تاریخ انتشار: 1397/04/10 13:38
کد خبر: 140911

برگ برنده اروگوئه، رونالدو و یارانش را ناامید کرد/پاشنه آشیل تیم پرتغال و ضربات مهلک بر پیکره این تیم

دیدار تیم های اروگوئه و پرتغال، تنها نیاز به یک فوق ستاره هم چون کاوانی داشت تا سرنوشت بازی را رقم بزند.
برگ برنده اروگوئه، رونالدو و یارانش را ناامید کرد/پاشنه آشیل تیم پرتغال و ضربات مهلک بر پیکره این تیم

امین یزدانی؛ دومین دیدار ازمرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه بین دو تیم پرتغال و اروگوئه درحالی برگزار شد که اروگوئه به اتفاق کرواسی تنها تیم هایی بودند که با ۹ امتیازکامل ازمرحله گروهی، گام به مرحله یک‌هشتم گذاشتند.

هردو تیم پرتغال و اروگوئه درطول این رقابت ها از مدل ۲-۴-۴ استفاده می کردند.بازی هنوز به دقیقه ده نرسیده بود که کاوانی به خوبی ازسمت راست با تعویض عالی بازی به سمت چپ و کنترل بی نقض توپ توسط سوارز و اضافه شدن سریع کاوانی به تیردوم و سپس ارسال عالی تر سوارز ،کاوانی با استفاده ازکوتاهی قد رافائل گویررو مدافع چپ پرتغال،باضربه سر،نخستین گل این دیدار جذاب،سریع و زیبا را به ثمر برساند تا شاگردان اسکار تابارز ازحریف اروپایی خود،پرتغال پیش بیفتند.

در ادامه نیمه اول ،خط دفاعی و دفاع تیمی بی نقص اروگوئه با بستن تمامی روزنه ها و‌دفاع چند لایه و تنگ کردن فضای اطراف رونالدو، و استفاده از ضدحملات ،نیمه اول را به خوبی اداره وکنترل کردند نا با یک‌گل به رختکن بروند.جالب این بود که سانتوز دراین دیدار از مدافع راست ضعیغی بنام ریکاردو استفاده می کرد که پاشنه آشیل تیمش بود،این درحالی بود که سمدو دفاع رونده وسریع بارسلونا را به تیم ملی دعوت نکرده واز سدریک سوارز نیز خبری نبود ،تا عملا جناح راست پرتغال،شب بدی را در دوفاز دفاع وحمله سپری کرده باشد.

درنیمه دوم سانتوز با بیرون کشیدن ادرین و وارد شدن کوارشما وگماردن آن درسمت راست خط حمله، از برناردو بعنوان طراح وبازیساز ،جلوتر ازکاروالیو استفاده کرد تا پرتغالی ها به خوبی توپ ومیدان را دراختیار داشته باشند. که البته دراین برتری، برناردو سیلوا بازیکن تکنیکی وچپ پای من سیتی،درمتن آن قرار داشت.سرانجام‌فشار پرتغالی ها نتیجه داد واز ضربه کرنر په په توانست ازفضای خالی بین گودین و خیمنز استفاده کرده و با ضربه سر پرتغال را به گل تساوی برساند.

پس از گل تساوی ،باز هم این پرتغال بود که نبض بازی را ازطریق کاروالیو و برناردو دراختیار داشت که مجددا خلاقیت وهوش وشم گلزنی کاوانی باعث شد که اروگوئه به زیبایی هرچه تمام تر  به گل دوم برسد.توپ بلند را په په نتوانست  کنترل کند و توپ نهایتا به بنتاکور رسید و پاس عالی این بازیکن خلاق و پرتلاش ،دقیقا درجایی که کاوانی بخوبی  جای گیری کرده بود روی زمین فرستاد و این نابغه گلزنی ،توپ را سرضرب و با کمترین زمان ممکن به تور دروازه پرتغال چسباند،تا اروگوئه به گل دوم دست یابد.زیبایی این گل زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که کاوانی کنترل و نواختن توپ را همزمان انجام داد،به همین ترتیب زمان را از پاتریسیو گرفت،تا نتواند بخوبی جلو آمده تا زاویه را تنگ کند.این گل روی نبوغ وتجربه کاوانی بدست آمد.

پرتعالی ها پس ازاین گل به دروازه اروگوئه سراسر حمله ور شدند.اما خط دفاع ودفاع تیمی اروگوئه بسیار منسجم،منظم،مستحکم وچند لایه وفشرده که تمامی شکاف ها و روزنه ها رابسته بود ،تمامی حملات احساسی پرتغالی ها را دفع کردند.ازطرفی تعویض های  تابارز تماما در راستای حفظ نتیجه بود،حال آنکه تعویض های هجومی سانتوز ،جواب نداد.دوندگی ،انسجام تیمی و تاکتیک دفاع فشرده وچند لایه و استفاده از ضد حمله ازجمله برنامه های نابارز دراین بازی بود که به خوبی جواب داد تا رونالدو به اتفاق مسی ، دومین ستاره ای باشد که از روسیه با دستی خالی روانه دیارش می شود.

درمراحل حذفی بازی ها به مراتب، ازمرحله گروهی زیباتر،تهاجمی تر و حساس تر خواهند بود.باید در انتظار سایر دیدارهای این مرحله باشیم ،تا ازاین تورنمنت بزرگ جهان فوتبال،لذت کافی را ببریم. اروگوئه با این پیروزی ، درمرحله یک چهارم حریف فرانسه ای شد که آرژانتین ومسی را ۴-۳ شکست داده بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kkwvx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



جدایی کاوانی از پاری سن ژرمن؛ مقصد بعدی اتلتیکومادرید