//
کدخبر: ۹۴۱۹۷ //

هشدار پلیس راهور نسبت به روزه‌خواری در خودروها

​رئیس پلیس راهور ناجا گفت: میزان تصادفات در ماه رمضان سال گذشته نسبت به ماه قبل آن، 11 درصد کاهش داشته است.

هشدار پلیس راهور نسبت به روزه‌خواری در خودروها
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری پلیس راهور ناجا که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: میزان تصادفات در ماه رمضان سال گذشته نسبت به ماه قبل آن، 11 درصد کاهش داشته است و دلیل آن رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم بوده است، همچنین 49 درصد از تصادفات در ماه رمضان سال گذشته بین ساعات 4 تا 12 شب اتفاق افتاده که علت عمده این تصادفات عجله و شتاب در ساعات پایانی روز بوده است.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان در نزدیکی زمان افطار از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند، افزود: در طرح ویژه ماه مبارک رمضان پلیس راهنمایی و رانندگی، مأموران پلیس مقرر شدند تا زمانی که ترافیک روان نشده و وضعیت راه‌ها و جاده‌ها به حالت عادی بازنگشته است(چه در زمان افطار و چه سحر) در سطح شهر حضور داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در طرح ویژه مشترک امور انتظامی و راهنمایی و رانندگی در سطح کشور، تدابیر خاصی برای برقراری نظم و امنیت از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای برگزاری مراسم‌های ویژه شب‌های قدر و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اندیشیده شده که توسط پلیس راهور اجرایی خواهد شد.

سردار  مهری با اشاره به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: اجرای طرح ویژه ترافیکی در مسیرها و معابر منتهی به حرم مطهر امام خمینی(ره) در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد که این طرح در تهران و استان‌های همجوار اجرا خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر هوشیاری رانندگان در زمان رانندگی افزود: روزه‌داران در ساعات نزدیک افطار در رانندگی از هر زمان دیگر هوشیارتر عمل کنند و همچنین افرادی که قصد سفر و رانندگی در مسافت‌های طولانی را دارند بعد از صرف سحری خوب استراحت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا فقدان توجه به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و عجله و شتاب در رانندگی را عامل اصلی تصادفات در ماه مبارک رمضان سال 96 اعلام کرد و گفت: وقوع 70 درصد تصادفات ماه رمضان سال 96 بر اثر این سه عامل بوده است.

وی بیان کرد: با افرادی که در ماه رمضان در سطح شهر و در خودروهای خود اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، بر اساس قانون برخورد خواهد شد و آن‌ها را برای بررسی بیشتر تحویل مراجع قضایی می‌دهیم.

سردار مهری گفت: با افرادی که شئونات اسلامی را در خودروهای خود رعایت نمی‌کنند نیز برخورد قانونی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۱۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان