//
کدخبر: ۱۰۳۷۳۰ //

راه هموار کرواسی برای تاریخ سازی در روسیه

تیم ملی کرواسی پنجمین حضور در جام جهانی را تجربه می کند و امیدوار است پس از 20 سال از مرحله گروهی صعود کند.

 راه هموار کرواسی برای تاریخ سازی در روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

کروات ها اولین حضور در جام جهانی را سال 1998 تجربه کردند. پیش از آن تا سال 92 جزوی از یوگسلاوی بودند و پس از استقلال، نتوانستند به جام جهانی آمریکا صعود کنند. اما نخستین حضور در این تورنمنت بزرگ به شکلی رویایی پیش رفت، شاگردان میرسلاو بلاژویچ ابتدا جامائیکا و سپس ژاپن را از پیش رو برداشتند اما در بازی آخر مرحله گروهی مغلوب آرژانتین شدند و به عنوان تیم دوم صعود کردند.

آن ها در یک هشتم نهایی رومانی را با تک گل داور شوکر شکست دادند. در یک چهارم با سه گل آلمان را در هم کوبیدند تا به شکلی دراماتیک راهی 4 تیم برتر جام شوند. تیم خاطره انگیز بلاژ که بازیکنانی چون بوبان، سیمیچ، استیماچ، شوکر و... را در اختیار داشت علی رغم جلو افتادن از تیم میزبان در بازی نیمه نهایی، نتیجه را به فرانسه واگذار کرد و در بازی رده بندی، هلند را برد تا به مدال برنز جام جهانی برسد.

پس از آن کروات ها در جام جهانی روی خوش ندیدند. حذف در مرحله گروهی دو جام بعدی و عدم توفیق در صعود به جام جهانی آفریقایی جنوبی، ماحصل یک دهه تلاش واترنی در بزرگترین رویداد جهانی بود. تیم ملی کرواسی در جام برزیل نیز در مرحله گروهی حذف شد.

اما جام جهانی روسیه برای تیم ملی کرواسی به شکلی متفاوت پیش رفته است. شاگردان  زلاتکو دالیچ در بازی نخست با 2 گل نیجریه را از پیش رو برداشتند تا به صعود امیدوار شوند اما امشب اتفاقی ویژه در تاریخ فوتبال این کشور رخ داد. آن ها که در جام 98 پایین تر از آرژانتین قرار گرفته بودند، این بار آلبی سلسته را با 3 گل مغلوب کردند تا یک هفته زودتر راهی مرحله یک هشتم شوند و به نوعی، سرگروهی خود را قطعی کنند.

در صورت صدرنشینی، کروات ها احتمالا با تیم دانمارک روبرو خواهند شد و باتوجه به دو بازی نخست، پتانسیل حذف این تیم را دارند. در مرحله یک چهارم، آن ها به مصاف پیروز جدال صدرنشین گروه B و تیم دوم گروه A خواهند رفت. شاید بدترین قرعه، رویارویی با اسپانیا در این مرحله باشد اما احتمال مصاف با ایران، پرتغال، روسیه و اروگوئه بیشتر است و سفید و قرمزها نشان داده اند که می توانند هر کدام از این چهار تیم را مغلوب کنند.

البته که فوتبال قابل پیش بینی نیست اما تیم جذاب کرواسی، می تواند پس از 20 سال ناکامی بار دیگر به نیمه نهایی برسد و در روسیه تاریخ سازی کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان