//
کدخبر: ۷۹۴۹۸ //

نحوه فعالیت پرستاران در ایام تعطیلات نوروز

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در خصوص نحوه فعالیت پرستاران در ایام تعطیلات نوروز خاطر نشان کرد: جز موارد معدود و خاص، هیچ پرستاری در ایام ١٣ روز نوروز تعطیل نبوده و از قبل از شروع تعطیلات تا پایان نوروز ارائه خدمات درمانی پرستاران ادامه دارد.

 نحوه فعالیت پرستاران در ایام تعطیلات نوروز
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد شریفی مقدم در خصوص سختی کار پرستاران گفت: پرسنل پرستاری از جوانب مختلف کاری تحت فشار قرار دارند و تأخیر در پرداخت معوقات، فعالیت ٢ برابری نسبت به وظایف تعریف شده آنها، کمبود نیرو و ... نیز به عنوان سختی کار برای آن‌ها تلقی می‌شود.

 

وی افزود: نوع بیمه پرستاران به محل خدمت این کادر درمانی بستگی داشته و به علت وجود سختی کار و فعالیت ٢٤ ساعته از حق بیمه متفاوتی نسبت به سایر مشاغل و ارگان‌ها بهره مند می‌شوند.

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در خصوص نحوه فعالیت پرستاران در ایام تعطیلات نوروز خاطر نشان کرد: جز موارد معدود و خاص، هیچ پرستاری در ایام ١٣ روز نوروز تعطیل نبوده و از قبل از شروع تعطیلات تا پایان نوروز ارائه خدمات درمانی پرستاران ادامه دارد. بنابراین در صورت مرخصی، پرستاران ملزم به جبران ٨٠ ساعت کاری خود و فعالیت ٢٤ ساعته می‌شوند.

 

وی عنوان کرد: فعالیت کادر فعال در بخش‌های غیر بیمارستانی در ایام نوروز کمتر می‌شود بنابراین به منظور افزایش کیفیت خدمات درمانی از بستری شدن برخی بیماران غیر ضروری و سرپایی در ایام جلوگیری شده و به بعد از تعطیلات موکول می‌شود. براین اساس ٣٠ درصد از مراجعات بیمارستان‌ها کاهش و ارائه خدمات درمانی به ٧٠ درصد باقیمانده در اولویت قرار می‌گیرد.

 

شریفی مقدم در خصوص فعالیت پرستاران فوریتی اذعان داشت: پرستاران فوریتی در ایام عید در حالت آماده باش کامل قرار داشته و تمامی نیرو‌ها به طور شبانه روزی ملزم به انجام فعالیت می‌شوند.

 

وی در ادامه گفت: پرستاران فوریتی علاوه بر مشکلات پرستاران بیمارستانی، به علت حوادث غیر مترقبه و جاده‌ای در معرض خطر قرار داشته و از سختی کار بالایی برخوردارند، اما متأسفانه از قانرن ارتقا و بهره وری حذف شده دلیل قانع کننده‌ای از جانب دولت برای این اقدام مطرح نشده است.

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: قانون ارتقا و بهره وری در سال ٨٨ تصویب شد که به موجب آن پرستاران تحت پوشش حمایتی قرار می‌گیرند این در حالی است که سختی کار پرستاران فوریتی نادیده گرفته شده و با طرح ماده جدید، تنها پرستاران بیمارستانی و مراکز را از فوریت‌ها مستثنی کرده و تحت پوشش این قانون قرار داده اند. از نظر ما این اقدام ناعدالتی بوده و نباید نسبت به حق این پرستاران اجحاف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۴۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان