات موجود وزیر ورزش و جوانان با استعفای افتخاری موافقت کرد. استعفای افتخاری باعث شد در روزهایی که استقلال نیاز به تقویت تیم خود دارد، به‌دنبال انتخاب جانشینی مناسب برای عنوان مدیرعاملی باشد. در این‌میان امیرحسین فتحی عضو جدید هیئت‌مدیره استقلال بیش از دیگران برای رسیدن به این صندلی شانس داشت که به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شد. فتحی که نزدیک به یک ماه قبل به عنوان عضو پنجم هیئت‌مدیره استقلال معرفی شده بود، رابطه نزدیکی با وزیر ورزش و جوانان دارد و در کارنامه او سابقه مدیرعاملی تیم‌هایی مانند بهمن در دهه‌۷۰ نیز به چشم می‌خورد. فعل و انفعالی که قبل از پیش‌داوری درباره آن می‌توان گفت که ادامه چرخه مدیرعاملی صندلی استقلال است.

استعفای‌ افتخاری مربوط به روز گذشته نیست و او پیش از سفرش به ترکیه برای مذاکره با مامه تیام، سرور جپاروف و مارکوس نویمایر استعفای خود را تقدیم وزیر کرده بود اما رسمی شدن این خبر موکول شده بود به پایان پروژه تمدید قرارداد تیام و جپاروف. افتخاری قصد داشت با تمدید قرارداد ۲ ستاره فصل گذشته استقلال با خاطره‌ای خوب از جمع آبی‌ها جدا شود اما این پروژه هم سرانجام خوبی نداشت و فوت ناگهانی پدر رضا افتخاری، مذاکرات در ترکیه را نیمه‌تمام گذاشت. رضا افتخاری پس از شنیدن خبر فوت پدرش، راهی تهران شد و مذاکرات با تیام و جپاروف ناتمام باقی ماند. با این‌حال رضا افتخاری پس از بازگشت به تهران و شرکت در مراسم ترحیم پدرش قصد داشته این پروژه ناتمام را به اتمام برساند اما گویا با توجه به درخواست‌های عجیب تیام و جپاروف، رسمی کردن خبر استعفای خود را به ادامه مذاکرات ترجیح داده است! به نقل از منابع آگاه در باشگاه استقلال مامه تیام در مذاکرات اولیه خود با افتخاری اعلام کرده که حاضر به امضای قرارداد یک ساله نیست و فقط تا پایان نیم‌فصل با استقلال می‌بندد. شرایط زمانی پیچیده‌تر می‌شود که تیام برای نیم‌فصل درخواست‌۵۰۰ هزار یورویی داده و مسلما پرداخت ۴ میلیارد تومان برای نیم‌فصل به هیچ‌عنوان برای باشگاهی با وضعیت استقلال توجیه اقتصادی ندارد. درخواست جپاروف هم برای ادامه همکاری با استقلالی‌ها، امضای قرارداد ۳ ساله بوده که این پیشنهاد هم با توجه به سن‌و سال این هافبک ازبکستانی معقول به نظر نمی‌رسد. گفته می‌شود پیشنهاد جپاروف برای این قرارداد ۳ ساله مبلغی معادل ۱۲ میلیارد تومان بوده است! این ۲ درخواست عجیب از سوی ۲ ستاره فصل گذشته استقلال را می‌توان دلیل اصلی استعفای افتخاری دانست. مدیر مستعفی آبی‌ها با شنیدن این ۲ پیشنهاد در آغاز مذاکرات امیدی به تمدید قرارداد با ۲ ستاره آبی‌پوش نداشته و می‌دانسته که ناتمام ماندن این ۲ ماموریت موج اعتراضات را بلندتر می‌کند و در این شرایط بهترین و شاید تنها راه حل باقی ‌مانده را استعفا می‌بیند؛ استعفایی که البته می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به باشگاه استقلال در فصل پیش‌رو بزند. با استعفای رضا افتخاری و برکناری احتمالی پندار توفیقی، حالا گره نقل‌و انتقالاتی استقلال، کورتر از هر زمان دیگری است و بدون‌شک استقلال این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به کمک نیاز دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس فوتبال
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان