//
کدخبر: ۷۹۹۶۳ //
تایید طرح ترافیک جدید در هیات تطبیق فرمانداری تهران

تصویب طرح ترافیک جدید تهران به پله آخر رسید

بر اساس اعلام فرماندار تهران طرح ترافیک جدید در هیات تطبیق به تایید رسیده است تا به این ترتیب تصویب طرح جدید به پله آخر برسد.

تصویب طرح ترافیک جدید تهران به پله آخر رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

طرح ترافیک جدید پیشنهادی شهرداری تهران ابتدا در شورای ترافیک شهر تهران به تصویب رسید و برای تعیین نرخ عوارض طرح ترافیک جدید مصوبه به هیات تطبیق فرمانداری تهران ارسال شد که پس از بررسی، پنج ایراد از این طرح گرفته و به شورا عودت داده شد که در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ، ایرادات مورد بررسی نمایندگان شورای شهر تهران قرار گرفت و پس از اصلاح به هیات بازارسال شد.

 

پس از اصلاح ایرادات مصوبه طرح ترافیک جدید بار دیگر در هیات تطبیق فرمانداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا امروز سه شنبه عیسی فرهادی در گفتگو با ایسنا، گفت: ایراداتی که هیات تطبیق فرمانداری گرفته بود اصلاح شده است و به این ترتیب این طرح به تایید رسیده است و می تواند از فروردین سال 1397 اجرایی شود.

 

تامین زیرساخت های اجرای طرح ترافیک جدید با نصب دوربین در خروجی های طرح

از سوی دیگر سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت نیزاز آمادگی پلیس برای اجرای طرح ترافیک پس از پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: یکی دو روز گذشته به ما اطلاع دادند که دوربین‌ها را در خروجی ‌های طرح ترافیک کار گذاشته اند البته هنوز این دوربین‌ها به ما تحویل داده نشده است و قرار است پس از تحویل گرفتن آنها را تست کنیم.

 

وی درباره آمادگی پلیس برای اجرای طرح ترافیک جدید گفت:  برای اجرای این طرح آمادگی داریم و می توان آن را اجرایی کرد.

 

تایید طرح در هیات تطبیق فرمانداری تهران و موافقت پلیس برای اجرای این طرح در شرایطی اتفاق می افتد که پیشتر پلیس راهنمایی و رانندگی و فرمانداری تهران ابهامات و دغدغه هایی را در اجرای آن مطرح می کردند اما ظاهرا با اصلاح ایرادات فرمانداری و تامین تجهیزات و زیرساخت های لازم در 15 روز مانده به پایان سال اجرای طرح برای سال آینده به پله آخر رسیده است.

 

جزییات طرح و ترافیک جدید شهرداری تهران

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزییات این طرح گفت: همه سازمان‌هایی که باید نظر مثبتشان برای اجرای این طرح جلب می شد اعم از اعضای شورای شهر، شهرداری، شورای ترافیک تهران و... ذی نفع بودند؛ اما باید به این وفاق می‌رسیدند که از آنچه که خودشان ذی نفع هستند، عبور کنند و این نشانه‌ای بود که در جمهوری اسلامی سطح بلوغ مسئولین به حدی رسیده است که مسئولان اختصاصات و بافت جداگانه بودن را رها کردند و این نکته مثبتی است.

 

وی افزود: افراد صبح روزی که می‌خواهند وارد محدوده طرح ترافیک شوند، شماره خودروی خود را وارد اپلیکیشنی که بزودی معرفی خواهیم کرد، می‌کنند و بعد از آن افراد اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، وقتی خودرو وارد محدوده شد دوربین‌ها، ساعت ورود خودروی مذکور را ثبت می‌کنند و احتیاجی نیست که  مالک "خود اظهاری" داشته باشد و مثلا بگوید من در فلان ساعت وارد محدوده می‌شوم و آخرین خروج خودرو نیز توسط دوربین‌ها ثبت خواهد شد؛ البته ممکن است یک خودرو در طول روز چندین مرتبه تردد در محدوده داشته باشد؛ اما تنها اولین  ورود و خروج ثبت خواهد شد و عوارض خودرو را طبق فرمول محاسبه کرده و از آن حساب کاربری که شارژ شده است کسر خواهد شد و این عملیاتی روزانه و ساده است.

