//
کدخبر: ۱۰۵۱۱۷ //

رکوردشکنی غیررسمی مرادی در انتخابی تیم ملی و اوت کردن رستمی در وزن جدید

سهراب مرادی در حاشیه رکوردگیری تیم ملی رکوردهای جهان را به صورت غیر رسمی شکست.

رکوردشکنی غیررسمی مرادی در انتخابی تیم ملی و اوت کردن رستمی در وزن جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

 در پایان دومین روز از هفته اول رقابت‌های لیگ برتر باشگاههای کشور، رقابت 16 شرکت کننده (8 وزنه بردار جوان و 8 وزنه بردار بزرگسال) در دسته 94 کیلوگرم برگزار شد. با پایان رقابت دسته 94 کیلوگرم هفته اول لیگ برتر وزنه برداری، خاکی در جوانان و زارعی در بزرگسالان به مقام اولی دست یافتند.

محمد زارعی از تیم مناطق نفت خیز جنوب خوزستان در حرکت یکضرب 165 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 201کیلوگرم و با مجموع 366 کیلوگرم به مقام نخست دسته 94 کیلوگرم دست یافت.

سید ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار تیم مناطق نفت خیز جنوب خوزستان در حرکت یکضرب وزنه 163 کیلوگرم را مهار کرد. وی در حرکت دوضرب وزنه 193 کیلوگرم را بالای سر برد تا با مجموع 366 کیلوگرم در جایگاه دوم بایستد.

رضا دهدار وزنه‌بردار شرکت ملی حفاری اهواز در حرکت یکضرب 158 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 185 کیلوگرم و مجموع 343 کیلوگرم در جایگاه سوم جای گرفت.

در رده سنی جوانان هم عارف خاکی ملی پوش مناطق نفت خیز جنوب خوزستان در آخرین رکوردگیری تیم ملی جوانان توانسته بود در حرکت یکضرب 154 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 187 کیلوگرم و مجموع 341 کیلوگرم را به نام خود ثبت کند و برهمین اساس با این رکوردها در صدر جدول دسته 94 کیلوگرم رده سنی جوانان ایستاد.

امیررضا عسگری دون دیگر ملی پوش جوانان کشورمان که در عضویت تیم نور همدان است با ثبت وزنه های 141 در حرکت یکضرب، 167 کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع 308 کیلوگرم در رکوردگیری اردوی تیم ملی به مقام دوم رسید.

در حاشیه برگزاری این مسابقات نیز انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری برای بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی در دسته 94 کیلوگرم برگزار شد که سهراب مرادی رکوردار جهان در این دسته روی تخته رفت و تمام رکوردها را در کنار رقیب جدیدش در این وزن یعنی کیانوش رستمی به صورت غیررسمی شکست.

مرادی در حرکت یک ضرب با بلند کردن وزنه ۱۹۹ کیلوگرم رکورد جهان را ۲ کیلوگرم جابجا کرد. رکوردار این حرکت آکاکیوس آلمانی است که از سال ۱۹۹۹ تاکنون شکسته نشده است.

قهرمان جهان و المپیک در حرکت دوضرب نیز وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی را بالای سر برد و مجموع ۴۳۰ کیلوگرم را به ثبت رساند.

وی ۷ کیلوگرم حرکت دوضرب جهان و ۱۳ کیلوگرم رکورد مجموع جهان در این دسته را که متعلق به خودش است را به صورت غیررسمی جابجا کرد.

کیانوش رستمی بعد از حذف از رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۷ آمریکا تصمیم گرفته است در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه بزند. او  در یک ضرب ۱۸۰ کیلوگرم را ثبت کرد، اما دو مرتبه ۱۸۵کیلوگرم را انداخت. در دوضرب هم وزنه‌های ۲۲۵ و دو مرتبه ۲۷۷ کیلوگرم را انداخت و اوت کرد. او سپس با ناراحتی سالن را ترک کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان