//
کدخبر: ۷۲۹۷۵ //

عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک تهران ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ عوارض تعیین شده برای ورود روزانه به محدوده طرح ترافیک تهران 20 و حداکثر 40 هزار تومان است که البته با احتساب تخفیف های درنظرگرفته شده، کمتر از رقم حداقلی(20 هزار تومان) خواهد شد.

عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک تهران 20 تا 40 هزار تومان است
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: کمترین نرخ عوارض روزانه ورود به طرح ترافیک 20 هزار تومان است که با درنظر گرفتن تخفیفات و همچنین ضرایب گروه های خاص(ایثارگران، خبرنگاران و پزشکان) این رقم کاهش می یابد.

 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر نرخ عوارض با احتساب همه ضرایب نیز حداکثر به حدود 40 هزار تومان برای هر روز می رسد.

 

وی اظهار کرد: برای برخی گروه های جامعه تخفیفات خاصی درنظر گرفته شده که از این میان می توان به تخفیف 50 درصدی برای خبرنگاران اشاره کرد.

 

به گفته وی، با احتساب این تخفیف ها، نرخ عوارض روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک برای این اقشار کمتر از 20 هزار تومان خواهد شد.

 

هاشمی گفت: برای زمان تردد، میزان آلایندگی و معاینه فنی برتر خودورها نیز ضرایبی در نظرگرفته شده که در تعیین عوارض روزانه تردد در محدوده طرح ترافیک موثر است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: جدول دقیق نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک پس از تایید و تصویب نهایی طرح در شورا، اعلام خواهد شد.

 

هاشمی همچنین در خصوص عملکرد شهرداری تهران در روزهای برفی پایتخت نیز گفت: شهرداری عملکرد خوبی برای برف روبی و پاکسازی معابر اصلی شهر داشت، البته در کوچه های همیشه با مشکل مواجه می شویم که انتظار مشارکت و همکاری مردم را دراین زمینه داریم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: آنچه که در زمان بروز بحران چه سیاسی، اجتماعی، زلزله و یا برف مهم است، مشارکت مردمی است چراکه بدون همراهی و مشارکت مردم نمی توانیم مشکلات را حل کنیم.

 

هاشمی با اشاره به اینکه شهرداری تهران پیش بینی بارش برف سنگین را نمی کرد، افزود: به طور طبیعی دراین زمینه تهران غافلگیر شد و در برخی از کوچه های شمال شهر تهران، شاهد مسدود شدن کوچه ها بودیم.

 

به گفته وی، 162 ستاد برف روبی شهرداری تهران، کار گسترده و موثری برای پاسکازی شهر انجام دادند.

وی با اشاره به تحصیل خود در شهر مونترال کانادا، افزود: در ساعت اولیه بارش برف همه شهرهای دنیا با مشکلاتی مواجه می شوند.

 

طرح جدید ترافیک شهر تهران برای اجرا در سال 97 امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و بخش های از این طرح به تصویب اعضا رسید.

 

درهمین ارتباط، با تصویب اعضای شورای شهر تهران جانبازان بالای 25 درصد اعصاب و روان و جانبازان بالای 70 درصد به شرط تایید بنیاد جانبازان و ایثارگران از پرداخت عوارض در محدوده طرح ترافیک جدید در سال 97 معاف شدند.

 

همچنین اعضای شورای شهر تهران 3 درصد مجموع سهمیه طرح جدید ترافیک تهران با ضریب نیم درصد(50 درصد تخفیف) را به گروه های خاص از جمله خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری اختصاص دادند.

 

در طرح جدید ترافیک دیگر مجوز و سهیمه سالانه فروخته نمی شود و روزانه برای ورود به محدوده ترافیکی شهر تهران، عوارضی با درنظرگرفتن ضرایب دریافت خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: شریان نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان