//
کدخبر: ۷۶۶۴۴ //

۸۰ درصد خانه ها به اینترنت دارای سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه مجهز می‌شود

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اینترنت با سرعت 20 مگابیت برای 80 درصد خانوارها تا پایان برنامه ششم فراهم می شود.

80 درصد خانه ها به اینترنت دارای سرعت 20 مگابیت بر ثانیه مجهز می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تکلیف برنامه ششم در ۲.۵ برابر شدن بازار ICT تا پایان برنامه عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید بسترهای لازم به ویژه در حوزه سرویس های ثابت را فراهم کند.

 

وی اظهار داشت: در این زمینه از یک سو نمی‌ توان صرفا بر حوزه سرویس های سیار اتکا کرد، از سوی دیگر در حوزه دسترسی و زیرساخت‌ های ثابت پتانسیلی در بخش وجود دارد که باید از آن استفاده شود و دسترسی 80 درصد خانوارها به اینترنت با سرعت 20 مگابیت بر ثانیه در پایان برنامه ششم با تکیه بر این ظرفیت قابل تحقق است.

 

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتالی یکی از موضوعات مهم حوزه ICT است، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال آینده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را شکل می‌ دهد، فناوری های جدید و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی متفاوتی را رقم می‌ زند و یکی از نهادهایی که مطابق با وظیفه ذاتی با این تغییرات مواجه می‌ شود، رگولاتوری است.

 

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: متناسب با این تغییرات، رگولاتوری نیز باید در روشها و خط مشی‌ های پیش رو و تقویت بدنه تخصصی مدیریتی و کارشناسی بازنگری لازم را انجام دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رسانه کلیک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان