تاریخ انتشار: 1397/03/31 20:29
یادداشت سردبیر؛
کد خبر: 142584

بادران؛ مهدی پاشازاده و سراب های پیش رو

مهدی پاشازاده و بادران تهران امروز به توافق رسیدند تا در فصل آینده رقابت های لیگ دسته اول، سکان هدایت این تیم در دستان این استقلالی باشد.
بادران؛ مهدی پاشازاده و سراب های پیش رو

نادر دارستانی؛ بادران تهران بعد از دو سال حضور در لیگ دسته اول فوتبال کشور و صرف هزینه های چندین میلیاردی نتوانست بعنوان یکی از دو تیم صعود کننده راهی لیگ برتر شود تا هم چنان رویای مالک این تیم تبدیل به کابوس شده باشد.

بادرانی ها بعد از رفتن محمد ربیعی از این تیم و پیوستن به آلومینیوم اراک، در حالی که زمزمه هایی بر عدم تیمداری آنها به گوش می رسید، در نهایت امروز خبری از آنها منتشر گردید که مهدی پاشازاده سرمربی موفق چند سال اخیر لیگ های دسته اول و دوم، سکان این تیم را بر عهده گرفته  و فصل آینده باید او را بر روی نیمکت  این باشگاه متمول ببینیم.

ضمن تبریک به آقای پاشازاده و آرزوی موفقیت برای او در تیم جدیدی که سکان او را بر عهده گرفته است، ذکر یک نکته به ایشان و تیم مدیریتی بادران ضروری به نظر می رسد که آیا درد باشگاه بادران حضور یک سرمربی کاربلد است یا مشکل در جایی دیگر نهفته است که باید ریشه یابی شود و تا رفع آن نمی توان به این تیم با هر چند میلیاردی که بخواهد هزینه کند هم چنان امیدوار بود و بعبارتی آب در هاون کوبیدن خواهد بود.

اگر اغراق نکرده باشیم و با اینکه نقاط ضعفی در وجود محمدربیعی مربی سابق بادران وجود دارد که بارها به آن اشاره نموده ایم، ولی ناگفته پیداست که از نظر علم مربیگری و به روز بودن دانش فنی، یکی از معدود مربیان لیگ دسته اول و حتی بین لیگ برتری ها می باشد که تاکتیک و سیستم های رایج و روز فوتبال را خوب می شناسد و برای هر زمان از بازی پلن خاص خود را دنبال و به اجرا درمی آورد و این یعنی اینکه علی رغم عدم نتیجه گیری در دو فصل گذشته، نمی توان منکر بازی خوب این تیم شد.

با این توضیخ نتیجه می گیریم که درد بادران فنی نیست اگر چه در پاره ای از اوقات می توانست فنی هم باشد ولی درد اصلی جایی دیگر نهفته است و با حضور یا عدم حضور یک مربی بر روی نیمکت، شرایط را برای این تیم تفاوتی نخواهد داشت و زمان این را ثابت خواهد کرد و نباید این تصور را داشته باشیم که حضور پاشازاده یعنی رسیدن به آرزوها، که اگر این گونه فکر کنیم به بیراهه رفته ایم و باز هم فصلی دیگر و تحمیل هزینه های چندین میلیاردی دیگر و آدرس غلط دادن برای رفع مشکلات است.

پاشازاده با تمام شایستگی هایی که دارد و او را می توان یکی از موفق ترین مربیان چند فصل گذشته لیگ های دسته اول و دوم فوتبال کشور دانست که نتایج گرفته شده این مربی گویای این واقعیت است، اما او باید بداند که درد بادران فنی نیست، درد از تفکرات غیرحرفه ای بودن است که برخلاف این که این گونه القا می شود که بادران دارای یک سیستم مدیریتی قوی بوده و همه پی در جای خود چیده شده است، این گونه نیست و اگر هم چنان دنبال این تفکر باشید که مشکل بادران را درون زمین بدانید، به بیراهه رفته اید!

بادران- نادر دارستانی- مهدی پاشازاده

در این که باید بادران و مالک آن را حمایت نمود تا تیمی که متعلق به بخش خصوصی است دلگرم برای ادامه راه باشد و حاضر به تیمداری و صرف هزینه های سنگین، شکی وجود ندارد و به شخصه دوست دارم بخش خصوصی در امر تیمداری موفق عمل نماید. اما باید این را قبول کنیم که مهدی پاشازاده حتی اگر فرض بر این بگذاریم که مشکلات مدیریتی و تفکرات حاکم بر این باشگاه حل شده است، آیا می تواند در بادران به نتایج مطلوب دست یابد؟

اگر نگاهی گذرا به لیست باشگاه بادران در نقل و انتقالات بیندازیم، می‌بینیم که بازیکنانی همچون سعید واسعی، مسعود ریگی، محمد آبشک، امید نظامی پور، مهدی ترکمان و روح الله نعمتی از این تیم جدا شدند و بازیکنانی نظیر مهرداد رضایی، مهدی اسلامی و چند بازیکن دیگر نیز از لیگ برتر پیشنهاد دریافت کرده‌اند و شاید آنها نیز جدا شوند..

جان کلام این که برخلاف تصورهمگان، اسطوره باشگاه استقلال کار آسانی در باشگاه متمول بادران پیش رو نخواهد داشت و این نگاه ها سرابی بیش نیست و ازهمین الان هشدار را داده ایم.  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lpln7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سه بازیکن جدید به آلومینیوم اراک پیوستند+عکس
اختصاصی فرتاک ورزشی|