 

وی ادامه داد: با بیان اینکه اطلاعات همه خودروهای وارده به حساب کاربری آنها اعم از معاینه فنی برتر، معمولی و یا نوع خودرو که آیا هیبریدی است یا خیر؟ چک خواهند شد و بصورت آنلاین هر تغییری که در وضعیت معاینه فنی خودروها ایجاد شود، چک می‌شود، گفت: به عنوان مثال ممکن است مالکی در ابتدا معاینه فنی معمولی داشته باشد اما بعد از مدتی نسبت به اخذ معاینه فنی برتر اقدام کند که ما با رصد و پایش اطلاعات خودرو، این تغییر معاینه فنی را در محاسبه عوارض لحاظ خواهیم کرد. بعد از اینکه دوربین های مستقر در محدوده طرح ترافیک پلاک را  "خوانش" کردند، نوع معاینه فنی خودرو، چک خواهد شد و بر اساس ساعت ورود و خروج، عوارض محاسبه خواهد شد و از حساب کاربری خودرو کسر می‌شود.

 

معاون شهردار تهران ادامه داد: براساس طرح ترافیک جدید، 103 هزار خودرو روزانه می‌توانند وارد محدوده شوند که از این میان 63 هزار سهمیه، متعلق به افرادی است که به دلیل ماهیت شغلی باید وارد محدوده شوند و مابقی مجوزها یعنی 40 هزار سهمیه ورود نیز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

وی در پاسخ به این سوال که نحوه پرداخت عوارض برای خودروهای مسئولان و پلاک دولتی چگونه خواهد بود، گفت: به ندرت در دستگاه‌ها خودروی پلاک دولتی داریم  یعنی پلاک "الف" دولت در حال حاضر در دستگاه‌ها کم شده است و عموما به غیر از خودروی مقامات سیاسی کشور، وزرا و معاونین وزرا پلاک دولتی نخواهید دید.

 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه عموما خودروها برای مدیران است و فقط هزینه ایاب و ذهاب به آنها داده می‌شود، اظهار کرد: در مجلس هم می بینید که نمایندگان مجلس هزینه ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند و می‌توانند یا از خودروی شخصی خود استفاده کنند یا با پرداخت هزینه‌ای از سرویس مجلس استفاده کنند.

 

وی افزود: بیشترین آرم‌های طرح ترافیک به افراد درگیر در این سازمان‌ها و.. داده می‌شد مثلا آرم‌ها به مدیران ارشد، کارمندان و  کارشناسان ارشد  و... داده می‌شد نه به ماشین نمره دولتی!  به عنوان مثال800 آرم به یک وزارتخانه داده‌اند و آیا واقعا 800 خودروی پلاک دولتی در آن سازمان وجود دارد؟

 

معرفی سامانه ثبت نام طرح ترافیک جدید تا پایان اسفند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از معرفی سامانه ثبت اطلاعات خودرویی شهروندان تهرانی تا پایان اسفند خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک 40 هزار سهمیه برای مردم عادی در نظر گرفته شده که این افراد می‌بایست یک بار اطلاعات خودروی خود را در سامانه وارد کنند تا هر بار که می‌خواهند به محدوده وارد شوند مجبور نشوند اطلاعات‌شان را وارد کنند. با این حال تا پایان اسفند ماه سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات شهروندان معرفی می‌شود.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این سامانه تا پایان اسفند ماه معرفی می‌شود، گفت: در طرح ترافیک فعلی نیز معمولااجرای طرح، از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شد و در طرح جدید نیز پس از معرفی سامانه، فروردین ماه به افراد مهلت داده می‌شود که اطلاعات خود را وارد سامانه کنند و پس از تکمیل اطلاعات طرح اجرایی می‌شود.

 

حال در شرایطی که تنها حدود دو هفته تا پایان سال زمان باقیست باید دید که عملیات اجرایی این طرح از جمله فراخوان ساکنان منطقه و ثبت‌نام سهمیه‌داران و تست دوربین ها و ... چگونه انجام می شود .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان