//
کدخبر: ۶۷۲۴۵ //

جزئیات تعطیلی مدارس استان البرز در روز دوشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز اعلام کرد که مهد کودک ها، پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی استان البرز به جز شهرستان طالقان فردا دوشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

جزئیات تعطیلی مدارس استان البرز در روز دوشنبه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی مهرور افزود: این تصمیم پس از بررسی در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان و با تایید استاندار اتخاذ شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر پایدار هوا در 24 سال آینده در استان و افزایش غلظت آلاینده ها تصمیم به تعطیلی مدارس این مقاطع گرفته شد.

 

وضعیت کیفی هوای کرج و برخی از شهرستان های البرز ظهر یکشنبه عدد 140 را نشان می داد که ناسالم برای گروه های حساس است.

 

مدیر کل هواشناسی البرز هم اعلام کرد که پایداری هوا و انباشت گردو غبار طی 24 ساعت آینده در این استان پیش بینی می شود.

 

منصور رحمانیان اظهارداشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از پایداری بیش از پیش جو و رخداد چندین لایه وارونگی در سطوح میانی درشهرستان های کرج ، فردیس و ساوجبلاغ است.

 

وی ادامه داد:با توجه به خروجی مدل های عددی و شبیه سازی انتشار آلودگی جو، پیش بینی می شود که این حالت تا عصرفردا دوشنبه وقبل از سامانه بارشی ادامه داشته باشد که منجر به انباشت گرد و غبار و افزایش آلاینده ها و کاهش دید افقی و کیفیت هوا را در سطح ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم قرار دهد.

 

رحمانیان خاطرنشان کرد: این آلودگی عمدتا ذرات گرد و غبار PM2.5 است.

 

این مسئول از مردم خواست با توجه به تشدید وضعیت آلودگی هوا افراد دارای بیماری های قلبی و ریوی ،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند.

 

رحمانیان افزود: سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

وی ادامه داد: به دلیل قطر بسیار کوچک ذرات گرد و غبار و آلاینده ها تا 2.5میکرون و کمتر ، استفاده از ماسک های پزشکی و دهان بندهای کاغذی و پارچه ای رایج، اثری در کاهش تنفس آلاینده ها ندارند .

 

وی آسمان امروز البرز، را صاف تا قسمتی ابری اواخر وقت رشد ابر، بعضی ساعات وزش باد، غبار محلی و افزایش آلاینده ها، هوا آلوده و فردا دوشنبه را قسمتی ابری تا ابری، عصر و شب وزش باد و بارش خفیف باران پیش بینی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان