//
کدخبر: ۵۷۸۷۸ //
وزیر فرهنگ در نمایشگاه مطبوعات

شناخت مفاخر در قالب گردشگری ادبی

نشست خبری اهالی رسانه با وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور برگزار شد

شناخت مفاخر در قالب گردشگری ادبی
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست به اهمیت گردشگری ادبی تاکید کرد و گفت: حوزه گردشگری داخلی و خارجی یکی از راه هایی است که با تکیه بر آن می توانیم به توسعه گردشگری کمک کنیم در این حوزه  آن بخشی که ما می توانیم ورود پیدا کنیم گردشگری فرهنگی و ادبی است.

 

سید عباس صالحی افزود: برخی از گردشگران داخلی ما اقبال خوبی به گردشگری فرهنگی و ادبی دارند و تعداد زیادی از گردشگران خارجی نیزعلاقمند هستند این نوع گردشگری را به عنوان برنامه سفر انتخاب کنند. بخش های متعدد از پدیده های فرهنگی ما جذابیت خوبی دراین زمینه دارد و ما از این راه می توانیم مفاخر فرهنگی را به گردشگران بشناسانیم.

 

او در ادامه گفت: به نظر می رسد در این فرصت بهتر است به این موضوع بپردازیم و وزارتخانه ارشاد و اداره های کل استانی ما به این موضوع به عنوان سبد فرهنگی نگاه کنند یعنی شناخت مفاخر استان را به در قالب گردشگری ادبی فرهنگی  برای خانواده ها تعریف کنند در واقع باید یکی از متغیرهای سبد فرهنگی شناخت مفاخر و سرمایه های فرهنگی باشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به راه حل های مشکل برگزاری کنسرت در شهرستانها به ویژه مشهد گفت: به طور طبیعی گفتگوهایی در حوزه برگزاری برنامه های هنری داریم و پیگیر موانعی که در زمینه برگزاری برنامه های تئاتر، موسیقی، کتاب و سینما هستیم  در دو ماه گذشته تلاش هایی کردیم که دغدغه های قانونی را دنبال و اجرا کنیم به نظر می رسد این پیگیری ها باید به نتیجه برسد تا مشکلات غیر قانونی را شاهد نباشیم.

 

خبرنگار : حسین زندی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان