//
کدخبر: ۷۷۷۵۶ //

جست و جوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی به دلیل شرایط جوی متوقف است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات روز ششم جست و جوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی پرواز تهران به یاسوج به دلیل شرایط نامناسب هوا همچنان متوقف است.

 جست و جوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی به دلیل شرایط جوی متوقف است
به گزارش فرتاک نیوز،

امان الله جهان بین اظهار داشت: برای تصمیم گیری در باره ادامه عملیات جست و جو نشست ستاد بحران با فرمانده نیروی زمینی ارتش دقایقی دیگر برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: 25 گروه امدادی پنج نفره از مسیر کوه گل سی سخت به ارتفاعات پازن پیر حد فاصل شهرستان سمیرم و سی سخت آماده انجام عملیات جست و جو در صورت بهبود شرایط هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امکان اعزام بالگرد به نقطه حادثه به دلیل شرایط نامساعد هوا وجود ندارد تصریح کرد: امدادگران برای رسیدن به نقطه سقوط هواپیما باید مسیر هشت ساعته را پیاده‌روی کنند.

 

وی عنوان کرد: منطقه عملیات جست و جو از دیشب تا صبح شاهد بارش باران و برف بود.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته به ایرنا گفته بود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

ولی بهره مند ابراز داشت: اوج بارش‌ها از روز دوشنبه بعد از ظهر هفته آینده آغاز شده و تا سه شنبه ظهر ادامه خواهند داشت.

 

دیروز اعلام شد تیم‌هایی که شب در ارتفاعات چهار هزار و 50 متری دنا برای جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی یاسوج مستقر شده بودند به دلیل شرایط نامساعد هوا به کمپ اصلی در منطقه بازگشتند.

 

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح یکشنبه گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

 

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.

 

این هواپیما هر روز دو پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به ‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.

 

روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم استان اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.

 

در روزهای چهارم و پنجم به علت شرایط نامساعد هوا و بارش برف و باران و وزش باد عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان نیمه‌تمام ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۷۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان