//
کدخبر: ۶۷۲۵۰ //

تداوم آلودگی هوا در تهران/ ادامه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل

کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران به‌دلیل استمرار آلودگی هوا و تداوم آن در ۲۴ ساعت آتی، مصوباتی را برای کاهش آلاینده‌ها و بهبود وضعیت آلودگی در نظر گرفت که مهمترین آن تعطیلی مدارس ابتدایی و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل است.

 تداوم آلودگی هوا در تهران/ ادامه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل
به گزارش فرتاک نیوز،

کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران امروز یکشنبه با توجه به تداوم آلاینده‌ها و مشکلات ناشی از آن مصوباتی را برای 24 ساعت آینده تعیین کرد.

 

بنابر تصمیم این کارگروه همه مهدکودکها، مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی و مدارس استثنایی (ابتدایی و متوسطه) استان تهران به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه فردا دوشنبه یازدهم دی ماه تعطیل اعلام شد.

 

اعمال طرح زوج و فرد از در منازل به جز سرویسهای مدارس و خودروهای دارای مجوز، ممانعت از ورود کامیونها و وسایل نقلیه سنگین آلاینده و دودزا و وسایل فاقد معاینه فنی، توقف فروش طرح ترافیک روزانه، تعطیلی مدارس ابتدایی، توقف فعالیتهای عمرانی، معادن شن و ماسه و آسفالت، عدم فعالیت و برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز و استقرار اورژانس در نقاط اصلی شهر از جمله مصوبات دیگر کارگروه محسوب می‌شود.

 

همچنین کارگروه به مردم توصیه کرد که با همکاری خود از رفت و آمد با خودرو شخصی پرهیز کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا از سطح آلایندگیها کاسته شود.

 

بنابر تمهیدات اندیشیده‌ شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

 

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی، آلاینده‌های جوی و سکون نسبی هوا تا پایان روز دوشنبه در کلانشهرها به‌ویژه استان تهران باقی می‌ماند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان