//
کدخبر: ۷۹۵۷۵ //
غلامی خبر داد

ساماندهی مراکز آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم / بیشتر واحد‌های دانشگاهی تجمیع می‌شوند

وزیر علوم تحقیقات فناوری گفت: ساماندهی مراکز آموزش عالی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.

ساماندهی مراکز آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم / بیشتر واحد‌های دانشگاهی تجمیع می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

 وزیر علوم تحقیقات فناوری در همایش علم متعهد که در دانشگاه شریف در حال برگزاری است گفت: در فضای امروز کشور در خصوص توجه به علم متعهد که خود این عنوان و نشست ها و همایش هایش می تواند در مورد این علم توضیح دهد حرکت بسیار خوبی صورت گرفته است.

 

وی افزود: با عنایت جامعه اسلامی ما قطعا جهت حرکت علم متعهد برمبنای نگاه به انسان از منظر نگاه اسلام است و می تواند جهت را عمق بیشتری بدهد و در ساختن اشخاص و نیروهای متعهد به ما کمک کند.

 

وزیر علوم تحقیقات فناوری  اضافه کرد: دانشگاه های ما امروز در شرایط خاصی هستند که هم مورد نقد جدی هستند و هم انتظارات زیادی از جامعه علمی و دانشگاهی کشور است کار بسیار بزرگی در این مقطع زمانی باید انجام بگیرد و با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب ما به لحاظ جایگاه واقعی کشورمان در رشد علمی عقب هستیم و باید حرکت های مثبتی صورت گیرد انتظاراتی که از دانشگاه ها در داخل کشور است به هر دلیلی محقق نشده است.

 

وی ادامه داد: یک نگاه نقادانه نسبت به دانشگاه در سال های اخیر شکل گرفته که این نگاه فارغ از دستاوردهای مهم علم و فناوری کشور است، درست است که در حال حاضر چه در سطح فناوری و علمی در جهان و چه شرکت های دانش بنیان حرفی برای گفتن داریم که حاصل دستاوردهای دانشمندان ماست اما همین رشد و گستره را در جامعه نداشته و نداریم .

 

وزیر علوم تحقیقات فناوری  با اشاره به اینکه ساماندهی مجدد در آموزش عالی ضروری است گفت: ما در مقطعی با گسترده وسیعی از ایجاد واحدهای آموزش عالی در کشور روبه رو بودیم که شاید در زمان خودش دلایل و توجیهات خودش را داشته اما امروز نیاز به تعمیق اساتید، محققان برای حل مسائل کشور داریم و ضرورت دارد که بر روی تجمیع کار کنیم و دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مهم و پیشرو را برای پیشبرد علم و فناوری تجمیع کرده و از آنها حمایت کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های وزارت علوم تلاش برای ساماندهی و براساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال 94 به وزارت علوم تکلیف شده است این ساماندهی آغاز شده که شاید الان اثرات زیادی نمی بینیم اما کارهای زیرساختی خوبی صورت گرفته است که برخی از مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه های علمی و کاربردی و فنی حرفه ای که در مسیر اصلی خود حرکت نکرده اند بیشتر از سایر مراکز در حال ساماندهی هستند.  هم چنین پژوهشگاه ها هم همین وضعیت را دارند که در پژوهشگاه ها و دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی منع پذیریش دانشجو ابلاغ شده تا این مراکز بتوانند در راستای وظایف اصلی خودشان و رشد علم و فناوری حرکت کنند.

 

غلامی یادآور شد: وزارت علوم تلاش می کند که ساماندهی آموزش عالی را با جدیت پیگیری کند شاید شروع این کار نقدها و ایراداتی داشته باشد اما در سختی هاست که شکوفایی اتفاق می افتد باید برای گسترش فناوری و به کارگیری فناوری برای حل مشکلات و هم چنین تولید ثروت از علم و فناوری حرکت کنیم. محصولات دانش بنیان اگر بتوانند در جامعه نمود پیدا کند بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۵۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان