//
کدخبر: ۹۴۵۶۳ //

خبر جدید درباره تعطیلات زمستانی مدارس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: طرح دولت برای تعطیلات زمستانی مدارس باید در پارلمان مصوب شود.

خبر جدید درباره تعطیلات زمستانی مدارس
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن موضوع تعطیلات زمستانی مدارس از سوی مسئولان آموزش و پرورش، اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش تاکنون این موضوع را با اعضای کمیسیون آموزش و پرورش در میان نگذاشته‌اند و نظر کارشناسی اعضا را در این زمینه نخواسته‌اند.

وی افزود: در اخبار شنیده می‌شود که مسئولان آموزش و پرورش این طرح را پیگیری می‌کنند که براساس آن مدارس از 15 شهریور بازگشایی و دانش‌آموزان در زمستان 15 روز تعطیلی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ما در کشورمان اقلیم‌های مختلفی داریم، افزود: هوا در نیمه شهریور در بسیاری از شهر‌ها مانند زاهدان، اهواز، کرمان و بوشهر و یزد گرم است و تحمل گرما برای دانش آموزان 7 الی 8 ساله بسیار دشوار است.

حجت‌الاسلام سلیمی ادامه داد: علاوه بر این در بازدید‌های میدانی که اعضای کمیسیون آموزش از این مناطق داشتیم مشاهده کردیم که بسیاری از مدارس در این مناطق فاقد وسایل سرمایشی هستند.

وی با بیان اینکه اروپا تقریباً دارای یک اقلیم است، لذا تصمیم‌گیری در چنین شرایط آب و هوایی آسانتر است، تصریح کرد: لزومی ندارد که ما همه چیز را از اروپایی‌ها تقلید کنیم.

نماینده مردم محلات در مجلس تاکید کرد: چرا باید آموزش و پرورش هزینه بی‌تدبیری برخی از نهاد‌های دیگر را بدهد، یعنی اگر شهرداری برای رفع آلودگی هوا نمی‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد، باید آموزش و پرورش هزینه آن را بدهد؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و با در نظر گرفتن وضعیت جسمانی دانش‌آموزان در مناطق گرمسیر کشور، در این زمینه تصمیم‌گیری کنند، گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید جزئیات این طرح را به کمیسیون ارائه دهند و اعضای کمیسیون در جریان این طرح قرار بگیرند، تا بدانیم مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهند در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ اتخاذ کنند؟

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان