//
کدخبر: ۸۸۳۰۳ //
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش:

۶۰ هزار فرهنگی در سال ۹۷ مشمول بازنشستگی هستند/ کمبود ۱۱۶ هزار معلم برای مهر ۹۷

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌ و پرورش گفت: برای سال ۹۷ حدود ۶۰ هزار فرهنگی مشمول بازنشستگی هستند که پیش‌بینی می‌کنیم بین ۴۷ تا ۵۰ هزار نفر بازنشسته شوند.

۶۰ هزار فرهنگی در سال ۹۷ مشمول بازنشستگی هستند/ کمبود ۱۱۶ هزار معلم برای مهر ۹۷
به گزارش فرتاک نیوز،

 اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌ و پرورش در خصوص روند بازنشستگی در این وزارتخانه اظهار داشت: در سال ۹۶ حدود ۴۹ هزار نفر از فرهنگیان مشمول بازنشستگی بودند که از این تعداد، ۴۱ هزار نفر بازنشسته شدند.

وی ادامه داد: برای سال ۹۷ حدود ۶۰ هزار فرهنگی مشمول بازنشستگی هستند که پیش بینی می‌کنیم بین ۴۷ تا ۵۰ هزار نفر بازنشسته شوند.

چهاربند با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده با حدود ۱۱۶ هزار نفر کمبود نیرو مواجهیم، گفت: برای تأمین کمبود نیرو برنامه ریزی کردیم که شامل ۲۴ هزار نفر خرید خدمات آموزشی، ۴۲ هزار نفر حق التدریس شاغلین و بازنشسته ها، ۶ هزار نفر سرباز معلم، ۱۵ هزار نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی و حدود ۲۹ هزار نفر «حق التدریس آزاد و مربیان پیش دبستانی که سال های ۹۴٬ ۹۵٬ و ۹۶ به کار گرفته شده‌اند»، است.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر در سال تحصیلی آینده، حق التدریس آزاد، حق التدریس شاغلین٬ سرباز معلم و «معلمان خرید خدمات آموزشی در حد سال گذشته» داریم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌ و پرورش با تأکید بر اینکه نیازمند جذب ردیف های بیشتر برای سال ۹۸ هستیم، گفت: جذب معلم زمان‌بر است و اینگونه نیست که امروز آگهی دهیم و فردا معلم سر کلاس باشد بلکه نیاز به یک دوره آموزش‌ است و حداقل یک سال زمان می برد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: شبکه علمی ثریا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۳۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان