//
کدخبر: ۷۷۸۳۷ //

شرط اختصاص اعتبار برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان و وضعیت کمبود بودجه سال ۹۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۷ کسری پایه داریم و دولت نیز این را تایید کرده است.

 شرط اختصاص اعتبار برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان و وضعیت کمبود بودجه سال ۹۷
به گزارش فرتاک نیوز،

علی الهیار اظهار کرد:‌ یکی از برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش افزایش سهم این وزارتخانه از تولید ناخاصل داخلی یا جی دی پی است و کارگروهی اقتصادی با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان تشکیل شده است تا بر روی این مسئله متمرکز شود و پتانسیل و ظرفیت جی دی پی کشور را بررسی کند و با یک پیشنهاد از سوی دولت به مجلس این موارد را متوجه آموزش‌وپرورش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه با مصوبات مجلس بودجه آموزش‌وپرورش از 43 هزار میلیارد تومان در لایحه دولت به 49 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: بودجه آموزش‌وپرورش در سال 96، 36 هزار میلیارد تومان بود و بودجه سال 97 با توجه به اینکه شیب افزایش‌ها ملایم است رقم بدی نیست اما مکن است متناسب با نیازها نباشد.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش‌وپرورش دو دسته ردیف داریم، نخست ردیف اعتبارات فعالیتی که صرف پرداخت سرانه‌، مدارس شبانه‌روزی، سرویس ایاب و ذهاب و پیش دبستانی می‌شود و بخش دوم هزینه ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها است و هنگام تقسیم بودجه 94 درصد به هزینه‌های پرسنلی ادارات کل استان‌ها و 6 درصد به سایر فعالیت‌ها اختصاص می‌یابد و در این بخش پرداخت حقوق نداریم و تمام بودجه صرف اقدامات فعالیتی می‌شود.

 

الهیار در پاسخ به این پرسش که مصوبه 3 هزار و 500 میلیارد تومانی مجلس برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا چه اندازه قابل تحقق است؟ عنوان کرد: اعتبار حاصل از یک درصد بودجه شرکت‌های دولتی تا کنون عملکرد مطلوبی نداشته است گرچه دولت آنها را تامین  و از سرجمع خود دنبال می‌کرد. در مجلس وقتی نمایندگان این موضوع را برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مصوب کردند درخواست کردیم تبصره‌ای برای آن در بودجه لحاظ کنند تا مشخص شود دولت و وزارت دارایی مکلف به اختصاص این اعتبار هستند و باید به صورت منظم و ماهانه در اختیار آموزش‌وپرورش قرار بگیرد و هم‌اکنون در حال بررسی این مسئله هستیم.

 

وی درباره کسری بودجه آموزش‌وپرورش گفت: 3 هزار و 100 میلیارد تومان برای سال 97 کسری پایه داریم و دولت نیز این را تایید کرده است. برای سال 96 نیز 2 هزار و 800 میلیارد تومان کسری داشتیم که تامین شده است اما هم‌اکنون مشکل دریافت آن را از خزانه داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان