//
کدخبر: ۱۰۸۹۰ //
سلطانی؛

بیرانوند همه زحماتش را با یک کار غلط بی ارزش کرد / او هم راه رحمتی را می رود!

دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: «هم بیرانوند و هم رحمتی هر دو روی خروج هایشان ایراد دارند که گل های مشابه می خورند وگرنه چرا باید هر کرنری باعث نگرانی ما شود؟»

بیرانوند همه زحماتش را با یک کار غلط بی ارزش کرد / او هم راه رحمتی را می رود!

 غیر از استقلال خوزستان هر سه نماینده دیگر کشورمان در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا 4 گل دریافت کردند که هر 4 گل روی ضربات کرنر به دست آمد. کرنرهایی که سید مهدی رحمتی دو بار، علیرضا بیرانوند و رشید مظاهری هر کدام یک بار روی آن ضربات دروازه شان را باز شده دیدند.

 

بهروز سلطانی درباره بازی پرسپولیس و الهلال حرف زد و به بررسی علت گل خوردن بیرانوند پرداخت و آن را شبیه اشتباهاتی دانست که رحمتی هم مرتکب می شود.

 

سلطانی درباره عملکرد بیرانوند اظهار داشت: «به اعتقاد من بیرانوند دروازه بان خیلی خوبی است اما متأسفانه برخی اوقات اشتباهات ساده ای می کند که همه زحماتش را در یک بازی به هدر می دهد. نمونه اش هم بازی با استقلال بود. بازی که استقلال تحت تأثیر بازی خوب پرسپولیس عقب نشسته بود و حتی جرأت حمله کردن نداشت.»

 

وی ادامه داد: «دروازه بان درست در نقطه ای می ایستد که بهتر از همه نفرات تیم روی بازی اشراف دارد پس باید به راحتی هم همه چیز را ببیند و حتی برخی حرکات بازیکنان حریف را پیش بینی کند. بیرانوند در دربی نه پرتاب های بلند کرد نه به بازی تیمش سرعت می داد. خیلی با طمأنینه کار کرد و اصرار داشت که بازی را از دفاع آغاز کند در حالی که در آن بازی هافبک های استقلال پرسپولیس را از جلو پرس کرده بودند.»

 

دروازه بان اسبق پرسپولیس اضافه کرد: «این شرایط درست در بازی برابر الهلال هم حاکم بود. بیرانوند در نفت هم که بود خوب دروازه بانی می کرد ولی روی خروج هایش اشتباه داشت. همان ایرادی که مهدی رحمتی در تایمینگ (زمانبدنی) دارد را علیرضا هم دارد. بیرانوند هم قدرت فیزیکی بالایی دارد هم فیزیکش مناسب این کار است ولی از این توانایی هایش به خوبی بهره نمی برد.»

 

سلطانی خاطر نشان کرد: «چنین دروازه بانانی همیشه یک مدافع بلند قامت را جلوی خود می گذارند تا آن مدافع کارهایش را انجام بدهد و خودش در محدوده شش قدم حاکم مطلق محدوده دروازه اش باشد. اما متأسفانه این دروازه بان و حتی رحمتی گاهی می خواهند در شش قدم همه کاره باشند و  گاهی نه! این دوگانگی هم خودشان را به دردسر می اندازد هم مدافعان را سردرگم می کند.»

 

وی ادامه داد: «اگر مدافع بداند توپ های درون شش قدم متعلق به دروازه بان است خیالش از این بابت راحت است ولی وقتی دروازه بان شرایط مشخصی برای مدافع در این قبیل توپ ها به ویژه روی کرنرها که اغلب در شش قدم فرود می آیند ایجاد نمی کند همین می شود.»

 

دروازه بان اسبق تیم ملی کشورمان تأکید کرد: «بیرانوند روی گلی که خورد بسیار ضعیف عمل و همه زحماتش را با یک کار غلط بی ارزش کرد. باز هم تأکید می کنم که من به او اعتقاد دارم ولی باید این نقیصه بزرگ را رفع کند. او حالا دروازه بان اصلی تیم ملی است ولی با این خروج من را به شخصه نگران می کند. او نباید یک مدافع کوتاه قامت را برای مراقبت از تیر یک انتخاب می کرد.»

 

سلطانی گفت: «متأسفانه دروازه بانان ما در همه تیم ها با روش های اصولی از پایه آموزش ندیده اند. اگر در آکادمی های فوتبال باشگاه ها متخصصان امر دروازه بانی با دروازه بانان تازه کار، کار کنند قطعا این نقیصه که ایراد اکثر دروازه بانان ماست برطرف می شود وگرنه تا ابد این مشکلات روی ارسال ها ادامه دارد. نمونه اش هم همین سه، چهار گلی که خوردیم همه شان روی ارسال کرنر بود! قطعا دیگر رقبای ما هم این گل ها را می بینند احتمالا از این به بعد باید با هر کرنری نگران باشیم که الان دروازه مان باز می شود.»

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان