//
کدخبر: ۸۲ //

تجلیل قالیباف از شهدای ‌ارامنه در آستانه میلاد حضرت مسیح(ع)

شهردار تهران به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) با حضور در کلیسای ارامنه وارطان مقدس، با اسقف و تعدادی از ارامنه ساکن پایتخت دیدار و از خانواده شهدا و جانبازان ارمنی نیز تجلیل کرد.

تجلیل قالیباف از شهدای ‌ارامنه در آستانه میلاد حضرت مسیح(ع)

محمدباقر قالیباف پس از بازدید از کلیسای ارامنه وارطان مقدس، با تعدادی از شهروندان ارامنه به گفت‌وگو پرداخت و میلاد حضرت مسیح‌(ع) را به آنها تبریک گفت. قالیباف همچنین با حضور در جمع هیأت امنای کلیسای ارامنه وارطان مقدس، با اعضای هیأت امنا و اسقف ماشتوت به ‌گفت‌وگو پرداخت. کلیسای وارطان مقدس در سال۱۹۸۶ میلادی مصادف با ۱۳۶۵ شمسی در خیابان اجاره‌دار، خیابان 10متری ارامنه به‌دست اسقف اعظم آرداک مانوکیان به نام شهدای وارطان مقدس نامگذاری شد. در ادامه این مراسم شهردار تهران از تعدادی از خانواده‌های شهدا و جانبازان ارامنه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس نیز تجلیل کرد.

محمدباقر قالیباف با اهدای لوح یادبود به خانواده شهیدان ‌«هایقان موسیسیان» و «ادموند موسیسیان» از خانواده این دو شهید تقدیر کرد؛ شهید هایقان موسیسیان به همراه فرزند خود در جریان تظاهرات مردمی علیه رژیم ستم‌‌شاهی به شهادت رسیدند. شهردار تهران همچنین با اهدای لوح یادبود از خانواده شهیدان «واهیک یسائیان» و «واهیک باغداساریان» نیز تقدیر کرد. شهید یسائیان ازجمله شهدای اقلیت‌های مذهبی در دوران دفاع‌مقدس به‌شمار می‌رود که در جریان عملیات مرصاد، در منطقه سرپل ذهاب به شهادت رسید. شهید باغداساریان نیز ازجمله نیروهای اعزامی از تهران بود که در سن 20سالگی در منطقه دارخوین به شهادت رسید و پیکر وی در قبرستان ارامنه آرام گرفت. قالیباف در ادامه «گورگن کرمیان» از جانبازان ارامنه که در 21بهمن‌ماه 1357به مقام جانبازی رسید را نیز مورد تقدیر قرار داد.

 بازدید از خانواده سالمندان ارامنه

شهردار تهران‌ به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) به خانه سالمندان ساهاکیان رفت و با تعدادی از سالمندان‌ارامنه ساکن در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد. قالیباف همچنین ضمن گفت‌وگو با مسئولان این‌خانه ‌دستورات لازم به‌منظور رسیدگی و ارائه خدمات شهری به این مرکز را صادر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان