//
کدخبر: ۸۸۲۹۲ //

پرداخت یارانه به معتادان

معتادانی که به مراکز درمان سرپایی مراجعه کنند بیمه می شوند و یارانه می گیرند.

پرداخت یارانه به معتادان
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: به زودی بسته حمایتی درمان معتادان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد تعریف می‌شود و تا آن زمان فقط معتادانی که به مراکز درمان سرپایی مراجعه می‌کنند، شامل بیمه معتادان می‌شوند.

فرید براتی سده در رابطه با وضعیت بیمه معتادان، گفت: وزارت رفاه بودجه بیمه معتادان را دو برابر کرده است اما این بیمه فقط شامل معتادانی است که به مراکز درمان سرپایی مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین معتادانی که در مراکز اقامتی و کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش می‌شوند، نمی‌توانند از بیمه درمان معتادان استفاده کنند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: از طرفی استفاده معتادان از خدمات مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت، مستلزم ارائه مدارک هویتی است، چراکه بسیاری از این افراد، معتادان متجاهر و بی‌خانمانی هستند که این مدارک را در اختیار ندارند. این در حالیست که این افراد بیش از سایر گروه‌ها به خدمات ارائه شده در قالب بیمه اعتیاد نیازمندند.

براتی افزود: در روزهای آینده بسته حمایتی درمان معتادان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد تعریف می‌شود اما تا آن موقع معتادانی که در مراکز درمان سرپایی تحت درمان قرار می‌گیرند، شامل بیمه می‌شوند و نوع داروی مورد استفاده برای درمان آن‌ها نیز مشخص است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: برای بررسی مسئله تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن معتادان در مراکز اقامتی، موضوع هزینه مطرح نیست و تنها باید تعریف درمان در این مراکز مشخص شود.

براتی گفت: البته این برنامه باید به تدریج اجرا شود چرا که منابع زیادی می‌خواهد و این در حالی است که هم اکنون در بهزیستی اگر معتادان برای درمان به سازمان مراجعه کنند یارانه درمان به آنها داده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به معتادانی که وضعیت مالی خوبی ندارند، یارانه پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: به طوری کلی در درمان معتادان برنامه منسجمی وجود ندارد کما اینکه این شرایط را در توزیع ترامادول و متادون در داروخانه‌ها می بینیم که نظارتی برآن نمی شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۲۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان