//
کدخبر: ۶۸۶۷۱ //

خودداری دولت از پرداخت حق بیمه رانندگان

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از خودداری دولت برای پرداخت نیمی از حق بیمه رانندگان کامیون که براساس قانون باید از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شده، خبر داد.

 خودداری دولت از پرداخت حق بیمه رانندگان
به گزارش فرتاک نیوز،

داوود محمدی درباره مشکلات رانندگان ناوگان حمل و نقل باری سنگین (کامیون) درباره اقتصادی نبودن حمل‌ونقل عمومی بار اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های رانندگان کامیون‌ها، بیمه آنهاست که از محل بند ب ماده ۷ قانون هدفمندی یارانه ها، ۱۳.۵ درصد از ۲۷ درصد سهم راننده‌ها را دولت باید پرداخت کند.

 

 محمدی افزود: در این خصوص اخیرا اعلام شده است که امکان اجرای این قانون وجود ندارد. اگر اینطور است، دولت باید برای این مشکل فکری کند و اجرای آن را در اولویت قرار دهد.

 

وی درباره قیمت سوخت تاکید کرد: باید بین حمل‌ونقل عمومی و خصوصی تفکیک قائل شویم و رانندگانی که در عرصه حمل‌ونقل عمومی فعالیت دارند باید از تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.

 

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمر ناوگان حمل‌ونقل باری ما بالاست، ادامه داد: در حال حاضر میانگین عمر ناوگان کامیون باری کشور ۱۵.۱ سال، اتوبوس‌ها بالای ۱۰ سال، ناوگان مینی‌بوسرانی بیش از ۲۴ سال و عمر وانت بارها ۸ سال است که نشان می‌دهد استهلاک بالایی داشته و علاوه بر آلایندگی محیط‌زیست، باعت افزایش مصرف سوخت و غیر اقتصادی بودن حمل‌ونقل می‌شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: برای حل این مشکلات باید با استفاده از بند «گ» تبصره ۱۳ قانون بودجه امسال (درآمدهای حاصل از صرفه‌جویی در مصرف سوخت) با اقداماتی همچون اعطای تسهیلات ارزان قیمت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بار، قدم‌هایی در این رابطه برداشته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه میزان عملکرد حمل‌ونقل عمومی بار در کشور ضعیف است تصریح کرد: به عنوان مثال کامیون‌های ایرانی در سال تنها ۷۰ سفر به طور میانگین سفارش حمل بار دارند که سبب شده تردد کامیون‌ها اقتصادی نباشد این در حالی است که میانگین تردد کامیون در جاده‌های اتحادیه اروپا، ۲۵۰ سفر در سال است که ما با این رقم فاصله زیادی داریم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تجارت‌نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۶۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان